Dnes nie sú tričká či topánky za stovky eur ničím výnimočným.
Žijeme v dobe, kedy je móda a náš výzor veľmi dôležitou súčasťou života mnohých z nás. Predovšetkým mladí ľudia tomu prikladajú mimoriadny význam. Najmä značky streetwear kultúry sú v dnešnej dobe viac než vplyvnými kúskami. Supreme, Palace či napríklad Yeezy sú už mesiace populárne aj na Slovensku a práve pre mladých Slovákov ide často o obľúbené kúsky.
Cenovka podobných produktov sa pritom môže pohybovať od päťdesiat eur až po niekoľko stoviek. Niekto sa upokojí s teniskami z obyčajného obchodu za 30 €, ďalší je spokojný s kompromisom, ktorý predstavujú napríklad legendárne Nike Air Force 1. Pre hromadu ľudí je však dnes už bežné dať vyše 200 € za nové Ultra Boosty či Yeezy, kde je pri starších kúskoch cenovka aj nad 400 €. Spolu s inými drahými kúskami následne premávajú po obchodných centrách a sú súčasťou takzvaného Aupark swagu.
Nás však zaujíma, v ktorej z týchto kategórií si ty. Koľko peňazí si ochotný dať za topánky? Vyberáš si kúsky podľa značky alebo podľa toho, či sa ti skutočne páčia? Prečo dnes toľko mladých ľudí holduje drahému značkovému oblečeniu?
A v podobnom duchu sa pýtame aj na oblečenie. Populárna značka Supreme síce nepatrí medzi tie najdrahšie a na menej lákavé kúsky ti bude stačiť 50 €, tie vzácnejšie však opäť stoja niekoľko stoviek. V takýchto prípadoch však vina nie je na samotnej cene v originálnom obchode, no môže za to limitovaný počet kusov.
Kvôli nemu následne vystrelí cena do výšin. Ak si nestihneš kúpiť kúsok za prijateľnú cenu na online obchode, v mnohých prípadoch zaplatíš viacnásobok u resellera. Nakupuješ v klasických fast-fashion reťazcoch ako ZARA či H&M alebo si potrpíš na drahšie značky? Nebojíš sa, že s nízkou cenou prichádza aj nízka kvalita? Aký je tvoj najdrahší kúsok oblečenia?