Zabudni na spoznávanie pamiatok, dôležitejší je Instagram a alkohol.
Cestovanie po svete už dnes nie je ani zďaleka také obmedzené, ako tomu bolo v minulosti. Dnes si stačí našetriť zopár stoviek eur a môžeš sa vybrať spoznávať minimálne európske destinácie bez toho, aby si sa pozeral na peniaze. Sloboda v cestovaní je preto výrazne prepojená aj s technologickým pokrokom, a preto sa pred časom spoločnosť Schofields Insurance opýtala tisícky mladých Britov vo veku od 18 do 33 rokov zopár otázok o tom, ako prebieha výber ich nasledujúcej dovolenkovej destinácie.
Cesta na dovolenku dnes nie je už len o tom, aby si človek užil zopár dní voľna a nabral nové sily, ale ľudia často cestujú, aby si sebou domov okrem zážitkov priniesli najmä fotografie a potom sa s nimi mohli pochváliť nielen rodine a blízkym, ale aj tisíckam cudzích ľudí na internete.
Got you covered -> Recent study: "40% of millennials choose a #travel spot based on Instagrammability.” https://t.co/HZLGuKWw8D @Independent pic.twitter.com/FlNaQa33Bx
— Cap Maison (@capmaisonhotel) 15. června 2017
Až 40 percent opýtaných mladých Britov odpovedalo, že hlavným faktorom pri výbere dovolenky je práve takzvaná Instagrammability, čiže ako dobre bude dovolenka vyzerať na fotografiách, ktoré potom človek zavesí na sociálne siete. Hneď druhým faktorom sa stala dostupnosť a cena alkoholu, ktorú označilo za dôležitú 24 percent ľudí, po čom nasledoval faktor s názvom osobný rozvoj s 22 percentami.
Miestnu kuchyňu by si chcelo užiť 9 percent ľudí a čo mnohých ľudí prekvapilo, len 3,9 percenta opýtaných mladých ľudí povedalo, že ich pri výbere dovolenkovej destinácie zaujímajú možnosti na spoznávanie pamiatok a zaujímavých miest. Dnešná generácia preto rozhodne disponuje rozdielnymi faktormi v porovnaní s našimi rodičmi, ale aj keď sa ti na dovolenke nepodarí zachytiť dokonalú „Instagrammable“ momentku, potom nezúfaj.