Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
15. januára 2018 o 17:30
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Off-roadová legenda prichádza v novej generácii. Na pohľad sa nemení, pod povrchom áno

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA G
Uložiť Uložené

Decentne oblejšie tvary, plejáda nových technológií a hlavne značne väčší komfort.

To, že Mercedes-Benz chystá novú generáciu svojho legendárneho G-čka, bolo jasné už skutočne dlho, no až s úvodom tohtoročného autosalónu v Detroite je nová trieda G konečne realitou. Áno, asi nám dáte za pravdu, že navonok si prítomnosť medzigeneračnej obmeny azda nik nevšimne, verte však, že na fotografiách nižšie nájdete od podlahy úplne nové vozidlo. Dôkazom toho sú nielen skutočne citeľné nárasty rozmerov - novinka je o 53 milimetrov dlhšia a až o 112 milimetrov širšia! Ďalej si treba všimnúť značne aerodynamickejšiu karosériu, teda viac oblín, zapustené nárazníky a povestná bočná lišta do karosérie či nové spätné zrkadlá a full-LED svetlomety na oboch koncoch.

Tak či onak, navonok vystupuje G-čko prakticky identicky, čo sa však dalo aj čakať, keďže sila brandu dlhé roky tkvie v jeho zjave, takže je jasné, že automobilka ho meniť absolútne nechcela. Nemala dôvod. Revolúcia sa však skrýva pod povrchom.

Ako prvé je to interiér s úplne novou architektúrou, použitými materiálmi a technológiami. Dominantou palubnej dosky je dvojica 12,3” obrazoviek, zatiaľ čo jej stred kombinuje moderné detaily zo súčasných modelov a rovnako tomu je aj v prípade nového volantu. Všímavé oko postrehne absenciu páky prevodovky v stredovom tuneli, vnútrajšok však očarí priestrannosťou - viac priestoru na nohy o 38 vpredu, respektíve 150 milimetrov vzadu, plus 38 mm na ramená vpredu, respektíve 27 vzadu a nárast miesta na lakte vpredu o 68 a vzadu o 56 mm.

Off-roadová legenda prichádza v novej generácii. Na pohľad sa nemení, pod povrchom áno
Zdroj: media.daimler.com

V úvode predaja (od júna) bude na trhu iba verzia G 500, ktorej podstatou je 4-litrová V8-čka s výkonom 310 kW / 422 koní a krútiacim momentom 610 N.m. V tesnom závese bude určite nasledovať radový naftový šesťvalec. Štandardom bude pohon všetkých kolies, 9-stupňová automatická prevodovka, tri uzávierky diferenciálov a redukcia.

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

G-čko sa naďalej spolieha na rebrinový rám, medzigeneračne však váži o citeľných 170 kilogramov menej a pýšiť sa už môže i elektrickým posilňovačom riadenia. Pozornosť sa však upriamuje najmä na podvozok, nakoľko Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG prináša nezávislé zavesenie predných kolies s dvojicou lichobežníkových ramien ako aj adaptívne tlmiče, zatiaľ čo zadná náprava ostáva tuhá.

Vývojári tvrdia, že legenda bude na ceste značne agilnejšia a ľahšie ovládateľnejšia a v teréne bude minimálne tak dobrá ako doteraz - nové G-čko je údajne v niektorých smeroch dokonca lepšie ako jeho predchodca. Svedčí o tom svetlá výška až 241 milimetrov, nájazdové uhly 31 a 30 stupňov či brodivosť až 70 centimetrov. Novinkou v ponuke je menič režimov Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport a Individual), avšak G-čko dostalo aj takzvaný G-Mode, čiže trakčný mód, ktorý sa automaticky aktivuje pri zapojení redukcie alebo minimálne jednej uzávierky, čím prispôsobí jazdu v teréne podľa zvoleného režimu a podmienok. Na záver cena - od 107-tisic €.

Domov
Zdieľať
Diskusia