Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 24. 1. 2021 meniny má Timotej

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
15. január 2018, 17:30

Off-roadová legenda prichádza v novej generácii. Na pohľad sa nemení, pod povrchom áno

Decentne oblejšie tvary, plejáda nových technológií a hlavne značne väčší komfort.

Martin Mičuda
15. január 2018, 17:30
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Off-roadová legenda prichádza v novej generácii. Na pohľad sa nemení, pod povrchom áno
Zdroj: daimler.com

To, že Mercedes-Benz chystá novú generáciu svojho legendárneho G-čka, bolo jasné už skutočne dlho, no až s úvodom tohtoročného autosalónu v Detroite je nová trieda G konečne realitou. Áno, asi nám dáte za pravdu, že navonok si prítomnosť medzigeneračnej obmeny azda nik nevšimne, verte však, že na fotografiách nižšie nájdete od podlahy úplne nové vozidlo. Dôkazom toho sú nielen skutočne citeľné nárasty rozmerov - novinka je o 53 milimetrov dlhšia a až o 112 milimetrov širšia! Ďalej si treba všimnúť značne aerodynamickejšiu karosériu, teda viac oblín, zapustené nárazníky a povestná bočná lišta do karosérie či nové spätné zrkadlá a full-LED svetlomety na oboch koncoch.

 

Tak či onak, navonok vystupuje G-čko prakticky identicky, čo sa však dalo aj čakať, keďže sila brandu dlhé roky tkvie v jeho zjave, takže je jasné, že automobilka ho meniť absolútne nechcela. Nemala dôvod. Revolúcia sa však skrýva pod povrchom.

 

Ako prvé je to interiér s úplne novou architektúrou, použitými materiálmi a technológiami. Dominantou palubnej dosky je dvojica 12,3” obrazoviek, zatiaľ čo jej stred kombinuje moderné detaily zo súčasných modelov a rovnako tomu je aj v prípade nového volantu. Všímavé oko postrehne absenciu páky prevodovky v stredovom tuneli, vnútrajšok však očarí priestrannosťou - viac priestoru na nohy o 38 vpredu, respektíve 150 milimetrov vzadu, plus 38 mm na ramená vpredu, respektíve 27 vzadu a nárast miesta na lakte vpredu o 68 a vzadu o 56 mm.

 

Off-roadová legenda prichádza v novej generácii. Na pohľad sa nemení, pod povrchom áno
Zdroj: media.daimler.com

 

V úvode predaja (od júna) bude na trhu iba verzia G 500, ktorej podstatou je 4-litrová V8-čka s výkonom 310 kW / 422 koní a krútiacim momentom 610 N.m. V tesnom závese bude určite nasledovať radový naftový šesťvalec. Štandardom bude pohon všetkých kolies, 9-stupňová automatická prevodovka, tri uzávierky diferenciálov a redukcia.

 

G-čko sa naďalej spolieha na rebrinový rám, medzigeneračne však váži o citeľných 170 kilogramov menej a pýšiť sa už môže i elektrickým posilňovačom riadenia. Pozornosť sa však upriamuje najmä na podvozok, nakoľko Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG prináša nezávislé zavesenie predných kolies s dvojicou lichobežníkových ramien ako aj adaptívne tlmiče, zatiaľ čo zadná náprava ostáva tuhá.

 

Vývojári tvrdia, že legenda bude na ceste značne agilnejšia a ľahšie ovládateľnejšia a v teréne bude minimálne tak dobrá ako doteraz - nové G-čko je údajne v niektorých smeroch dokonca lepšie ako jeho predchodca. Svedčí o tom svetlá výška až 241 milimetrov, nájazdové uhly 31 a 30 stupňov či brodivosť až 70 centimetrov. Novinkou v ponuke je menič režimov Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport a Individual), avšak G-čko dostalo aj takzvaný G-Mode, čiže trakčný mód, ktorý sa automaticky aktivuje pri zapojení redukcie alebo minimálne jednej uzávierky, čím prispôsobí jazdu v teréne podľa zvoleného režimu a podmienok. Na záver cena - od 107-tisic €.

 

Zobraziť galériu 16
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.