V novom slovenskom brande sa spája elegancia s rebéliou a ekológiou.
Priemerný Slovák minie ročne okolo 466 igelitiek. Tvorcovia si kritickú situáciu s odpadom na Slovensku všimli a rozhodli sa vytvoriť koncept, ktorého základom je trendy look a ochrana našej krásnej prírody. CEO tohto projektu Robert Lively na projekte nerobí sám, má aj spoločníka: "Ja som grafický a obalový dizajnér a cestovateľ. Spoločník pracuje v oblasti marketingu, prizval som ho do projektu ako investora a marketéra."
Kompletný sortiment tvoria bavlnené tašky s rôznymi motívmi. Na výber je momentálne 16 dizajnov, medzi ktorými si priamo na webovom e-shope môže zákazník vyberať. Výrobcovia poskytujú záruku pri prípadnom poškodení, taktiež 100%-nú kvalitu a servis. Na tak mladý brand sú to odvážne tvrdenia, no ich najväčším motivátorom je práve dobrá myšlienka za celým konceptom. Chrániť prírodu. Prvá kolekcia sa ponesie v dvoch prúdoch - prvá reflektuje globálne problémy ako plytvanie vodou či pohlavná nerovnosť. Nosným pilierom druhého prúdu sú silné, špecifické vzory, ktoré sadnú s modernou vlnou módy. Jediný dodávateľ výrobných materiálov je z Talianska.
Pri otázke, čo ich k projektu inšpirovalo, neváhal Robert odpovedať: "Nápad vznikol, keď som bol v januári tohto roka v Kodani a videl som, ako tam ľudia žijú. Až tam som pochopil, čo znamená najzelenšie mesto sveta. Nápad som si v hlave držal a pracoval s ním. V apríli som cestoval do Indie, kde sa mi v oblasti Goa stala jedna neuveriteľná vec. Asi 4x sa mi zaplietol počas plávania v Indickom oceáne medzi ruky sáčok. Vtedy som sa utvrdil v presvedčení, že s touto problematikou treba niečo robiť. Po návrate som sa pustil naplno do výroby a snažil som sa obklopiť tými najkvalitnejšími ľuďmi z môjho okolia, aby bol výsledok čo najlepší."
"Taschky" budú vychádzať v limitovaných edíciách, takže kto prvý príde, ten prvý berie. Každý ďalší kúsok ďalej bude unikátny. Nás najviac na koncepte zaujala transparentnosť nákladov. Napríklad pri jednej z bavlnených tašiek môžeme vidieť, koľko stojí jej samotná výroba. Je tam zahrnuté strihanie, potlač, šitie, labely, nite a materiál. Spolu to vyjde výrobcu cca 6,80€ a zákazník zaplatí 20€. Transparentné náklady na výrobu sú však zaujímavým spestrením, ktoré môže otvoriť mnohým odberateľom oči. "V čom sme najvýnimočnejší? Prístupom. Ako prvý brand na Slovensku sme stransparentnili naše produkčné náklady. Tzn. že zákazník vie, čo to stálo." Samotný názov je súčasťou podarenej identity celého konceptu - kombinácia slovenčiny a nemčiny - Taschkēn.
Robert sa s nami podelil aj o plány projektu do budúcna: "Cieľom je rozšírenie sortimentu aj o iné strihy a materiály. Super by bola aj spolupráca so “zelenými” neziskovkami. Radi by sme v budúcnosti odvádzali percentá z predaja tašiek na výsadbu stromčekov - o čom už v tomto čase aktívne rokujeme. Takéto plány máme na najbližší polrok.
My Robertovi a jeho tímu držíme palce, podporiť ich môžeš na ich webe. Pri zadaní kódu "refresher7" obdržíš zľavu 7% z ceny hociktorej tašky.