Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
29. septembra 2017 o 10:36
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche je opäť kráľom Nürburgringu. 911 GT2 RS predviedlo rekordnú jazdu na Severnej slučke

TECH PORSCHE SVETOVÉ REKORDY
Uložiť Uložené

Huracán Performante sa dlho na vrchole neudržal. Zelenému peklu opäť vládne Porsche!

V úvode leta sme vám predstavili novú generáciu Porsche 911 GT2 RS, ktoré sa vzápätí stalo najvýkonnejšou 911-kou všetkých čias. Pripomeňme, že o jej pohon sa stará 3,8-litrový preplňovaný šesťvalec s výsledným výkonom 515 kW / 700 koní a 750 N.m. Silu výhradne na zadné kolesá prenáša špičková prevodovka PDK, vďaka čomu sa môže novinka hrdiť akceleráciou na stovku za 2,8 sekundy a maximálkou až 340 km/h. Odhalenie 1470-kilogramov vážiacej exkluzivitky však nie je posledným slovom zo strany Porsche.

Nemci sa totiž opätovne vybrali na slávny Nürburgring, no a famózny výsledok nenechal na seba dlho čakať. Dvorný pilot značky Porsche Lars Kern si sa sadol za volant GT2 RS a Severnú slučku zdolal za famóznych 6 minút a 47,3 sekundy. Približne 21-kilometrový Nordchleife doslova obletel priemernou rýchlosťou 184,11 km/h, a stanovil tak nový rekord trate medzi sériovými vozidlami. Inými slovami, prekonal nielen Porsche 918 Spyder, Lamborghini Huracán Performante, ale aj Radical SR8 LM, ktorý dlhé roky nik neporazil. Navyše, Nemci posadili do druhého exemplára iného jazdca a ten sa rovnako dostal pod 6 minút a 50 sekúnd. Šéf divízie GT tak vyzdvihuje schopnosť oboch áut i jazdcov zajazdiť rekordný čas, najmä ak dodáme, že skutočne išlo o sériový automobil (s pneumatikami Michelin Pilot Cup 2) bez akýchkoľvek dodatočných úprav. 911 GT2 RS je teda novým kráľom Nürburgringu, nakoľko ide o najrýchlejšie sériové auto v histórii Nordschleife.

Domov
Zdieľať
Diskusia