Čína dobýja svet.
S dynamickou povahou trhu sa neustále obmieňa aj poradie tých najväčších gigantov z technologickej sféry. Ich trhové hodnoty menia svoje čísla podľa toho, aké výsledky dosahujú. Keď inovujú a vedia, na čo prilákať zákazníkov či používateľov služieb, rastú a potom sa to odrazí aj na rebríčku, kde je umiestnených 10 hodnotovo najväčších spotrebiteľských tech značiek z celého sveta. A aké je teda aktuálne poradie?
V jednom z tých najčerstvejších TOP 10 rebríčkov obsadili dve miesta známe čínske spoločnosti. Reč tu je o Alibabe, za ktorou stojí zakladateľ e-shopu AliExpress, ktorý patrí pod jej krídla, a tiež o Huawei, renomovanom výrobcovi nielen špičkových smartfónov. Prvá z menovaných značiek na základe dát od Brand Finance získala ôsme miesto a druhá zase posledné, čiže desiate. Na prvom skončil internetový gigant Google, druhom kalifornské jabĺčko Apple a treťom enormne populárny internetový obchod Amazon.
Viacerí odborníci predpokladajú, že mnohé spoločnosti z Číny čaká v blízkej budúcnosti prudký nárast. Či už hovoríme o internete alebo mobilných zariadeniach, z týchto vzdialených končín sa k nám dostáva čoraz viac technologických inovácií, ktoré si držia čoraz vzácnejšiu ľudovú cenovku, a tie im poskytujú obrovskú príležitosť preraziť aj za územím Ázie.