Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
5. mája 2017, 14:28
Čas čítania 0:00
Samuel Majdek

Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Opäť raz úspešný podnikateľský príbeh z našich končín a fakt, že predaj cez internet a online marketing boli kľúčové pre úspech ich firmy.

Bratov Velitsovcov hádam nikomu predstavovať nemusíme. MartinPeter významnou mierou prispeli k obrovským  úspechom v slovenskej cyklistike. Čo ale možno nevieš je fakt, že títo profesionálni cyklisti založili vlastnú značku cyklistického oblečenia s názvom Isadore Apparel.

Ako sa píše na oficiálnej stránke, poslaním značky je vyrábať najlepšie cyklistické oblečenie so skúsenosťami z profesionálneho pelotónu pre rozhľadených jazdcov, ktorí si vážia cyklistiku ako životný štýl.

 

Nás tento úspešný podnikateľský príbeh z našich končín zaujal a preto sme jedného z bratov, konkrétne Petra Velitsa vyspovedali. V rozhovore nižšie sa dozvieš, aké sú aktuálne trendy v cyklistickom oblečení ale aj to, aké výhody so sebou prináša podnikanie na internete, či využitie online marketingu pre predaj do celého sveta. 

 

Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)
Zdroj: Isadore Apparel

Čo bolo hlavnou motiváciou založiť značku Isadore Apparel?

Spolu s bratom sme mali už sedem rokov profesionálnu kariéru. Vtedy si už človek zvykol na stereotypy a vedel, čo ho čaká, kedy má aké preteky a kedy aké sústredenie. Potrebovali sme ďalšiu výzvu. Vždy sme mali nejaké nápady, že sme chceli s niečím podnikať. Logicky z toho vyšlo cyklistické oblečenie, v tomto segmente sme sa cítili istejší.

Ako sa vaše oblečenie uchytilo na slovenskom trhu?

Náš produkt je drahší, ide o 120 eurové dresy, čo je v porovnaní s inými dresmi dosť vysoká cena, ale je to dané určitými faktormi. Od začiatku sme vedeli, že nebudeme mať produkt, ktorým by sme dokázali zahltiť celé Slovensko. Kúpna sila je tu menšia ako v zahraničí, preto sme od začiatku cielili na export a väčšinu produktov sme posielali mimo Slovenska. S tým súvisí aj webstránka, ktorú sme mali od začiatku v anglickej a nemeckej verzii.

Ako si nová značka na trhu nájde cestu k svojim zákazníkom?

Počas troch rokov sme vyskúšali veľa vecí a aj sme sa viackrát popálili. Človek sa stále učí. Na začiatku sme si mysleli, že marketing je jednoduchá vec. Iba niekde dáte peniaze na bannerovú reklamu, tá sa bude zobrazovať a automaticky to pôjde. Samozrejme, tak ľahké to nie je. Postupne sme si prešli rôznymi formami online reklamy cez bannery, pay per click alebo sociálne siete. Teraz sme našli tú správnu formu, ktorá nám sedí.

Je pre vás online predaj kľúčový?

Áno, 70 percent tržieb máme z online predaja.

V čom vidíte výhody v podnikaní online?

V online má človek viac vecí pod kontrolou. Vie, kam dáva peniaze a má svoj predaj pod kontrolou. Takto vieme robiť rýchle zmeny a smerovať značku tam, kam chceme. Ísť cestou retailu by pre nás nebolo veľmi výhodné. Na druhej strane, tej online reklamy je už tak veľa, že niekedy je ťažké sa presadiť.

TIP: Chceš získať digitálne zručnosti potrebné na rast svojej firmy, kariérny rozvoj alebo len na zvýšenie sebadôvery? Odporúčame ti bezplatný online kurz Digitálna garáž

Okrem samotného online marketingu je určite dôležitá aj kvalitná webstránka. Tá vaša je veľmi pekne spracovaná.

Máme skvelého grafika, ktorý je s nami už dlhú dobu. My sme od začiatku chceli komunikovať našu značku cez vizuály, aby to bolo príťažlivé. Vyberáme špeciálne miesta, o ktorých mnoho cyklistov nevie, či už je to Island, Etna alebo Makarska. Prepájame tak naše produkty s krásnymi miestami a snažíme sa ľudí nabádať objavovať niečo nové.

Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)
Zdroj: Isadore Apparel

V spojitosti s vašimi cyklistickými produktami sa veľa spomína slovo Merino. Vedeli by ste nám bližšie predstaviť, o čo ide?

My sme od začiatku v našom podnikaní vedeli, že nechceme ísť do obyčajných syntetických dresov. Každopádne, trochu synteticky v nich musí byť, aby zostali zachované vlastnosti športového dresu, no sú obohatené o prírodný materiál Merino, ktorý je veľmi príjemný na dotyk, má termoregulačné vlastnosti a zabraňuje nadmernému pachu.

Čo je momentálne v cyklistickom oblečení najviac trendy? Aké produkty zákazníci najviac kupujú?

Pár rokov dozadu, keď sme my ešte neexistovali, ľudia brali hocičo, čo bolo na trhu a nedbali na to, ako na tom bicykli vyzerajú. Išlo o rôzne vzory a miešané farby, že až z toho boleli oči. V behaní sa to postupne začalo meniť a ľudia si začali oblečenie ladiť, neskôr to prešlo aj na bicykel. Je tu trend, kedy chcú ľudia na bicykli vyzerať pekne a nie je to iba o funkčnosti oblečenia. Veľa cyklistov sa zastaví na káve či pive a nechcú, aby na nich pozerali ako na cirkusantov.

Existujú už dnes nejaké vízie, ako bude oblečenie pre cyklistov vyzerať povedzme o 5 až 10 rokov?

Ja si myslím, že sme veľmi ďaleko od toho, aby sa niečo zásadne menilo. Samozrejme, človek musí mať oči stále otvorené, sledovať, čo sa deje naokolo a reagovať na to.  

Výroba vášho cyklistického oblečenia prebieha na Slovensku. Bolo to pre vás dôležité vyrábať „doma“?

Väčšina našich vecí sa vyrába v Makyte Púchov a zvyšok sa vyrába v Čechách. Celá naša produkcia je teda lokálna, nakoľko sme z Púchova a továreň máme od domu vzdialenú 500 metrov. Je to veľká výhoda, keďže človek môže byť v prípade problémov rýchlo vo výrobe. Zároveň podporujeme podnik, ktorý máme v meste a stretávame na uliciach ženy, ktoré pracujú na našich produktoch. Je to super pocit a radi by sme túto spoluprácu zachovali aj naďalej.

Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)
Zdroj: Isadore Apparel
Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)
Zdroj: Isadore Apparel

Rovnako prepracované je aj balenie vašich produktov. Hrá každý detail dôležitú rolu?

Presne, ako som spomínal, náš dizajnér je s nami od začiatku a má pod sebou všetko vrátane balenia, stránky či fotiek a vizuálov. Všetko je to dokopy zladené. Keďže predávame drahý, luxusný produkt, nechceli sme, aby prišiel v sáčku. Chceli sme samozrejme najrecyklovateľnejšie obaly a s dodávateľom sme veľmi spokojní.

Na záver jedna otázka na odľahčenie. Na pracovisku sa stretávate ako rodina spolu aj s maminou. Ako to zvládate?

Je to veľmi dobré a veľmi si to ceníme. Z toho tímu, ktorí sme tam, sme štyria členovia rodiny. Máme tam aj našu sesternicu, takže je to silne rodinná firma a dôvera je tým pádom úplne iná. Veľmi dobre sme si sadli aj spolu so všetkými ďalšími zamestnancami, ktorým takáto rodinná atmosféra vyhovuje.

Petrovi ďakujeme za rozhovor a prajeme mu, rovnako ako všetkým jeho kolegom, veľa ďalších úspechov v podnikaní.

Bratia Velitsovci nie sú iba špičkoví cyklisti, ale aj úspešní podnikatelia. Ich značka sa predáva po celom svete (Rozhovor)
Zdroj: Isadore Apparel
Domov
Zdieľať
Diskusia