Všetkých dvanásť mimoriadne zachovalých exemplárov bude vydražených.
Najmä za posledné roky sme už boli neraz svedkami slušných automobilových nálezov, ktoré predstavovali obrovské majetky. Je to možno divné, no naozaj sa pomerne často stáva, že majitelia jednoducho zabudnú na svoje bohatstvá alebo jednoducho odídu z tohto sveta bez toho, aby svoje zväčša vzácne vozidlá "prenechali" svojim rodinným príslušníkom, respektíve ich jednoducho predali. Z času na čas sa tak objavia vozidlá všakovakých značiek a hodnôt, a to či už v opustených domoch, záhradách, garážach či doslova stodolách, kde zapadajú prachom a čakajú, kým ich niekto objaví a zachráni. Príbeh, ktorý vám ukážeme tentokrát je ale vskutku netypický. Presné podrobnosti a zákulisné informácie ohľadom predošlého majiteľa síce zverejnené neboli, ako však uvádza známa a teda veľmi dôveryhodná aukčná sieň Bonhams, na území Švajčiarska sa našiel zámok s ukrytým bohatstvom. Áno, zámok. Možno si poviete, že ako je možné, že niekto jednoducho opustí či zabudne na svoje klenoty, najmä ak hovoríme o zámku. Tam sa nachádzalo dokopy 12 zabudnutých automobilov v takmer dokonalom stave, čoho dôkazom sú fotografie nižšie.
Bližšie pozadie tohto nálezu sa dozvieme pravdepodobne až 21. mája, kedy dôjde k dražbe všetkých dvanástich exemplárov spomínanou aukčnou spoločnosťou. Pôjde o tzv. Spa Classic Sale, teda veľkolepú aukciu, ktorá sa odohrá na belgickom okruhu Spa Francorchamps. Už teraz je jasné, že jednotlivé kúsky zďaleka lacné nie sú, aj keď, na druhú stranu treba povedať, že vo výsledku nejde až o tak mimoriadne vzácne automobily, ako sa našli v minulosti. Vzhľadom na to, že sa však jedná o veľmi staré automobily luxusných či športových značiek a ich stav je vo väčšine skutočne výborný, nič to nemení na tom, že ich momentálna trhová cena je skutočné vysoká. Ostatne, posúďte sami. Pre úplnosť, vozidlá sme zoradili od najlacnejšieho po to najhodnotnejšie.
Ford Mustang (r. 1973)
Najlacnejším a dá sa povedať aj vôbec najbežnejším kúskom je táto americká ikona z roku 1973 bez strechy. Avšak, ako si môžete všimnúť na autentických fotografiách, ktoré vznikli v okamihu nálezu, vozidlo je vo veľmi dobrej kondícii, jeho povrch pokrýva len menšia vrstva prachu. Po jeho dôkladnejšom vyčistení sa vzhľadom na príslušný rok výroby jedná o naozaj pekný kúsok, čomu zodpovedaná i cena. Tú aukčná sieň stanovila na úrovni od 10-tisíc po 15-tisíc €. Samozrejme, to ešte nie je posledné slovo, i keď je jasné, že vzhľadom na pomerne rozšírený model sa cenové relácie od tejto hodnoty vzďaľovať veľmi nebudú.
Mercedes-Benz 500 SLC Coupe (r. 1981)
Značne atraktívnejší, zaujímavejší a v dnešnej dobe oveľa hodnotnejší model zhmotňuje kupé SLC z roku 1981. Nejde síce o nič mimoriadne vzácne, v dnešnej dobe však na svete veľmi veľa obdobných modelov v takomto výbornom stave tak ľahko nenájdete. Dokazuje to aj samotná cenová politika, keďže tento exemplár si kompetentní cenia na čiastke od 20-tisíc po 30-tisíc €. Najmä fotografie interiéru dávajú ale jasne najavo, že tieto ceny nemusia byť zďaleka konečné.
Jaguar E-Type 4.2 (r. 1970)
Medzi autíčkarmi a vášnivými zberateľmi je E-Type veľký pojem, nemôžeme sa preto čudovať tomu, že na tomto zámku bola nájdete hneď dvojica týchto jaguárikov Prvý, lacnejší a menej exkluzívnejší pod pôvabnou prednou kapotou schováva 4,2-litrovú V8-čku. Zatvorená verzia kupé v tradičnom britskom tmavo-zelenom laku zaujme najmä nádherným exteriérom, ktorý je skutočne už na prvý pohľad vo výbornom stave. Za britského elegána si aukčná spoločnosť pýta minimálne 30- až 40-tisíc €. To je vzhľadom na ročník vozidla rozhodne nemalý peniaz, zďaleka ale nejde o ten najdrahší E-Type, aký v súčasnosti kúpite.
Maserati Quattroporte 4200 (r. 1968)
To, že Quattroporte je už dlhé roky dobre známy pojem v radoch exkluzívnej talianskej značky naznačuje aj tento nájdený automobil. Luxusný sedan zo 60. rokov zaujme rovnako veľmi zachovalým a pôvodným interiérom v svetlej koži. Ani absolútne nepoškodený exteriér tejto vzácnosti pritom naznačuje, že i keď ide o staručičkú generáciu, lacná zďaleka nebude. Navyše, 4200-ka patrí medzi vyhľadávané kúsky zberateľov. Cenové relácie za toto Quattroporte sa očakávajú na úrovni od 40- po 70-tisíc €.
Jaguar E-Type Series 3 V12 (r. 1972)
Druhý zo spomínaných E-Typov zhmotňuje otvorený variant v modrom laku. Decentne vynovený a modernejší kúsok tretej série však poháňa kráľovský dvanásťvalec, no a to je zásadný atribút. Aj napriek tomu, že ide o novší a teda modernejší model, jeho cenovka je v porovnaní s prvým E-Typom podstatne vyššia. Odhadované sumy za tento exemplár sa pohybujú na úrovni od 40-tisíc po 70-tisíc €!
Maserati Indy America (r. 1971)
Indy America nebol v našich končinách až tak známym modelom, ide však o veľmi pôvabný model s karosériou od Vignaleho. Luxusné GT-čko nebolo len o pohodlí, ale aj rýchlosti, keďže za prednými výsuvnými svetlami sa nachádzal mohutný, 4,9-litrový osemvalec. Výborný stav a malá produkcia hovorí jasnou rečou - cena sa pohybuje na úrovni od 50,000 - 80,000 €.
Lamborghini Espada Series 2 (r. 1971)
Veľmi obdobný, no citeľne vzácnejší model predstavuje nájdený automobil od Lamborghini. V dobe uvedenia tohto počinu na trh išlo o skutočný klenot - luxusnému interiéru dominujú plnohodnotné 4 sedadlá a množstvo komfortných prvkov. Lexusné GT-čko však vsádzalo aj na skvelé jazdné vlastnosti a nemalú rýchlosť. Svedčí napokon o tom aj cenovka - toto staručké Lambo môže byť vaše za 70,000 až 110,000 €.
Rolls-Royce Phantom II (r. 1934)
Druhý najstarší kúsok v perfektnom stave a s tým najzvučnejším menom. Áno, i tak by sa dal charakterizovať tento objav, ktorý predstavuje druhú generáciu ultra-luxusného Phantoma. I keď sa v tom čase skôr hovorilo o rozsiahlejšom facelifte než novej generácii, nič to nemení na tom, že tento počin je v takto zachovanej podobe skutočne vzácnym tovarom. Niet divu, že kompetentní si za neho pýtajú 80- až 120-tisíc €. Nezabúdajme pritom, že sa jedná o auto z roku 1934.
Aston Martin V8 Volante (r. 1980)
Tento nádherný Aston bez strechy a osemvalcom pod kapotou si rozhodne zaslúži jednú z najväčších pozorností oného nálezu. Tradičnú britskú okázalosť a luxus umocňuje aj skutočnosť, že V8 Volante bol svojho času jedným z vôbec najrýchlejších automobilov bez strechy. Majiteľ si toho bola určite dobré vedomý, teraz bude mimoriadne zachovalý Brit na predaj za 90- až 140-tisíc €.
Maserati Ghibli SS (r. 1969)
Odhadovaná cena tohto Maserati je 100,000 až 150,000 €, čomu sa nemôžeme ani čudovať. Ghibli SS z konca 60. rokov bolo svojho času s maximálnou rýchlosťou 280 km/h najrýchlejším Maserati v histórii. Pôvabná (opäť modrá) karosérie vo výbornom stave a tradične navrhnutý interiér s množstvo samostatných prepínačov je len čerešničkou na torte.
Rolls-Royce 40/50hp Silver Ghost Double Phaëton (r. 1921)
Vôbec najstarší a zároveň druhý najhodnotnejší automobil zo zbierky nepozná zatiaľ podrobnosti po stránke jeho stavu a rovnako tak nedisponujeme ani viacerými fotografiami. Rolls-Royce z roku 1921 predstavuje ale veľmi vzácny a vyhľadávaný voz, ktorý dokonca svojho času viacerí označili za najlepšie auto na svete. Jeho cena sa odhaduje na úrovni od 600-tisíc po 750-tisíc €.
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (r. 1958)
Dostali sme sa až k úplnému vrcholu zoznamu. Ten stvárňuje legendárny roadster 300 SL, ktorý predstavuje vôbec najvzácnejší a najdrahší automobil, aký sa vo švajčiarskom zámku našiel. Svojho času najrýchlejší automobil poháňal 3-litrový šesťvalec, no a vy sa pozeráte už na jeho otvorený variant. Ten sa síce nepýšil legendárnymi do hora sa výklopnými dverami (ako to mal povestný Gullwing), cenové relácie sú však i tak neraz astronomické. Za tento kúsok si aukčná sieň bude pýtať minámálne 600,000 - 800,000 €!