Prvá cyklistická diaľnica na svete sa začne stavať už tento rok.
Berlín predčí Bratislavu v mnohých smeroch a jedným z nich je aj podpora cyklistickej dopravy. Kým Nemecko je v tomto smere na špičkovej úrovni, Slovensko neskutočne zaostáva. A práve sa vyšvihli o ďalší veľký kus dopredu. Oznámili totiž výstavbu trinástich nových cyklodiaľníc. Ide o úplne nový a unikátny koncept, ktorý na svete nemá vôbec obdobu. V čom vlastne spočíva taká cyklistická diaľnica? Nuž, definuje ju veľké množstvo pravidiel. Cyklistické pruhy musia byť široké aspoň štyri metre, dlhé budú najmenej 5 kilometrov a ak budú križovať nejakú cestu, celková dĺžka červenej na semafore riadiacom výjazd z cyklodiaľnice nemôže presiahnuť 30 sekúnd. Samozrejmosťou však budú aj špeciálne dopravné značky upozorňujúce na blížiaci sa prechod pre chodcov, križovatku či smerové tabuľe.
Nepredstavuj si však zložité križovatky ako na bežných diaľniciach, v tomto prípade ide skôr len o zrýchlenú cyklistickú dopravu. Celý nápad vznikol ako reakcia na sťažnosti, že cyklistická doprava veľmi bráni tej pešej, pričom vznikajú zbytočne veľké zdržania. Diaľnice sa budú tiahnuť cez nevyužité koridory mesta, ktoré sa v Berlíne skrývajú z časov prestavby. Diaľnic malo byť pôvodne aspoň tridsať, nakoniec sa však rozhodlo pre nákladnejšie a kvalitnejšie riešenie. Prvá z nich sa začne stavať už koncom roka 2017.