Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 29. 11. 2020 meniny má Vratko

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
2. marec 2017, 13:30
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Range Rover fascinuje. Úplne nový Velar zaujme nádherným exteriérom a famóznym interiérom

Land Rover predstavil svoj štvrtý Range Rover v súčasnej ponuke.

Martin Mičuda
2. marec 2017, 13:30
Range Rover fascinuje. Úplne nový Velar zaujme nádherným exteriérom a famóznym interiérom
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Land Rover napĺňa svoje plány a po viacerých špekuláciách nás oboznamuje s úplne novým, v poradí už štvrtým Range Roverom. Model Velar radí automobilka v rámci svojho portfólia medzi Evoque a Range Rover Sport, čo v konečnom dôsledku naznačuje aj samotný dizajn - od svojich súrodencov sa tento počin veľmi nelíši, na druhú stranu treba ale doslova vyzdvihnúť jeho vzhľad, nakoľko vďaka značne prepracovanému exteriéru ide o azda najvydarenejší a najpríťažlivejší súčasný model značky Land Rover. Môžu za to najmä ostré a športové línie či efektné prvky, ktorými je exteriér posiaty. Spomenúť tak treba napríklad kľučky ukryté v karosérii, ozdobné prvky na bokoch karosérie či náznaky otvorov na prednej kapote. Do oka padne nepochybne aj dizajnové riešenie predného aj zadného nárazníka, pričom veľmi vydarený výsledok zaručuje aj čierna strecha so siluetou, ktorá sa smerom vzad značne zaobľuje. Štandardom je full-LED technológia, za príplatok je následne možné siahnuť po Matrix LED svetlách, pričom úplne najvyšší stupeň predstavujú ledky so sekundárnou laserovou technológiou. Samotné svetlá sú na oboch stranách skutočne úzke a aj prostredníctvom vycibreného spracovania dotvárajú veľmi atraktívny a dravý podtón.

 

Novinka sa pýši súčiniteľom aerodynamického odporu len 0,32, čo je najlepšia hodnota v histórii značky, ešte fascinujúcejší je ale pohľad do interiéru. Ten budí dojem akoby šlo len o nejaký koncept, to, čo však vidíte je sériová podoba. Velar vsádza rovnako na vyšší posed a aj šikmý stredový panel ostáva ako-tak zachovaný, úplnou novinkou je ale skutočne prepracovaný infotainment. Centrom palubovky je dvojica 10” obrazoviek zasadených do číreho skla nad sebou. Riešenie pod názvom Touch Pro Duo dotvára nielen veľmi čistý a minimalistický dizajn, odpovedá ale aj na súčasné trendy. Multimediálny systém vsádza na progresívnu grafiku a len hŕstku fyzických tlačidiel. Okrem toho, pred vodičom sa rozprestiera ešte tretia obrazovka, teda plne digitálne budíky, ktorým "dopomáha" aj rozmerný head-up displej. Volant tradičného tvaru dostal dotykové plochy tiež, v celom kokpite tak nájdete len minimum fyzických ovládačov. Už na prvý pohľad niet pochýb o kvalite a luxusnom dojme, zaujímavosťou pritom je, že Land Rover sa snaží upriamiť pozornosť aj na látkové čalúnenie a dokázať tak, že koža už dávno nie je otázkou maximálneho luxusu a pohodlia. Druhý rad sedadiel je delený v pomere 40:20:40, batožinový priestor má hodnotu 673 litrov.

 

Range Rover fascinuje. Úplne nový Velar zaujme nádherným exteriérom a famóznym interiérom

 

Nový Range Rover stojí na platforme, ktorú využíva aj Jaguar F-Pace, rozmerovo sa však od neho značne líši, keďže Velar je vo všetkých smeroch väčší - 4 803 x 2 032 x 1 665 milimetrov. Karoséria je z väčšinovej miery z hliníka, SUV-čko disponuje svetlou výškou 213, respektíve 251 milimetrov pri vzduchovom podvozku, no a opäť zaujme aj údaj o brodivosti - 600 až 650 milimetrov. Za prísnou prednou maskou nachádzame zatiaľ 4-valcové a 6-valcové agregáty v piatich výkonnostných verziách. Základ tvorí 2-litrový turbodiesel vo verzii D180 s jedným turbom a výkonom 132 kW / 180 k. Vyhotovenie D240 s bi-turbom sa následne môže pýšiť výkonom až 177 kW / 240 koní. Najsilnejšou naftovou verziou je model D300, pod kapotou ktorého je 3-litrový naftový šesťvalec s výkonom 221 kW / 300 k. Benzínová ponuka začína s úplne novým 2-litrovým štvorvalcom, ktorý vo verzii P250 ponúka 184 kW / 250 k. Vrcholom v ponuke je verzia P380 s 3-litrovým agregátom preplňovaným kompresorom Twin-Vortex. Jeho výkon siaha až na úroveň 280 kW / 380 koní. Asi nikoho neprekvapí skutočnosť, že vo všetkých prípadoch je jedinou prevodovkou 8-stupňový automat ZF. Velar si svoju svetovú premiéru odkrúti na autosalóne v Ženeve.

 

Zobraziť galériu 18 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
65
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.