Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. marca 2017, 10:55
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Americká hrubá sila opäť útočí. Camaro ZL1 1LE má agresívny bodykit, 659 koní a veľké okruhové ambície

TECH
Uložiť Uložené

Ikonické Camaro prichádza na scénu vo vyhotovení určenom najmä na okruhy.

Chevrolet to poslednú dobu s ikonickým modelom Camaro vskutku rozbehol. Šiestu generáciu môžeme stále relatívne považovať za novinku, od jej predstavenia sme ale spoznali už hneď niekoľko špeciálnejších variantov, ktoré si zaslúžia nemalú pozornosť. Na vrcholný top model Z/28 si ešte budeme musieť počkať, po verziách ako SS či ZL1 sme však v týchto dňoch svedkami nového, a to naozaj pozoruhodného prírastku do portfólia. Najnovšiu podobu legendárneho pony caru je totiž po novom možné osadiť špeciálnym paketom 1LE už aj v prípade osemvalcovej verzie, čím nám je naservírovaný doslova až pretekársky počin určený na okruhy, zároveň ale disponuje honologizáciou aj pre bežné cestné komunikácie. Novinka za pomerne krkolomným názvom Camaro ZL1 1LE skrýva kompresorom preplňovaný osemvalec LT4 s výkonom 484 kW / 659 koní a 880 N.m. Fanúšikovia amerík už asi vedia, že balík 1LE nepridal žiaden výkon, a teda naďalej ostáva ZL1-ka na "štandardnej" výkonnostnej úrovni, aj napriek tomu je vylepšení viac než dosť.

Tento počin je napríklad o 60 kilogramov ľahší, pričom Chevrolet sa pýši tým, že na testovacej trati koncernu GM je o tri sekundy rýchlejší ako už i tak famózne Camaro ZL1. Podieľa sa na tom do väčšinovej miery značne vyšperkovaný exteriér, ktorý dáva jasne najavo, že pre tento automobil je teritóriom skôr okruh než klasické cesty. Paket 1LE upriamuje pozornosť na vylepšenú aerodynamiku. Bodykit Camara tak dostal množstvo karbónových doplnkov, na čele s predným splitterom, aerodynamickými krídielkami, bočnými prahmi, zadným difúzorom či naozaj obrovským krídlom. Exteriér tak doslova srší agresivitou, zďaleka tomu inak nie je ani v prípade techniky. Okrem brutálnej V8-čky treba spomenúť napríklad nové adaptívne tlmiče Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) s progresívnym nastavením tuhosti a svetlej výšky. Táto ZL1-čka stojí na širších kolesách obutých do pneumatík Goodyear Eagle F1 Supervar 3R so zadným rozmerom až 325 mm na šírku. Cenové relácie zatiaľ stanovené neboli, navyše, ľudia zo stany Chevroletu hovoria, že Camaro ZL1 1LE príde oficiálne na trh až v druhej polovici roka.

Domov
Zdieľať
Diskusia