Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. januára 2017, 18:39
Čas čítania 0:00
Antonín Havlík

Tesco začalo predávať nedokonalé ovocie a zeleninu. S dvadsaťpercentnou zlavou si vychutnáš zemiaky, jablko či mrkvu

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Tesco sa rozhodlo pre veľmi dôležitý krok v ponuke ovocia i zeleniny.

nedokonalo vyzerajúcim ovocím a zeleninou sa začali stretávať zákazníci maloobchodného reťazca Tesco. Ten na Slovensku i Česku po novom predáva jablká, zemiaky i mrkvu, ktoré majú estetické odlišnosti - sú napríklad príliš malé, veľké alebo rôzne pokrivené. Kvalitou i chuťou sú však ovocie i zelenina prakticky nerozlíšiteľné od ostatných, akurát nesplňujú štandardy pre zaradenie do bežného sortimentu.

Tesco s týmto predajom začalo v domovskej Veľkej Británii, teraz však ponuku skúšobne rozširuje do 50 predajní v strednej Európe. Na Slovensku sa s takouto zeleninou a ovocím môžeš stretnúť v predajniach v Bratislave (Lamač a Zlaté Piesky), Košiciach (na Trolejbusovej), v Bardejove, Čadci, Dunajskej Strede, Humennom, Martine, Poprade, Revúcej, Ružomberku, Spišskej Novej Vsi a aj vo Zvolene. Tovar bude zákazníkom k dispozícii s približne dvadsaťpercentnou zľavou. Pri väčšom záujme má reťazec v pláne sortiment i počet pobočiek rozšíriť.

Tesco začalo predávať nedokonalé ovocie a zeleninu. S dvadsaťpercentnou zlavou si vychutnáš zemiaky, jablko či mrkvu
Zdroj: Wikimedia Commons/Ian13

Marketingová kampaň nazvaná Perfectly Imperfect, teda dokonalo nedokonalé je reakciou na žiadosti zákazníkov. Tí sa sťažovali na vyhadzovanie nedokonalých surovín a tým väčšiu ekologickú stopu na životnom prostredí. Obchodné reťazce totiž majú veľmi prísne podmienky na predaj ovocia a zeleniny. Tovar musí pôsobiť prvotriedne. Zákazníci sa však čím ďalej, tým viac orientujú na ekológiu a zdravý životný štýl.

"V dobe, kedy množstvo ľudí na celom svete trpí nedostatkom jedla je neprijateľné, aby akýkoľvek obchodník nezmyselne plytval jedlom. Potravinový odpad zbytočne zaťažuje planétu a jej prírodné zdroje. Taktiež zvyšuje zaťaženie planéty ďalšími emisiami skleníkových plynov. Je to problém, ktorý leží na srdci nielen našim kolegom, ale aj zákazníkom, ktorí nechcú utrácať peniaze za jedlo, ktoré sa neskôr vyhodí," stojí v tlačovej správe Tesca.

Svoje o tom vie i reťazec Penny Market, ktorý s rovnakým nápadom prišiel v minulom roku. Zákazníci si začali na nepeknú zeleninu zvykať, a tak rozšíril ponuku o ďalšie pobočky. Podobne reaguje viacero predajcov a je len otázkou času, kedy sa takýto sortiment stane bežnou súčasťou ponuky. 

Domov
Zdieľať
Diskusia