Na blížiacom autosalóne v Paríži spoznáme naraz až dvojicu rýdzo letných GT-čiek.
Neubehol ani týždeň, respektíve je tomu len pár dni, čo sa na modrej sociálnej sieti značky Mercedes-Benz objavila malá upútavka na nový chystaný variant svojho dvojmiestneho športiaka, a už tu máme aj samotné odhalenie. Reč je nepochybne o pýche automobilky, čiže modeli Mercedes-AMG GT, ktorý napokon predsa len zhadzuje strechu, a svedkami sme tak príchodu karosárskej verzie s plátenou sťahovacou strechou. Teda, aby som bol presnejší, ono tie otvorené verzie prichádzajú naraz až dve, a to konkrétne vyhotovenia GT Roadster a GT C Roadster, čo je skutočnosť, s ktorou som veruže nerátali. Pokiaľ ide o dizajnové zmeny, prakticky žiadne prekvapenie sa nekoná, keďže v zásade ide o GT-čko, ktoré poznáme nejaký ten rok, jeho strechu ale netvorí pomaly klesajúca línia plechu, ale plátená strecha, ktorá bude k dispozícii vo viacerých farbách. Vypichnúť treba i nový dizajn kolies. Príchod dvoch verzií naraz znamená to, že okrem modelu so štandardnými parametrami spoznávame aj vrcholný počin, ktorý vychádza z nedávno odhaleného GT R.
Inými slovami, v oboch prípadoch pod dlhou prednou kapotou tróni 4-litrový osemvalec biturbo, v základné ale GT Roadster disponuje výkonom 350 kW / 476 koní pri 6000 ot./min a krútiacim momentom 630 N.m, zatiaľ čo verzia s dodatkom C ponúka až 410 kW / 557 koní pri 5750-6750 ot./min a 680 N.m. GT C totiž prevzalo viacero technologických riešení z oného R-ka, čím síce neposiela výhradne na zadnú nápravu až 585 koní, oproti doposiaľ bežnému GT-čku (510 koní) ale došlo k navýšeniu jeho silu. C-čkový Roadster sa navyše po vzore GT R pýši systémom aktívneho natáčania zadných kolies, ktorý sa navyše v závislosti od rýchlosti upravuje - do 100 km/h sa zadné kolesa natáčajú zrkadlovo s prednými, čím je docielená lepšia manévrovateľnosť, zatiaľ čo nad stovkou sa natáčajú v rovnakom smerom ako predné, čím je zaručená lepšia stabilita a väčšia prejazdná rýchlosť v zákrutách. Okrem iného, už na pohľad je očividné, že výkonnejší z dvoch otvorených AMG-čok je citeľne širší, nakoľko jeho blatníky dostali niekoľko centimetrov do šírky. Zaujímavosťou je, že obe novinky dostali tzv. Panamericana gril, čiže masku, ktorá po vzore GT R a GT3 obnáša vertikálne orientované lišty. Na záver tu máme rýchlostné parametre - slabší z dvojice pokorí stovku za rovné 4 sekundy, zatiaľ čo ten silnejší už za 3,7 sekundy. Pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, tu evidujeme menšiu odchýlku tiež - 302, respektíve 316 km/h. Podrobnejšie fakty vrátane cenových relácii sa dozvieme na autosalóne v Paríži.