Mercedes-Benz vo veľkom štýle predstavil ľahšiu, výkonnejšiu a technikou naloženú verziu špičkového modelu AMG GT.
Čas je nezastaviteľný fenomén, a teda i plán značky Mercedes-Benz, respektíve Mercedes-AMG, predstaviť novú, vrcholnú verziu svojej pýchy 24. júna sa stáva dnešným dňom realitou. Ako už iste viete, reč je o nekompromisnom športiaku, ktorý sme doteraz poznali ako 462-koňové GT, respektíve 510-koňové GT S. Po novom, v rámci príležitosti konania sa tohtoročného Festivalu rýchlosti v Goodwoodu, spoznávame tretiu verziu do partie, a teda už dlhú dobu avizované vyhotovenie GT R. Povedať pritom treba, že samotné predstavenie sa nieslo v skutočne veľkolepom duchu - krátko po tom, ako zniesol nové GT R z neba vrtuľník sa objavil i úradujúci majster sveta v F1-ke, Lewis Hamilton, ktorý ho ukázal v plnej paráde, a to či už po stránke obrazu alebo zvuku. Písmeno R je pre modely AMG vcelku netypické, a i v tomto prípade zhmotňuje niečo, čo sme tu doteraz v tom pravom slova zmysle ešte nemali. Práve predstavený model sa totiž postaví medzi "štandardné" verzie a v budúcnosti plánovaný úplný strop v ponuke, ktorý bude zastávať vyhotovenie Black Series. Čo je však podstatnejšie, je skutočnosť, že nové GT R môžeme považovať za "street legal", čiže cestnú verziu závodného špeciálu AMG GT3, pričom samotná automobilka ho označila za najlepšie cestné športové auto, aké kedy vyrobila.
Najväčšiu spojitosť so závodným vyhotovením evidujeme na mohutnej maske, ktorá po vzore GT3-ky v prípade R-ka dostala vertikálne orientované lišty, teda tzv. Panamericana gril. Podľa zákulisných informácií by takýto štýl masiek mali neskôr prevzať viaceré vrcholné AMG verzie, GT R je tak prvé sériové (a cestné) AMG, ktoré sa ňou môže pýšiť. Okrem toho GT-čko dostalo citeľne masívnejší bodykit počítajúci s agresívnejším predným nárazníkom, mohutnejšími blatníkmi a prahmi. Nový je pochopiteľne aj zadný nárazník, ktorý sa navyše pýši rozmerným difúzorom a výfukmi umiestnenými v strede, čím značka odkazuje na spojitosť s okruhovými špecialitkami. Štandardom sa okrem toho stáva vcelku rozmerné fixné krídlo, ktoré nahrádza výsuvný spojler. Nový Mercedes-AMG GT R je zabalený do charakteristického zeleného laku Green Hell Magno, ktorý rozhodne trefne zapadne do súčasnej ponuky lakov, pričom rozhodne zaujmú i špecifické dvojfarebné 19" disky s istým retro dizajnom.
V interiéri sa pritvrdzovalo pochopiteľne tiež, čo sa odzrkadľuje na nových, ešte športovejších sedadlách, väčšieho použitia karbónových prvkov, nechýba však ani Alcantara a početné kontrastné žlté detaily. Nepochybne, najväčšia pozornosť sa sústredí pod dlhú prednú kapotu, kde, chvalabohu, netróni nič iné ako 4-litrový osemvalec. Žiadny downsizing sa v prípade AMG nekoná, ostatne, pokiaľ ide o prítomnosť osemvalcových agregátov, Mercedes patrí na špičku na svete s ich počtom v súčasnosti ponúkaných automobilov. Tak ako sa predpokladalo, stále pomerne nový biturbo agregát bol naladený na 430 kW / 585 koni, zatiaľ čo krútiaci moment narástol na hodnotu 700 N.m. Za zmenami stojí nielen úprava samotného motora, ale i riadiacej jednotky a 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Okrem toho, R-ko, ktoré prišlo na svet pod sloganom Beštia zo Zeleného pekla je nielen opticky agresívnejšia, motoricky výkonnejšia ale i o 90 kilogramov ľahšia než GT S. Výsledkom týchto skutočností je akcelerácia na stovku už za 3,6 sekundy ale i maximálna rýchlosť, ktorá sa posunula na úroveň 318 km/h.
AMG tak postavilo špecialitku, ktorá má zamiešať karty v teritóriu modelov ako je Porsche 911 GT3 RS. Jej hmotnosť pritom môže ešte klesnúť, keďže v ponuke nebudú chýbať ani ľahšie no ešte účinnejšie karbón-keramické brzdy. GT R je mimochodom obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup, ktoré dovoľujú vozidlu navštíviť i bežné cesty, rozhodne sa však vďaka ním nestratia ani na pretekárskych okruhoch. Pri jedinečnostiach však ešte ostaneme. S príchodom tejto verzie prichádza i systém aktívneho natáčania zadných kolies, ktorý sa navyše v závislosti od rýchlosti upravuje - do 100 km/h sa zadné kolesa natáčajú zrkadlovo s prednými, čím je docielená lepšia manévrovateľnosť, zatiaľ čo nad stovkou sa natáčajú v rovnakom smerom ako predné, čím je zaručená lepšia stabilita a väčšia prejazdná rýchlosť v zákrutách. Okrem toho, nechýba ani elektronicky riadený zadný diferenciál, no a veľkou novinkou je i predný aktívny splitter, ktorý sa nad rýchlosťou 80 km/h vysúva a zaručuje lepšiu aerodynamiku i priľnavosť prednej nápravy.