Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. júla 2016 o 11:47
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!

TECH ŠKODA
Uložiť Uložené

Odstupom času sa dozvedáme prakticky všetky kľúčové informácie okolo dlho-očakávaného SUV od Škody.

O novom, prvom (plnohodnotnom) SUV značky Škoda sa už toho našpekulovalo naozaj veľa. Čím sa však dostávame bližšie k samotnému odhaleniu úplne nového modelu Kodiaq, viaceré z kľúčových parametrov naberajú už aj skutočné kontúry a relevantnú podobu. Dôkazom toho je nedávna oficiálna prezentácia prvých zamaskovaných prototypov, ktorá prebehla v Nórsku, kde sa na svetlo sveta predrala prakticky väčšina podstatných informácií. Ako prvé treba napísať, že Škoda Kodiaq si svoju svetovú premiéru odkrúti o pár mesiacov na jesennom autosalóne v Paríži, krátko na to bude možné novinku objednať, pričom prvé kusy sa do showroomu, respektíve k zákazníkom dostanú začiatkom roka 2017.

Po novom už máme jasno aj v tom, čo nájdeme po kapotou nového SUV-čka. S absenciou šesťvalcov sme sa už zmierili dávnejšie, pozitívnou správou ale je, že Kodiaq nedostane (ani v budúcnosti) žiadny trojvalcový motor, keďže sa bude spoliehať výhradne len na štvorvalce - tri benzínové jednotky TSI a dve TDI. Základné vyhotovenie bude zastupovať, podľa očakávaní, agregát 1.4 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní, naopak vrcholom v ponuke bude motor 2.0 TSI, ktoré bude v tomto prípade naladené na výkon 132 kW / 180 koní. Dieselová paleta počíta s agregátom 2.0 TDI, ktorý bude možné kúpiť v dvoch výkonnostných spektrách - 110 kW / 150 koní (s veľkou pravdepodobnosťou pôjde asi o najobľúbenejšia verzia) a 140 kW / 190 koní. Áno, žiadne prekvapenie sa teda nekoná, a všetky motory sú nám dobré známe, najmä ak sa pozrieme do ponuky koncernového Tiguanu. Na výber bude 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňové DSG-čko, no a pokiaľ ide o pohon, štandardne bude poháňaná iba predná náprava, za príplatok bude však možné siahnuť po verzii s 4x4. Palivové nádrže budú máť veľkosť 58, resp. 60 litrov. Povedať pritom treba, že nový Kodiaq bude pre mladoboleslavskú automobilku do veľkej miery prelomový, čoho dôkazom je množstvo inovácií a interných prvenstiev, ktoré sme zhrnuli do 5 najhlavnejších bodov

Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!
Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!

Rozmery

To, ako bude Kodiaq vo finále vyzerať, je už do veľkej miery len otázkou akejsi menšej predstavivosti, keďže jeho základné tvary ako také už poznáme, nakoľko podľa viacerých zákulisných informácií sériové vyhotovenie bude vyzerať veľmi zhodne s konceptom. Samozrejme, na isté koncepčné prvky a dizajnové výstrelky budeme musieť zabudnúť, tvarovanie jednotlivých častí karosérie či svetlometov ostane prakticky nezmenené. Produkčné auto s rázvorom 2 791 milimetrov bude meriať presne 4 697 x 1 882 x 1 676 milimetrov, čo síce značí, že pôjde o kratšie vozidlo než aktuálny Superb (4 861 mm), vo všeobecnosti bude však Kodiaq ale najväčšou škodovkou na trhu, s ktorou automobilka vstupuje do nových, doposiaľ nepreskúmaných vôd. Vo veci je totiž vôbec prvé plnohodnotné SUV z Česka (Yeti je viac-menej crossover). To, že je reč o naozaj veľkom vozidle umocňujú skutočnosti, že Kodiaq bude vo vrcholnej verzii vážiť až 1908 kilogramov, pričom bude zároveň i prvou škodovkou, ktorá bude vo výbave ponúkať až 20" disky. No a v neposlednom rade treba vypichnúť, že ide o prvé vozidlo s okrídleným šípom, ktorý by sa nemal zďaleka stratiť ani v teréne - svetlá výška 194 milimetrov a maximálny nájazdový uhol 22°.


7-miestny (nový) interiér

S predošlým bodom úzko súvisí aj vnútrajšok vozu. Ten má byť údajne do veľkej miery tiež v istom slova zmysle prelomový a to hneď v dvoch smeroch. Prvým je samotný dizajn interiéru, predovšetkým palubnej dosky, ktorá má byť na pomery Škody vskutku netradičná, pod čo sa má podpísať najmä jej väčšia mohutnosť či iné členenie, na aké sme boli doteraz zvyknutí. Hovorí sa o množstvo úplne nových dizajnových riešení (špecifické výduchy klimatizácie, nová "konzola" automatickej prevodovky a pod.) a množstvo tradičných "Simply Clever" riešení. Niet najmenších pochýb, že aj toto vozidlo zo stajne Škody bude dominovať vnútorným priestorom, podstatnou informáciou je však to, že pôjde o prvý automobil značky so 7-miestnym rozložením. Reč je teda o prídavnom, treťom rade sedadiel, ktorý bude možné zakúpiť za príplatok, no a údajne v žiadnom prípade nepôjde len o také "núdzové", ale takmer plnohodnotné sedenie. Pri 5-miestnom rozložení ponúkne batožinový priestor pritom až 720 litrov, ba čo viac, pri sklopení aj druhého radu sedadiel narastie tento údaj až na úroveň 2065 litrov.

Full-LED svetlomety

Nasledujúce body sa zameriavajú na prítomnú techniku, keďže úplne nový model prinesie do portfólia Škody aj viaceré technologické a inovatívne riešenia. Kodiaq bude napríklad vôbec prvým sériovým vozidlom značky, ktorý dostane čisto ledkové svetlá (nepochybne za príplatok). Doteraz totiž i vlajková loď značky Superb disponuje aj v tom najluxusnejšom vyhotovení "len" bi-xenónovými svetlometmi, ktorému sekundujú LED svetlá len pre denné svietenie. Ako naznačil koncept VisionS, Kodiaq dostane horizontálne delené predné svetlá, pričom ich vnútro bude teda možné vybaviť, napríklad po vzore koncernových modelov Passat či Tiguan modernejšou technológiou. S príchodom siedmeho modelu značky Škoda sa tým pádom pohnú ľady, a tak sa dá očakávať, že Full-LED-ky zavítajú odstupom času aj do faceliftovanej Octavie či oného Superba.

360-stupňová kamera

Jedným z prvkov výbavy, ktorým očividne Volkswagen nedovolil "frajeriť" modely Škody je 360-stupňová kamera, ktorá bude mať v prípade škodovky premiéru až s príchodom SUV Kodiaq. Doteraz si totiž škodovácke vozy museli vystačiť len s parkovacími senzormi. Zaujímavosťou pritom je, že okrem kamier a senzorov ako takých bude prítomná i technológia Area View, ktorá umožní vodičovi zobraziť priestor pred vozidlom v reálnom čase, čo do veľkej miery zlepší výhľad z vozidla, ktoré rozhodne nebude disponovať tou najmenšou kapotou.

Špeciálne "bezpečnostné" dvere

Na úplný záver jedna malá, no nepochybne pomerne zaujímavá vychytávka, s ktorou sa budú Česi iste hrdiť v rámci ich Simple Clever predností. Ba čo viac, Škoda chce svojím novým prvkom zjavne dokázať, že nejde len o "osekaný" Volkswagen, keďže v rámci celého koncernu prichádza ako vôbec prvá s tzv. ochranným prostriedkom hrany dverí. Dôvtipnejší už asi tušia, čo je vo veci a že o niečo úplne prelomové zas nejde (používa(l) napríklad Ford), pravdou však je, že daný mechanizmus si dala automobilka patentovať. Jeho podstatou je špecifická výsuvná plastová "podložka", ktorá sa vysunie po otvorení (predných i zadných) dverí cez ich hranu, čím sa zabráni poškodeniu laku pri strete so stenou či vedľa stojacím vozidlom. To, ako bude systém fungovať v praxi sa dozvieme spolu so zvyškom informácií už pri samotnom odhalení novinky na jeseň. Na záver dodáme, že podľa posledných informácií napokon Kodiaq ani v tej najlepšej výbave nebude zastupovať najdrahšiu Škodu, nakoľko cenovo bude ešte o čosi vyššie Super Combi.

Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!
Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!
Nové SUV od Škody sa začína odhaľovať. Tu je 5 dôvodov, prečo bude Kodiaq pre značku prelomový!
Domov
Zdieľať
Diskusia