2
14. máj 2016, 17:57

Sú dievčatá horšie susedky ako chalani? Neighbors 2 vám to prezradí (Recenzia)

Oplatí sa opäť zájsť do kina?

14. máj 2016, 17:57

2

Už sú to dva roky, čo nás v kine prekvapila oddychová komédia Nicholasa Stollera s názvom Neighbors. V hlavných úlohách sa predstavili Seth Rogen či Rose Byrne a na plátne sme mohli sledovať plno čudesných momentov z ich zápasenia s nevyjašenými pánskymi susedmi, bratstvom Delta Psi. Vzhľadom k svojmu prvotnému rozpočtu sa štúdiu podarilo zhrabnúť zopár desiatok miliónov navyše, preto prišla celkom očakávaná správa o priamom pokračovaní. Pýtate sa, kam sa môže film ešte posunúť? Vymeňme chalanov za alternatívne dievčence vedomé si svojej ženskosti! No...To je asi tak všetko. Čo to však znamená pre nás? Oplatí sa nám absolvovať návštevu kina? Nie som si celkom istý, či na to existuje správna odpoveď.

Film začína pomaličkým tempom. Vidíme našu trafenú rodinku s rozkošnou dcérkou, pozrieme sa na starých známych (Christopher Mintz-Plasse, Dave Franco) a ich rozbehnutý profesionálny život a v neposlednom rade sa zoznámime s hlavnými protagonistkami tohto sequelu. Sprevádzať nás svojimi úletmi bude Chloe Grace Moretz, Kiersey Clemons či Beanie Feldstein a už po úvodných scénach zisťujeme, že to nie sú obyčajné dievčence v bikinách, užívajúce si pozornosť chlapov. Sú to mladé slečny s hodnotami na správnom mieste, ktoré chcú jednoducho žiť život podľa seba a mať párty kedykoľvek sa im zachce. Ich nápad? Nasťahovať sa do opusteného domu v tichom susedstve. Problém? Susedmi nie sú nikto iní ako večný milovník trávy, jeho manželka s príťažlivým austrálskym prízvukom a ich malá dcéra obliekajúca vibrátor do fialových šatičiek. Čo celú situáciu ešte viac skomplikuje? Na scénu prichádza Zac Efron čoby Teddy Sanders, ktorý chce jednoducho niekam patriť.

Hlavným artiklom, ktorý sme všetci od druhých Susedov na odstrel očakávali, sú zvrátené vtipy, hlášky či plno groteskných situácií a improvizácií. Sympatické feministické dievčence majú potenciál na to, aby priniesli množstvo podobných scén s čerstvým nádychom, no to sa v tomto prípade nedeje. Ich vtipy sú slabé, nevýrazné, vtipné možno pre americké publikum, ktoré je určite viac oboznámené so všetkými referenciami. Zatiaľ čo v prvej časti sme mohli vidieť zopár podarených scén s Francom či Efronom, tu sa podobný scenár nekoná. Všetku humornú zložku na seba preberá Seth Rogen, ktorého humor mne osobne sedí ako uliaty, no v istých momentoch škrípe od vyčerpania. Z času na čas sa k nemu pridá jeho manželka Kelly, Teddy či jeho priateľ Jimmy, no tvorcovia podvedome určite vedeli, kto je ich hlavným hereckým cieľom. Nie je to vina scenára, ten v podobných prípadoch veľmi neberiem do úvahy. Skôr je to z dôvodu prílišnej recyklácie toho, čo šľapalo v jednotke. Neberte ma v zlom, no z pokračovania sa ako keby vytráca kúsok jeho pôvodnej jednoduchej duše a nahrádza ho akési vákuum plné nepotrebných nápadov.

To však neznamená, že sa nezasmejete! Práve naopak, zopár vtipov mi spôsobilo kŕče v bruchu svojou spontánnosťou a uvoľnenosťou. Nedokázalo ma to však zaujať tak ako iné komédie od niektorých z jeho tvorcov. Nepôsobilo to rovnako milým dojmom ako napríklad uletené The Night Before a svojou šialenosťou sa určite nevyrovná The Interview. Jemným krokom vystupuje zo šedej zóny priemeru, avšak brutálnu zábavu v kine neočakávajte. Je to pekne natočená zábavka, plná sympatických mladých ľudí so svižnou stopážou a pár podarenými vtipmi. Na vypnutie mozgu celkom fajn, no na jednotku to nemá, 5.5/10.

PS: Ak zbožnujete Rogena, tak si kľudne pol bodíka pripočítajte.

0/10
0