Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
23. decembra 2015 o 12:37
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

500-koňové M4 GTS je najrýchlejším BMW na Nürburgringu. Prekonalo i 458-čku či Carreru GT!

TECH BMW
Uložiť Uložené

Alfa Romeo Giulia QV nedávno údajne prekonalo športovú ikonu strednej triedy. BMW odpovedá autentickým videom jeho špecialitky M4 GTS.

Ak patríte medzi tú skupinu ľudí, ktorí sí škatuľkujú športové vozidlá na základe ich časov na Severnej slučke Nürburgringu, spozornite. Isto vám neunikla informácia zo strany talianskej automobilky Alfa Romeo, ktorá sa krátko po predstavení ich nového želiezka v ohni začala vo veľkom oháňať tým, že ich Giulia QV zdolala Nordschleife len za 7:39. To je nepochybne zaujímavý a v neposlednom rade veľmi pekný údaj, najmä ak ide o lepší čas než dosiahlo BMW M3, teda povedzme ikona danej kategórie, ktorú má novinka na prioritne muške. Túto skutočnosť následne Taliani veľmi rýchlo zúžitkovali vo svoj prospech a patrične sa ňou začali chváliť, a to až v takom rozsahu, že na čase z Nürburgringu v podstate postavili celý "marketing" novinky. Alfa tak posledné mesiaca statočne plní automobilové sekcie a rubriky a v konečnom dôsledku sa tak o novej Giulie píše viac, ako by sa možno malo. Samozrejme, aktivita značky nenechala kompetentných od BMW chladných a teraz sme sa dočkali ich odpovede.

Mníchovčania v závere roka pustili do obehu autentické video priamo z Nordschleifu, na ktorom môžeme vidieť celú jazdu najnovšieho, 500-koňového modelu M4 GTS. Jeho výsledkom je čas 7 minút a necelých 28 sekúnd, čo je o 24 sekúnd rýchlejšie ako M4-ka a zároveň o 11 sekúnd rýchlejšie než v prípade talianskeho vyzývateľa. Podotknúť však treba, že i keď šlo o sériové vozidlo bez dodatočných úprav, reč je o výkonnejšej a odľahčenej verzii GTS, ktorá debutovala v októbri. Za podstatu videa však môžeme, okrem iného, brať to, že BMW chcelo oficiálne a hlavne relevantnou cestou podložiť časový údaj, ktorý zverejnili už pri predstavení novinky. To sa totiž nedá povedať o spomínanej Giulie, keďže Alfa Romeo doteraz jej dosiahnutý čas nepotvrdilo oficiálnou cestou, čím sa vierohodnosť údaju začína pomaly, ale isto strácať. Potvrdzujú to aj nedávne správy, ktoré hovoria o tom, že exemplár, s ktorým sa údajne podarilo pokoriť vyše 20-kilometrovú trať bol značne upravený a o vyše 100 kilogramov ľahší, čím nemožno zďaleka hovoriť o sériovom vozidle a výsledný čas treba brať s rezervou, aj keď doteraz sa špekuluje, či aj údaj ako taký je vôbec pravdivý. Hádam sa dozvieme časom, ostatne, teraz je rad na Talianoch.

500-koňové M4 GTS je najrýchlejším BMW na Nürburgringu. Prekonalo i 458-čku či Carreru GT!

Ak by sme to však celé chceli uzavrieť, veľký rozdiel možno badať v spôsobe informovať fanúšikov či potenciálnych zákaznikov o dosiahnutom úspechu noviniek. Zatiaľ čo Alfa svoj nový model doslova až prehnane hypuje a v konečnom dôsledku tým veľkodušne nabáda zákazníkov na jeho kúpu, BMW vie svoje promované kvality a teda aj onen čas reálne obhájiť, a to pritom v čase, kedy už všetkých 700 vyrobených kusov GTS-ka pozná svojho majiteľa. Pripomeniem, že GTS dostalo technológiu vstrekovania vody do sacieho traktu, čím bolo docielené zvýšenie výkonu o približne 10 percent. Vo výsledku, vrátane ďalších úprav, tak M4 GTS dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h už za 3,8 sekundy a zároveň dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 305 km/h, čím ide o najrýchlejšie sériové BMW všetkých čias. A aby som nezabudol, M4 GTS s časom 7:27,88 na Nürburgringu prekonalo i také vozidlá, ako Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C či Porsche Carrera GT, pričom ide o vôbec najrýchlejšie sériové BMW v Zelenom pekle! Z videa je ďalej zrejmé, že jazda za volantom tohto bavoráka stojí zato, nakoľko jeho celkové nastavenie a ovládateľnosť boli očividne naozaj vyšperkované, však posúďte sami.

Domov
Zdieľať
Diskusia