Trio preslávených hybridných hyperšportov je u nás po prírastku za približne 1,3 milióna € kompletné.
Nielen v domácich car spotterských kuloároch sa už nejaký ten piatok šepkalo o tom, že na Slovensku by sa skôr či neskôr malo objaviť LaFerrari, teda jeden z trojice momentálne najslávnejších hyperšportov (LaFerrari, P1, 918 Spyder) a najúchvatnejších automobilov súčasnosti. V týchto dňoch tieto špekulácie naberajú reálne kontúry, no a my vám teda, ako je tomu vždy pri obdobných príležitostiach zvykom, prostredníctvom nášho projektu Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest predstavujeme prvé a dovolíme si tvrdiť na dlhú dobu jediné Ferrari LaFerrari svojho druhu u nás! Teda, aby sme boli presní, veci sa majú nasledovne.
V uplynulých hodinách sa na viacerých popredných weboch s daným obsahom, aj vďaka nášmu maďarskému fanúšikovi, objavili zábery z Maďarska, konkrétne spred showroomu Ferrari v Budapešti, kde malo dôjsť k odovzdaniu jedného zo 499 vyrobených kusov oného LaFerrari, ktoré aj podľa naších informácií putuje k nám, konkrétne na východné Slovensko. Ide tak o spomínaný a viacerými fanúšikmi očakávaný exemplár, ktorý by sa mal zdržiavať v okrese Sobrance, respektíve Michalovce, nakoľko tam sa daný Slovák majiteľ žijúci u nás zdržuje, inými slovami, je len otázkou času, kedy na jednu z daných lokalít bude odkazovať aj evidenčné číslo vozidla, ako tomu je aj v prípade ostatných, približne piatich majiteľových exemplárov Ferrari. Zatiaľ je špičkový hyperšport "ovešaný" len dočasnými značkami. Bližšie informácie o šťastlivcovi, pôvode jeho financií či značkách nechajme bulvárnym médiám, my si poďme čo-to povedať o tom, aká mimoriadna exkluzivitka je vo veci, ostatne, naďalej platí, že naším cieľom je informovať o vozidlách, nie ich majiteľoch.
Vyše rok po príchode prvého (a zatiaľ stále jediného) LaFerrari do susedného Česka, sa tak pýchou Ferrari hrdí už aj Slovensko, čo znamená, že trio preslávených hybridných hyperšportov je aj u nás tým pádom kompletné (i keď McLaren P1 má so Slovenskom spoločné viac-menej len značku), čo by možno väčšina z nás nebola povedala. Po hneď viacerých domácich 918-kach a jednej P1-ke, ktorá nás vcelku často reprezentuje vďaka značkám v zahraničí, spoznávame aj tretieho mohykána, ktorý má z nich azda najväčší kredit, za čo môže najmä skutočnosť, že cenové relácie sa pohybujú na čiastke okolo 1,3-milóna €, čím stvárňuje najdrahšie sériové Ferrari v histórii a vo výsledku je podstatne drahšie, než zvyšní rivali a zároveň, Ferrari ich vlajkovú loď nepredá len tak hocikomu, nakoľko má najprísnejšie podmienky. To, že už minulý rok sa o príchode LaFerrari na Slovensko špekulovalo potvrdzuje aj fakt, že všetky vozidlá limitovanej edície boli už pred samotnou výrobou vypredané, čím sa jednotlivé kúsky stali ešte podstatne raritnejšie a zároveň sa vopred ako-tak vedelo, kde sa môžu odstupom času objaviť.
Aj tento exemplár je ovešaný plaketami s číslom 1/499, čo nabáda k tomu, že ide o prvý exemplár zo série. Ani v tomto prípade tomu tak ale nie je, keďže ako vieme, pri všetkých počtom obmedzených "limitkách" Ferrari takúto plaketu vkladá do všetkých kusov, čím dané exempláre pôsobia ešte exkluzívnejším dojmom a v neposlednom rade tak automobilka ukľudňuje vášnivých fanúšikov, aby sa medzi sebou doslova nenaťahovali o to, kto si svoj exemplár objednal skôr a teda koľký v poradí daný zákazník bol. Jednotlivé kúsky z edície sa však od seba odlišujú okrem farebného vyhotovenia aj volantom, ktorý na spodnej časti obsahuje meno majiteľa. Prvé slovenské LaFerrari je však oháknuté do klasického červeného kabátu, čím sa od väčšiny kúskov tohto druhu nijak špeciálne neodlišuje, v porovnaní s českým LaFerrari však nedisponuje žltými, ale červenými strmeňmi brzdovej sústavy.
Tá pritom zohráva dôležitú úlohu, nakoľko skrotiť takúto špecialitku nie je sranda. Pod jej zadným presklenným krytom totiž tróni obrovský dvanásťvalec s objemom 6,262 litra a výkonom 588 kW / 800 koní. V duchu súčasných trendov mu však ešte dopomáha elektromotor s výkonom 163 koní, čím sa celkový výkon sústavy posúva až na hodnotu 708 kW / 963 koní. O ich prenos výhradne na zadnú nápravu sa stará 7-stupňová prevodovka. LaFerrari vystrelí na stovku už za necelé 3 sekundy, 200 km/h sa pri správne zvolenom režime objaví na tachometri už za 5 sekúnd a zatiaľ čo napočítate do 15, tento kôň z Maranella prekoná 300 km/h. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na úrovni 350 km/h.
Na záver nám neostáva nič iné, len zaželať majiteľovi veľa šťastných kilometrov a nám obyčajným smrteľníkom dúfať, že tento skvost sa nám pošťastí vidieť na vlastné oči. Ak sa to niekomu z náš či vás podarí, určite sa s vami zvyšnými podelíme o fotografie na našej stránke. Apropo, ešte predtým, ako sa slovač nezaprie a zaplaví komentáre slovami o tom, na čo je niekomu auto tohto druhu u nás, a hlavne na našich cestách, vedzte, že v popredných európskych lokalitách preplnených takými exkluzivitkami, dané vozidlá netrpia o nič menej, stačí ich len navštíviť a presvedčiť sa o tom. Najmä, ak sú vyspelé metropoly posiate kockovou dlažbou a vysokými obrubníkmi v úzkych uličkách, kde sa takéto vozy zdržujú a trpia podstatne viac. Okrem toho, keď má niekto peniaze a vášeň v autách, kúpi si ich aj v Somálsku, navyše netreba zabúdať, že nejde o klasické daily car.