Ešte predtým, ako spoznáme úplne novú generáciu A8-čky, Audi vypúšťa do sveta exkluzívnu verziu súčasnej limuzíny.
Nová generácia vlajkovej lode z Ingolstadtu je už dlhšiu dobu značne očakávaným artiklom, ako však vieme, Audi príchod A8-čky novej generácie odložilo približne o rok. Cieľom automobilky je totiž prísť s áosmičkou ako s prvým sériovým vozidlom so štyrmi kruhmi na kapote, ktoré bude vybavené autonómnym riadením a to si vyžaduje ešte nejaký ten čas navyše. Na D5-kovú limuzínu si tak budeme musieť ešte chvíľu počkať, no Audi nám na oplátku najnovšie prináša nový špičkový model súčasnej generácie odvodený od S8-čky. Exkluzivitka nesie názov Audi S8 plus, čo už v duchu tradícií naznačuje, že ide o ešte výkonnejší športový variant, ktorého snahou je posilniť pozíciu značky v segmente luxusných limuzín.
Predstavovať si S8-čku ako-takú nemá pochopiteľne už význam, no ani v tomto prípade nejde na oko o nič nové. Navonok verziu s dodatkom plus rozoznáme najmä vďaka špeciálne pre toto vyhotovenie navrhnutým 21-palcovým diskom kolies z ľahkej zliatiny obutých do pneumatík o rozmeroch 275/35 R, a čiernym detailom vrátane povestnej single frame masky či spojlerovej lište na veku batožinového priestoru. K markantným dizajnovým prvkom S8 plus okrem toho patria tmavo tónované zadné skupinové svetlá a lesklý čierny difúzorový nadstavec v zadnom nárazníku. Väčšina oných čiernych súčastí je vyrobená z uhlíkových vlákien, čim farebne kontrastuje k špeciálnemu laku Florettsilber s matným efektom. Štandardom sú predné svetlomety s technológiou Matrix LED, športová výfuková sústava ale i karbón-keramické brzdy s antracitovo-sivými brzdičmi.
Interiér modelu S8 plus sa vyznačuje rozličnými športovými detailmi a autenticitou materiálov - kontrastné švy v červenom farebnom odtieni Arrasrot dekorujú čierne kožné poťahy sedadiel, zatiaľ čo o čalúnenie stropu kabíny sa stará Alcantara. V rámci defaultnej výbavy je v pluske systém priestorového ozvučenia Bose Surround Sound System a MMI navigácia plus s MMI touch.
Najväčšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Známa osemvalcová jednotka 4.0 TFSI Biturbo dostala totiž o 63 kW / 85 k naviac, čo vo výsledku predstavuje výkon až 445 kW / 605 koní, čím sa dostáva na čelo poradia v segmente (viac je už len S 65 AMG, to však vďaka 630-koňovému dvanásťvalcu a cenovke kope trošku inú ligu). Maximálny krútiaci moment počíta s hodnotou 700 Nm, no vďaka funkcii Overboost môže byť krátkodobo zvýšený až na 750 Nm. Konštrukčné modifikácie na motore siahajú od špecifickej elektronickej regulácie motora so zvýšením otáčok a prepĺňacieho tlaku cez zmenené nasávacie ventily až po vnútornú geometriu turbokompresorov optimalizovanú z hľadiska účinnosti. Krútiaci moment posilneného motora V8 sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku tiptronic na ústrojenstvo pohonu všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom. Podvozok je vybavený pneumatickým pružením adaptive air suspension sport a dynamickým riadením, obidvoma so špecifickým vyladením pre S8 plus. Vylepšená veľká limuzína dokáže akcelerovať za 3,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je už tradične elektronicky obmedzená na 250 km/h, no na želanie sa dá rozšíriť až na 305 km/h. Predaj Audi S8 plus štartuje koncom novembra s cenovkou od 145-tisíc €.