MTM prinesie do Ženevy neuveriteľný stroj kombinujúci prepych limuzín a rýchlosť superšportov.
Tak, ako je Alpina úzko spätá s úpravami vozidiel BMW a Brabus zastrešuje nekompromisné Mercedesy, aj tretí z nemeckej prémiovej trojky počíta so svojím dvorným úpravcom. Pochopiteľne, okrem ABT, je reč predovšetkým o firme MTM, ktorá odjakživa posúva levely štyroch kruhov úplne inde. Nie je tomu tak dávno, čo sme vás informovali o brutálnej záležitosti nesúcej názov S8 Talladega. Prebehlo len pár mesiacov a MTM sa s luxusnou limuzínou spájajúcou športové vlastnosti vracia na scénu opäť. Vyšperkované Audi S8 zjavne nepovedalo posledné slovo a tak Nemci prichádzajú s ďalším počinom, ktorý k známemu názvu pripisuje písmeno S a úctyhodné vlastnosti.
Pokiaľ sa teda nájde zákazník, ktorému nestačí W12-ka s 500 koňmi, 520-koňová S8-čka či nedajbože 760 poníkov od MTM v S8 Talladege, najnovšie môže siahnuť po S8 Talladege S. Ako označenie napovedá, i tentokrát ľudom z MTM ako základ poslúžila športovo ladená verzia Audi S8 so štvorlitrovou V8-čkou. Z pôvodných 520 koní bolo napokon vydolovaných až neuveriteľných 802 koní a krútiaci moment o hodnote 945 N.m! To v prepočte znamená približne 200 koní na jeden liter motora. Čo je však ešte fascinujúcejšie, je skutočnosť, že takto upravená limuzína so štyrmi kruhmi v maske a štítkami MTM vyšprintuje na 100 km/h len za 3,1 sekundy! Áno, vidíte dobre. Dvestovku následne atakuje za 9,9 sekundy a ručička pretne 300 km/h za necelých 30 sekúnd. Apropo, ak sa pýtate na maximálnu rýchlosť, vedzte, že MTM do danej kolonky píše údaj 350 km/h!
S8 Talladega S je defaultne oblečená do žiarivej modrej farby a obutá do strieborných viacpaprskových 21'' diskov, ktoré obopínajú špeciálne pneumatiky s rozmermi 295/30 a skrývajú karbón-keramické brzdy. Nechýba firemný bodykit, ktorý to svojím tvarom hrá na štýl RS modelov, predok tak zdobí masívny nárazník v dizajnovom look-u, aký poznáme napríklad z RS6-ky, nápis quattro však vystriedali tri magické písmená MTM. Vzadu eviduje dvojicu oválnych výfukov a rovnako známy difúzor, no a nechýba ani rozmerné karbónové krídlo, ktoré z vozidla doslova vytŕča a miestami tak budí dojem, ako by tam ani nepatrilo. Konkrétne motorové úpravy, ako i náhľad do interiéru nám zatiaľ dopriate neboli.
Čo však poznáme hneď v úvode, je ale 6-ciferná suma, za ktorú si MTM svoj výtvor cení. Zo štartovacej cenovky približne 124-tisíc € za "základnú" S8-čku sa dostávame na čiastku 222 249 €. Ak by bol záujem, určite nevynechajte budúcotýždňový autosalón v Ženeve, kde sa novinka predstaví oficiálne.