Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. februára 2015 o 12:46
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

TECH BMW
Uložiť Uložené

Aj známy úpravca bavorákov prináša facelift 6-kového radu, ktorý je v ich podaní dokonca silnejší ako samotná M6-ka.

V dlhodobo jasne zadefinovanej hierarchii modelov s modrou vrtuľkou v znaku sme najnovšie svedkami pomerne nečakaného paradoxu. Vzťah medzi automobilkou BMW a jej "dvorným" úpravcom Alpina je vskutku zaujímavý, nehovoriac o tom, že exempláre oboch z nich vychádzajú z jednej linky. Doteraz sa však veci mali tak, že modely s rukopisom Alpina boli akýsi medzistupeň medzi najsilnejším bežným vyhotovením a špičkovým modelom M, čiže vypĺňali pomerne veľké prázdne miesto. Krátko na to, ako BMW, naozaj minimalisticky, zmodernizovalo rad 6, prichádza rovnako so svojím faceliftovaným modelom daného radu aj úpravca. Alpiny B6 Bi-Turbo Gran Coupé teda zhmotňuje vylepšené 4-dverové kupé z Mníchova a navyše, rúca doteraz zadefinované hranice. 

Za prednými decentne upravenými svetlometmi tak tróni 4,4-litrový osemvalec, ktorý Alpina pred faceliftom ponúkala naladený na 540 koní. Ak zoberieme do úvahy fakt, že nad ním bol už tradične len vrchol v ponuke, teda bavorácka M6-ka (Coupé, Cabriolet, Gran Coupé) s výkonom 560 koní, po výkonnostnej stránke bolo všetko v úplnom poriadku. Netradičné zmeny však nastávajú práve teraz, keď i Alpina modernizuje svoju B6-ku a po novom daný motor ponúka až 600 koní a 800 N.m. To je teda oproti najnovšej M6-ke až o 40 koní a 120 N.m viac, keďže jej výkon ostal zachovaný. Alpiňácka V8-čka s novým saním, vzduchovým filtrom a zásahom do softvéru zamiešala karty, čím ohrozila konkurenčne samotné BMW. Zatiaľ čo domáca M6 dokáže akcelerovať na stovku za približne 4,1 sekundy, Alpina B6 Gran Coupé to dokáže len za 3,8 sekundy. Po facelifte B6-ky poskočila i maximálna rýchlosť, a to na hranicu 320 km/h, pričom v rámci zvýšenia bezpečnosti sa medzičasom zväčšili aj kotúče brzdového systému (374 vpredu, resp 370 mm vzadu). Tým všetky novinky končia, nezmenený ostal tradičný decentný bodykit, 20'' mnoho-paprskové disky, pohon xDrive či osemstupňový automat od ZF. Zamiešať karty v postavení B6 ku M6 môže aj samotná cena, tá však zatiaľ nebola vyčíslená.

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Alpina šokuje! Nové B6 Gran Coupé má až 600 koní, prekonáva tak dokonca aj M6

Pokiaľ ťa zaujímajú najaktuálnejšie informácie zo sveta štyroch kolies, určite sleduj našu novú stránku!

Domov
Zdieľať
Diskusia