27. decembra 2014, 17:57

Ako Seth Rogen a James Franco Kim Jong-una zabíjali (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY JAMES FRANCO SETH ROGEN SEVERNÁ KÓREA

Ako môže moderátor oplzlého televízneho programu zabiť diktátora Severnej Kórey? A aký to má dopad na politické vzťahy?

Bez toho, aby sme príliš zabŕdali do politiky a situácie v Severnej Kórei, skúsime zrecenzovať a čo-to si povedať o najnovšej komédie z dielne Sony Pictures, The Interview. Na svedomí ju má kreatívny komik Seth Rogen. Ten sa postaral o réžiu a scenár spoločne s Evanom Goldbergom (This is the End). Príbeh hovorí o moderátorovi (James Franco) oplzlého televízneho programu, ktorý odhaľuje najväčšie tajomstvá celebrít, k čomu mu dopomáha producent programu, jeho najlepší priateľ (Seth Rogen). Jedného dňa sa im naskytne možnosť urobiť Interview s Kim Jong-unom, čo využije CIA a poverí našu dvojicu atentátom na lídra Severnej Kórey. Možnosť rozhovoru padne vhod najmä Aaronovi (Rogen), ktorého už unavuje druh žurnalizmu, aký robí. Chce sa stať serióznym novinárom a rozhovor s najnebezpečnejším mužom na svete mu môže výdatne pomôcť. Jedná sa ale o veľmi nebezpečné rozhodnutie, nakoľko im pôjde o život.

Snímka už od prvého traileru vyvolala nevôľu v tejto demokratickej krajine, pričom to vyvrcholilo útokom hackerov na Sony, ktorá prišla o nespočetné množstvo tajomstiev, e-mailov, ale aj filmov. Následne sa teroristi vyhrážali, že zaútočia na kiná, ktoré budú komédiu premietať. Najväčšie reťazce kinosál tak snímku z programu stiahli, vhod neprichádzala ani verzia VOD (Video on Demand), teda vôbec žiadny release. Sony ale nedávno podporil aj Barack Obama a to sa rozhodlo, že film poputuje na internet. Nie som si istý, ale zdá sa mi, že na nejaký čas niekto neznámy ako odpoveď Kórei vypol internet. Viac o udalostiach okolo Interview tu.

Aký je ale samotný film? James Franco a Seth Rogen už toho spolu zažili mnoho, najmä čo sa komédií týka. Chémia medzi nimi funguje perfektne a vlastne by som sa čudoval, keby tomu tak nebolo. The Interview vás milo prekvapí už na začiatku, kedy sa dočkáme mnohých cameí (ktoré už niektoré weby ako 9GAG vyspoilovali) a už tu sa ukáže, aký druh humoru budeme môcť očakávať. Nakoniec, Rogen svoj štýl veľmi nemení, no zatiaľ čo This is the End som nedokázal ani dopozerať, pri Interview mi jeho humor výrazne sadol. Spomínaný humor vsádza na typické americké gagy alá prdenie na verejnosti, sexuálne narážky, primitívne (a zároveň nesmierne vtipné) správanie postáv a tak ďalej. Našťastie, tvorcovia si nechali pár scénok, kedy som sa schuti zasmial aj na samotný film a neminuli si všetko na trailery. Kým sa však bláznivá jazda v Kórei rozbehne a film začne využívať svoj potenciál, zaberie to nejaký čas, čo by vás však nemalo odradiť.

Celá stopáž (ktorá vám mimochodom ubehne ako voda) sa zameria na 5 postáv, bohato to ale stačí, keďže väčšina vtipov sa odohrá v rozhovoroch Rogena a Franca. Čo sa ich dvoch týka, odviedli výkon tak charakterizujúci ich predchádzajúce filmy. Franco si však jasne ide svoje a spôsob, akým podal miestami retardovaného, miestami vtipného a miestami trápneho moderátora bol kľúčový pre výslednú kvalitu projektu. Síce mi pár scénok vadilo, pôsobili neprirodzene a raz som sa už cítil trocha trápne, zvyšok filmu mi už priniesol len poctivú americkú zábavu. Môže za to aj Randall Park čoby Kim aka skvelá voľba castingového oddelenia. Väčšina ľudí, vrátane mňa, čakala nezaujímavú postavu, avšak Kim dokáže pobaviť aj vydesiť.

The Interview môžeme považovať za podarenú komédiu, ktorá si miestami až odvážne strieľa zo Severnej Kórey a jej lídra. Všetkých po svete to ale pobavilo, vrátane mňa. Síce už od začiatku tušíte, že koniec bude mať totálne odfláknuté a primitívne rozuzlenie, dvojica Franco a Rogen našťastie dokáže vniesť nečakaný gag-dva práve vtedy, kedy to film nesmierne potrebuje. Na niekedy hlúpe či nevtipné vtipy zabudnete a budete si užívať niektoré skutočne podarené scény, ktoré aspoň mňa slušne rozosmiali, a práve to má komédia urobiť, nehľadiac príliš na ostatné aspekty. Myslím, že The Interview rozhodne stojí za pozretie a možno vás aj milo prekvapí, keďže ja osobne som čakal ďalšiu tupú americkú komédiu, ktorá mi už nemá čo ponúknuť. Hľa, mýlil som sa. 8/10.

Situáciu okolo Sony, The Interview a aj o všeličom inom budeme sledovať na Filmkulte.