Po približne ôsmich rokoch sme sa dočkali druhej generácie populárneho SUV od štyroch kruhov.
Možno to ani neviete, ale prvá generácia pomerne úspešného SUV-čka Q7 od Audi, sa prvýkrát ukázala svetu už v roku 2005, pričom medzi zákazníkov sa vrhla približne začiatkom roku 2006. Ak má teda počty neklamú, je tomu už 8 rokov, čo je na scéne stále prvotné vyhotovenie, a to je najmä v prémiovom segmente dosť dlhý čas. Už nejaký ten piatok, teda dovolím si povedať aj rôčik, sme evidovali informácie, špekulácie a dohady o nástupcovi, pričom to, čo ich predovšetkým zjednocovalo, bol fakt, že druhá generácia výrazne zhodí na váhe. A presne v tomto duchu sa predstavuje konečne Q7-čka s poradovým číslom dva a najviac promovaným údajom, ktorým je úbytok hmotnosti až o 325 kilogramov! Presne toľko sa podarilo pri vývoji druhej generácie ušetriť, čím sa v závislosti od motorizácie dostávame na váhu "len" 1970 kilogramov.
Pod skrotenie výraznej nadváhy sa podpísala predovšetkým nová platforma MLB Evo, pozostávajúca z vysokopevnostnej ocele a hliníka. Novinka je zároveň kratšia o 37 a užšia o 15 milimetrov, čím sa rozmerovo dostala na úroveň 5050 x 1970 x 1740 milimetrov (d. x š. x v.). Pri pohľade na exteriér určite aj vám prebehne hlavou myšlienka, či máme dočinenia s novou generáciou, alebo len rozsiahlejším faceliftom. I keď by ste to asi rovnako ako ja na prvý pohľad tipli len na ten facelift, skutočnosť je taká, že ide o úplne nové vozidlo, ktoré však najmä z profilu akoby z oka vypadlo predchodcovi. Predné partie dostali podľa očakávaní tradičnú single-frame masku po vzore nedávno faceliftovaného Audi Q3. Opäť sme tak svedkami masky, ktorá nabrala na ostrosti a zasahuje chrómovými plochami až k samotným svetlometom. Predné svetlá dostanú v základe pravdepodobne xenóny doplnené o ledky pre denné svietenie, pričom v rámci príplatkovej výbavy bude možné siahnuť pre komplet LED-diódovú techniku. Vzadu budú diódy jedinou voľbou, pričom ide o ďalšie Audi, ktorého zadné svetlomety pripomínajú svojou grafikou modely koncernového Lamborghini. Na záver treba však spomenúť fakt, že na prvej sade oficiálnych fotografií sa nachádza exemplár v športovom pakete S-line.
Interiér už na prvý pohľad pôsobí úplne novo. Minimalistický a čistý dizajn dopĺňa moderná technika. Prístrojový štít si veľké SUV-čko prevzalo z TT-čka, pred vodiča sa tak nasťahoval 12,3" TFT displej. Okrem toho, nad prísne horizontálnej palubnej doske ďalej nájdeme 7, respektíve za príplatok 8,3" palcový displej multimediálneho systému MMI, ktorý sa vysúva automaticky po naštartovaní. Riadky v bohatej príplatkovej výbave ďalej zapĺňa head-up displej či 10,1" obrazovky pre zadnú posádku. Batožinový priestor v klasickom rozložení pojme 890 litrov. Škála pohonných agregátov na začiatok obsahuje dva trojlitrové šesťvalce. 3.0 TDI ponúka 272 koní a 600 N.m, zatiaľ čo 3.0 TFSI produkuje 333 koní a 440 N.m.