Nemecká prémiová automobilka oficiálne predstavuje už dlhšiu dobu avizovanú a očakávanú verziu vydareného CLA-čka.
Mercedes-Benz sa už krátko po predstavení úplne novej triedy CLA nechal počuť, že keďže toto štýlové štvordverové kupé odkazuje na väčšie CLS-ko, nevidí dôvod na to, aby skôr či neskôr nevznikol opäť po vzore triedy CLS i atraktívny kombík, teda CLA Shooting Brake. Ostatne, už minulý rok som sa s vami podelil o naozaj kvalitné rendery od známeho grafika Theophilusa China, ktorý nám už vtedy ukázal, ako by CLA-čkový Shooting Brake mohol vyzerať. A ako sa v uplynulých hodinách ukázalo, jeho predstavy boli viac než reálne.
Niet pochýb o tom, že trieda CLA zaznamenala na trhu obrovský boom, veď automobilku táto štýlovka donútila zvýšiť výrobu a zároveň (zase raz) "nakopla" ostatné značky s vývojom vozidiel podobnej koncepcie. Predstavenie praktickejšej, z istého pohľadu možno ešte zaujímavejšej verzie Shooting Brake Nemci naplánovali na tento rok, no a keďže jeho dni sa neúprosne míňajú, v jeho závere sme svedkami oficiálneho odhalenia. Po stránke mimoriadne vydareného exteriéru, ale aj interiéru, sú najväčšou zmenou, pochopiteľne, zadné partie. Tie disponujú rovnakým tvarom zadných svetlometov ako v prípade klasického vyhotovenia, rozdielom je však od B-stĺpika decentne klesajúca línia strechy. Z profilu sa tak menší Shooting Brake ponáša na ten väčší, pričom rovnako ako v prípade CLS-ka, ku celkovej atraktivite prispieva najmä línia bočných okien, ktorá klesá o čosi skôr a v konečnom dôsledku tak pôsobí ešte štýlovejšie a športovejšie. Opäť je tu tak ďalší kombík zo strany trojcípej hviezdy, ktorý sa od tých ostatných viac odlišuje, pričom i tentokrát je na scéne perfektná aerodynamika, keďže súčiniteľ aerodynamického odporu počíta s hodnotou len 0,26.
Samozrejme, karoséria kombi vždy prináša viac vnútorného priestoru a nie je tomu inak ani teraz. Praktickejšie CLA-čko totiž ponúka až 495-litrový batožinový priestor, pričom po sklopení zadného radu sedadiel hodnota narastie až na 1354 litrov. Okrem toho, keďže verzia Shooting Brake je vyššia o 3 centimetre, profitovať z toho bude najmä posádka na zadných sedadlách. Povedzme si však na rovinu, že po triede CLA nepokukávajú zákazníci, ktorí hľadajú centimetre v každom smere, ale mladí ľudia s chuťou zaujať a byť in. Koniec koncov, nie je žiadnym tajomstvom, že drvivá väčšina majiteľov CLA-čiek zadný rad sedadiel prakticky nevyužívajú, respektíve ich nezaujíma.
Ponuka pohonných agregátov je prakticky zhodná s "klasickou" verziou. Na výber je tak zo 4 benzínových vyhotovení (CLA 180, CLA 200, CLA 250, CLA 45 AMG) a 2 naftových (CLA 200 CDI, CLA 220 CDI). Áno, ako ste si mohli všimnúť, hneď v úvode príde na trh aj špičková verzia CLA 45 AMG Shooting Brake s dvojlitrový štvorvalcom s výkonom 360 koní & 450 N.m a nádherným zvukovým prejavom. Na záver už dodám len to, že CLA Shooting Brake sa do showroomov dostane začiatkom roka 2015, k prvým zákazníkom sa dostane približne v marci.