26. júla 2014, 11:02

Je Dwayne Johnson bájny Hercules alebo len obyčajný žoldnier? (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY DWAYNE „THE ROCK“ JOHNSON

Ja som Herculeeees! Jedna z tých klišé scén, pri ktorej vás aj tak zachveje. Dwayne Johnson nie je Kevin Sorbo a ani sa ním byť nesnaží. V kinách premietajú celkom iné spracovanie bájneho syna Dia a my sme ho zrecenzovali.

Slabý režisér Bratt Ratner natočil film o Herculesovi, kde Dwayne Johnson porušuje zákony fyziky a zábavne masakruje vojská. Takto som si predstavoval recenziu asi pred týždňom, pred zhliadnutím snímky. Najnovšie spracovanie Diovho syna je ale trochu viac, než len hodina a pol blbých bitiek. Dočkáte sa humoru, pár zaujímavých súbojových momentov, Barbary Palvin a samozrejme, The Rocka.

Ak by som si mal vybrať, či druhýkrát zhliadnem 300 dvojku alebo Herculesa, trochu by som váhal. Pravdepodobne by som sa ale nakoniec rozhodol pre 300. The Rock a jeho odvážna družina zďaleka neponúkajú také oku lahodiace súboje, pamätihodné momenty či skutočných nepriateľov pre majestátneho poloboha. Pár monštier, ktoré nakoniec ani neboli až také hrôzostrašné a asi ani nemali takú nezničiteľnú kožu, ako sa v legendách rozpráva. Hercules je prezentovaný ako skutočný Diov syn, no pravdepodobne sa jedná len o pekne nafúknutého magora, ktorý na vás zhodí pár-tonovú sochu. Pravdepodobne ale fanúšikovia toto v predlohe nevideli. Príbeh je totižto založený na komixe Thracian Wars, ktorých autor označil film ..., no, nie veľmi pekne. Jeho žiak dokonca nabáda ľudí, aby na tento film nešli, pretože údajne úplne pošliapal originálnu predlohu. Vôbec by som sa nečudoval, keby to bola pravda.

Herculova parta pôsobí síce ako zručný zhluk priateľov v zbroji, no nik by nemal byť nesmrteľný. Najlepšie to pochopila postava Iana McShanea (tie grécke mená vám tu fakt písať nebudem, pamätám si len Barbaru Palvin ako Megaru). Ten, ako veštec, čaká na svoju smrť a jej naplnenie vás fakt pobaví. V celom filme nájdete 2-3 skutočne vtipné momenty, čo snímku dosť výrazne prospieva. Zvyšok partie je nevýrazný, až na the most badass motherfuckera na bojovom poli a všetci dobre vieme, ako takéto postavy končia. O záporákoch ani neviete, prakticky sa objavia až na samom konci a stoja za nimi armády, takže Hercules vždy bojuje len proti hordám súperov bez akéhokoľvek adekvátneho protivníka. To ale nevadí, keďže Dwayne Johnson má v rukáve pár pekných chmatov a občas vás poteší nejakou tou kopačkou na prsa. Hercules ako taký určite vyzerá fajn, vizuálne nesklamal, čo ale filmy v roku 2014 ani nemôžu. 3D neuchvátilo (až na jeden moment), ale ani neublížilo. Prítomnosť zelených plátien bola citeľná, avšak vôbec nie rušivá a bežný divák nič podobné ani nezaregistruje.

Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi 23. júna 2023, 14:30

Hercules stavia na príjemných súbojoch, vnútorných problémoch hlavnej postavy a tak trochu aj chémii medzi ostatnými. Veľká škoda, že sa rozhodli Hercula postaviť do obdobia, kedy ním lomcujú psychické problémy a zároveň do roli obsadili Dwayna Johnsona, ktorý to herecky absolútne nezvláda a v niektorých momentoch na vás pôsobí film ako lacné béčko. Koniec, rovnako ako celý jeho priebeh, je samozrejme predvídateľný, ale niektoré momenty by si Rattner mohol odpustiť. Rovnako tak lámanie fyzikálnych zákonov, keďže nám je Hercules stále prezentovaný ako smrteľník, no má silu boha. Aby som to zhrnul, poteší Dwayne Johnson, rovnako fakt, že trailery ho uviedli ako tupého týpka, čo zdvihne 200 kilo na ľavej nohe, no nie je až taký tupý a dokonca, vedie vojsko. Dojal ma ale, keď vyzýval roľníkov, aby na bojovom poli ukázali, na čo boli predurčení. Tuším mali začať hádzať zemiaky alebo biť nepriateľov čakanom od ucha k uchu, doslovne (čakanom sa to vraj dá celkom dobre).  Zabudnite na logiku, čakajte priemerné bitky, The Rocka a sem-tam nejaký ten vtip. 5/10