TANAP pripravuje modernizáciu svojho loga, ktoré má byť po novom čitateľnejšie, technicky funkčnejšie a nadčasovejšie.
Najstarší národný park na Slovensku – TANAP – pripravuje novú vizuálnu identitu. Podľa parku nejde o úplne nové logo, ale skôr o premyslenú modernizáciu existujúceho symbolu s cieľom zlepšiť jeho čitateľnosť, technickú funkčnosť a vizuálnu nadčasovosť, ktorú vraj teraz nemá.
Súčasné logo TANAP-u bolo v čase svojho vzniku vnímané ako modernizačný krok. Vytvoril ho grafický dizajnér Milan Pleva, ktorý študoval na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Už počas štúdia sa snažil svoj študentský návrh presadiť, no ten pôvodný neprešiel – TANAP nakoniec prijal až jeho ďalší variant. Súčasné logo však TANAP vníma ako menej čitateľné a ťažšie identifikovateľné pre verejnosť.

Ohlasy na pripravovanú zmenu sa rôznia – členovia facebookovej skupiny DizajnériSK diskutovali o návrhoch, pričom zaznela aj ostrá kritika. Dizajnér Pleva označil aktuálne návrhy za „poburujúce“. Hoci chápe, že modernizácia bola otázkou času, s novými návrhmi spokojný nie je.
Tvrdí, že viaceré z nich nespĺňajú ani základné požiadavky, ktoré TANAP deklaruje, ako je čitateľnosť, technická použiteľnosť či nadčasovosť: „Návrhy 1–4 nie sú v žiadnom prípade funkčné. Minimálne nie sú ani čitateľné a už vôbec nie technicky použiteľné.“ uviedol.
Mrzí ho aj spôsob, akým bol celý proces vedený – podľa neho mohol TANAP vypísať otvorený tender, ktorý by oslovil aj renomované agentúry: „Nevadí mi, že moje logo zmizne. Vadí mi, keď sa veci hýbu smerom nazad,“ napísal.
Do výberu novej vizuálnej identity sa však môže zapojiť aj verejnosť – hlasovať možno cez oficiálnu webstránku či sociálne siete TANAP-u. Finálna verzia loga tak vznikne aj na základe získaných podnetov.