Sieť obchodov Maťove akcie je v súčasnosti na Slovensku obrovským hitom. Pomáha tomu netradičný tovar, Tiktok či špecifický výzor zakladateľa značky. Do jednej z prevádzok sme zamierili aj my a na otázky nám odpovedala aj hlava celého projektu – Maťo.
Úspešné vybudovanie brandu, siete predajní a silného mena na trhu môže niekomu trvať aj niekoľko desiatok rokov. To však zaručene nie je prípad Martina Vyletela, ktorý stojí za konceptom s názvom Maťove akcie. ULETENÝ TOVAR Z CELÉHO SVETA – tieto slová lemujú väčšinu vstupných dverí do pobočiek, ktorých je dnes po celom Slovensku už 46.
Tento opis jeho tovar presne vystihuje. V portfóliu prevádzok aj e-shopu môžeme skutočne nájsť pochutiny od výmyslu sveta. Buď ide o známe značky, ale netradičné príchute, alebo o sortiment, ktorý by sa na slovenskom trhu pravdepodobne inak neobjavil. Príkladom môže byť ananásový energetický nápoj Monster či obľúbený instantný ramen so syrovou príchuťou.
Maťo zbiera na Tiktoku milióny lajkov
Maťo, ktorého popularita rastie každým dňom, je aktívny aj na Tiktoku, kde ho sleduje viac ako 130-tisíc ľudí a dokopy má 3,4 milióna lajkov. Jeho biznis má však aj tienistú stránku. Tou je kritika od starších ľudí, prevažne rodičov jeho zákazníkov, ktorí odsudzujú predaj nezdravého a sladkého sortimentu. Veľkú kontroverziu vyvolal aj nápoj Prime, ktorý patrí k najznámejším tovarom v Maťových akciách.
@matoveakcie už si kostoval ? #matoveakcie #foryoupage #fypシ #foryou ♬ original sound - matoveakcie
Sieť jeho obchodov sa na Slovensku rozrástla ako huby po daždi. Dnes má teda desiatky prevádzok, ktoré fungujú na princípe franšízy. My sme sa vybrali navštíviť tú v Bardejove. Prichádzame k budove hlavnej stanice, kde sa počas dňa premelie množstvo ľudí. Zanedbané prostredie bardejovskej stanice nepôsobí najlepším dojmom. To však neplatí o vstupe do obchodu, ktorý je oblepený typickým farebným brandom.
Po vstupe do malej, no farbami a rôznorodosťou tovarov veľkej a plnej miestnosti ostávame mierne zaskočení.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako vznikol nápad Maťove akcie.
- Akú minulosť má za sebou Maťo.
- Ako sa z jeho obchodu stal fenomén.
- Prečo mu volali z takmer každého mesta na Slovensku.
- Čo je jeho zásada pri franšíze.
- Ako rieši kritiku na svoj tovar či osobu.
- Aké má plány s týmto projektom.