Veľké SUV od Kie si aj po modernizácii ponecháva naftový motor v ponuke.
To, že najväčšie SUV značky Kia pre európsky trh príde v modernizovanej podobe, už vieme niekoľko mesiacov, medzičasom sa na povrch dostali aj uniknuté zábery či fotografie z kórejského trhu. Teraz nám automobilka ukazuje vynovené Sorento v plnej kráse oficiálne, a to vrátane technickej špecifikácie. Najväčšie zmeny sa odohrali v prednej časti, kde doterajšie úzke, horizontálne orientované svetlá nahradila vylepšená LED svetelná technika umiestnená na výšku.
Sorento tak dostalo svetelný podpis v tvare písmena T podľa vzoru elektromobilu EV9 či nedávno modernizovaného Picanta. Nový je tak aj predný nárazník či rozmernejšia maska s pozmenenou štruktúrou – z nej sa doterajšie logo presunulo na upravenú kapotu, kde ho už vystriedala jeho nová interpretácia. Paleta lakov karosérie počíta s novými odtieňmi, na výber sú aj iné disky kolies, no a jemné zmeny nastali aj vzadu. Nie sú už síce v takom radikálnom rozsahu ako vpredu, avšak iný je aj zadný nárazník a koncové svetlá – dva vertikálne orientované svetelné segmenty ostali, no po novom sú už v hornej časti prepojené, pričom nová je aj samotná grafika svetiel.
Modernizácia sa v neposlednom rade zamerala aj na interiér, kde evidujeme prepracovanú palubnú dosku so širokouhlým a s jemne zahnutým panelom dvoch 12,3" obrazoviek. Hlavná koncepcia palubovky sa síce nezmenila, avšak facelift prináša elegantnejšie línie, ktoré súčasne navodzujú hodnotnejší dojem. Obrazovky sú už totiž v jednej línii a zaliate v jednom celku, pričom panel ventilácie aj samotné výduchy sú po novom súčasťou palubovky v oveľa uhladenejšej podobe. Nechýba náladové osvetlenie a rozsiahlo zastúpené kožené čalúnenie.
Novinkou je čítačka odtlačkov prstov, vďaka ktorej je možné naštartovať vozidlo či aktivovať príslušný profil. Vylepšeniami prešiel systém 360-stupňovej kamery vrátane 3D zobrazenia či asistenčné systémy – funkcia núdzového brzdenia alebo asistent riadenia pri výhybnom manévri má fungovať pohotovejšie.
Dôležitou správou je, že aj po modernizácii si Sorento ponechá v ponuke verziu 2.2 CRDi, ktorú už súrodenecké Santa Fe v novej generácii neponúka. Naftový štvorvalec s výkonom 142 kW/193 koní je spárovaný s 8-st. prevodovkou DCT a je dostupný s pohonom 4WD. Následne sú k dispozícii dva hybridné varianty, ktorých spoločným znakom je 1,6-litrový benzínový motor T-GDI a 6-st. automat. V plug-in hybridnej konfigurácii má 195 kW/265 koní a 13,8 kWh akumulátor, zatiaľ čo klasický hybrid má 1,49 kWh batériu a výkon 169 kW/230 koní.