Lidl Čistinky minulý rok získali Modra, Štúrovo, Dolný Kubín, Rimavská Sobota a Komárno.
Projekt Lidl Čistinka vznikol minulý rok. Tieto miesta sú navrhnuté ako mestský park so štyrmi modulmi. Prvou časťou je multifunkčné ihrisko, ktoré využiješ na basketbal, futbal, volejbal či stolný tenis, a nechýba ani workoutová zóna. V ďalšej časti môžeš využiť gril a prístrešok. Zvyšok priestoru je prispôsobený pre deti. Celkovú atmosféru oázy pokoja dotvára množstvo zelene a lavičiek.
V premiérovom ročníku Lidl zaznamenal až 1 300 000 hlasov. Myslíš si, že ich bude tento rok viac? Príležitosť opäť získa 68 miest a mestských častí. Lokality sú rozdelené podľa počtu obyvateľov do piatich kategórií, z každej vzíde jeden víťaz. Hodnota jednej Čistinky je 180 000 €.
Zapojenie sa do súťaže je jednoduché. Stačí navštíviť tento web, kde sa registruješ a podporíš svojho favorita. Hlasovať môžeš do 22. októbra. Každý deň môžeš svojmu mestu venovať jeden hlas.
Pokoj uprostred mesta
Základné rozloženie parku pozostáva z troch častí s výmerou 12 × 12 metrov a z ihriska s rozlohou 15 × 15 metrov. Každá Čistinka môže byť však jedinečná – moduly je totiž možné variabilne usporiadať s ohľadom na pozemok a lokalitu. Pre lepšiu predstavu si môžeš pozrieť nasledujúce video.
„Svetové metropoly ako Toronto, Paríž, Londýn, Rím či Berlín môžu slovenským mestám závidieť. Získať mestské parky, čo svet nevidel, je totiž možné len na Slovensku a vďaka Lidlu. Svoj kútik si na Lidl Čistinke nájde každý – veľký či malý, starší aj mladší, športovec aj grilmajster. Zvíťazí Svidník, Vráble, Senec, Nová Baňa, Zvolen alebo niekto iný? O tom rozhodnú v hlasovaní ľudia,“ vysvetlil konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing Martin Nagy.
„Chceme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a byť dobrým susedom všade tam, kde pôsobíme. Je dôležité, aby ľudia trávili čas spolu a aktívne, preto sme na Slovensku postavili päťdesiat detských ihrísk Žihadielok,“ doplnil Martin Nagy.
Ako vyzerajú postavené Čistinky v slovenských mestách, si môžeš pozrieť v galérii nižšie. Nezabudni, že hlasovanie je dostupné do 22. októbra.
Projekt je realizovaný Nadáciou Lidl a Nadačným fondom Lidl v Centre pre filantropiu v spolupráci s Lidl Slovenská republika, v. o. s.