Trieda V a od nej odvodené verzie ponúknu modernejšie technológie a ešte väčší luxus.
Budúci rok už bude 10 rokov od príchodu triedy V tretej generácie, a preto prišiel správny čas na ďalšiu modernizáciu, ktorá predĺži život obľúbenému veľkopriestorovému modelu značky Mercedes-Benz.
Naposledy V-čko prešlo decentným faceliftom v roku 2019, teraz nám automobilka servíruje oveľa komplexnejšie vylepšenia, ktoré sa súčasne týkajú nielen triedy V, ale aj elektrickej verzie EQV a úžitkových variantov Vito a eVito. Ich spoločným znakom je predovšetkým predná časť s novým nárazníkom a odteraz oveľa väčšou maskou, ktorá v závislosti od verzie či balíka ponúka rôzne štruktúry.
Hoci tvar predných svetiel neprešiel zmenou a dokonca aj ich grafika je veľmi podobná, samotná technológia vnútri je značne sofistikovanejšia. Trieda V i jej odvodené verzie totiž dostali vylepšenú svetelnú techniku Multibeam LED, ktorú tvorí až 84 samostatne ovládaných LED modelov s rýchlejšou a presnejšou adaptívnou funkciou.
Jemné zmeny napokon evidujeme aj vzadu, kde sú efektné LED svetlá po novom v priehľadnom zatmavenom kryte, zatiaľ čo pod rozmerným oknom, ktoré opticky zväčšuje aj nový čierny spojler, sa nachádza nápis Mercedes-Benz.
Do ponuky sa dostali nové odtiene karosérie, dizajny 17" až 19" diskov kolies a paleta výbav počíta s viacerými stupňami – okrem základného vyhotovenia sú na výber línie Style, Avantgarde, Exclusive, no a nechýba ani balík AMG Line.
Samozrejme, v ponuke je stále aj vyhotovenie Marco Polo určené na kempovanie. Zásadnou obmenou prešiel v rámci faceliftu interiér, kde si miesto našla už oveľa novšia a modernejšia palubná doska. Trieda V tak premiérovo získava už aj plne digitálne budíky, pretože pred vodičom sa už nachádza širokouhlý panel, ktorý zlučuje dve 12,3" digitálne obrazovky.
Horizontálne orientovaná palubná doska má nielen početne zastúpené náladové osvetlenie, ale konečne na nej už evidujeme aj tlačidlo na bezkľúčové štartovanie.
Úplne nový je napokon aj volant či stredová konzola s pozdĺžnymi výduchmi ventilácie, jej panelom a dotykovou plochou v spodnej časti. Okrem kvalitnejších materiálov, modernejších technológií a väčšieho počtu asistenčných systémov automobilka chce ponúknuť ešte väčší luxus a komfort pre cestujúcich vzadu.
V luxusnej 6-miestnej konfigurácii tak Mercedes-Benz vylepšuje kreslá aj ich lakťové opierky s integrovanými USB vstupmi či bezdrôtovým nabíjaním. Úžitkové varianty Vito a eVito majú opäť o čosi striedmejšiu palubnú dosku, kde sú naďalej analógové budíky s 5,5" displejom a 10,25" obrazovku infotainmentu. Z technickej stránky značka nekomunikuje žiadne parametre, je teda pravdepodobné, že paleta motorov sa nemení. Vrcholom v ponuke tak zostáva 237-koňová verzia V300d s pohonom 4Matic.