Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
30. júla 2023, 14:30
Čas čítania 4:37
Martina Havranová

Zakladatelia portálu Fitshaker.sk: Máme desaťtisíce príbehov ľudí, ktorým sa s nami podarilo schudnúť

OSOBNOSTI NÁPADY NA PODNIKANIE PODNIKANIE ÚSPEŠNÍ SLOVÁCI
Uložiť Uložené

Manželia Lucia a Peter Švaralovci pred takmer desiatimi rokmi priniesli na Slovensko možnosť online tréningov. Dnes má ich firma miliónové tržby a desaťtisíce spokojných zákazníkov, ktorým sa podarilo zlepšiť životný štýl.

Manželia Lucia a Peter Švaralovci pred deviatimi rokmi založili portál Fitshaker.sk, ktorý ponúka množstvo online tréningov a vo svojom segmente patrí na Slovensku k najúspešnejším. 

Zakladatelia portálu Fitshaker.sk Lucia a Peter Švaralovci.
Zakladatelia portálu Fitshaker.sk Lucia a Peter Švaralovci. Zdroj: Refresher/Pavol Chochula


Nápad, ktorým chceli umožniť cvičenie doma, sa počas rokov pretavil na firmu, ktorej sa v roku 2022 takmer podarilo presiahnuť hranicu trojmiliónových tržieb a získať si okolo 80 000 zákazníkov. „Máme desiatky tisíc príbehov premien našich klientov a pravidelne nám prichádzajú nové,“ hovoria na margo svojich úspechov manželia v rozhovore pre Refresher.  

Na Refresheri ti pravidelne predstavujeme inšpiratívnych ľudí, ktorí dosiahli výnimočné úspechy a podarilo sa im vybudovať biznis, ktorý má tisíce spokojných zákazníkov. Aby sme to mohli robiť aj naďalej, podpor nás a pridaj sa do klubu Refresher+, kde získaš neobmedzený prístup k exkluzívnym článkom.


Čo bolo prvotným cieľom pri zakladaní Fitshakeru?

Lucia: Viedla som hodiny zumby a z lekcií sme postupne robili aj videá. Pôvodným zámerom bolo to, aby si ľudia mohli niektoré náročnejšie choreografie trénovať aj doma alebo si zacvičiť, keď nemohli fyzicky prísť na tréning. 


Niektoré videá na Youtube dosiahli aj milióny pozretí a my sme videli potenciál v tom, aby sme ich robili viac. Tak nejako vznikol nápad natočiť videá s cvičením nielen zumby, ale aj iných štýlov. Viem, že to nebolo nič prevratné. V tom čase už podobné portály existovali v zahraničí, akurát na Slovensku nám chýbali. 


Peter: Ja som Luckine hodiny organizoval a vnímal som, aká skvelá energia na nich bola. Rozmýšľal som nad tým, ako na lekcie dostať viac ľudí, predsa len telocvičňa, v ktorej prebiehali, sa nedá nafúknuť. 

Lucia bola pôvodne inštruktorkou zumby.
Lucia bola pôvodne inštruktorkou zumby. Zdroj: REFRESHER/Pavol Chochula


Postupne sme začali robiť videá nielen zumby, ale aj pilatesu, jogy a množstva iných cvičení, ktoré by si ženy doma chceli zacvičiť, keďže sme ich zadefinovali ako svoju cieľovú skupinu. Pomaly sme začali dávať dokopy stránku a tvoriť identitu značky. Navyše sme obaja z menších miest a tam človek nemá možnosti ísť si niekde zacvičiť, čo bolo pre nás ďalším potenciálnym dôvodom, prečo by si náš projekt mohli ľudia obľúbiť.  


Fitshaker fungoval už dlhšie predtým, ako počas pandémie začal boom online tréningov.

Lucia: Už je to deväť rokov. Založili sme ho v roku 2014.


Predpokladám, že pandémia bola aj pre vás najsilnejším obdobím. Aký záujem je o online cvičenie aktuálne?

Peter: Darilo sa nám už pred ňou, ale je pravdou, že pandémia bola pre nás vlnou, ktorá nás posunula. Fakt, že sme patrili k firmám, ktorým sa v tom čase darilo, sme vnímali aj ako príležitosť napríklad podporovať organizácie, ktoré pomáhali pri boji s koronavírusom. 


Mali sme aj obdobie, keď sme mali strach z toho, ako sa bude vyvíjať záujem o online cvičenie po jej skončení, hoc sme čakali na deň, keď skončí a život sa vráti do normálu. Zamerali sme sa však na posilnenie marketingu a záujem sa nám podarilo udržať, aj keď sme zaznamenali mierny pokles. Máme komunitu zhruba 80 000 ľudí, ktorí si počas existencie Fitshaker.sk zaplatili naše služby. 


Máte v rámci svojej komunity aj ľudí, ktorým sa podarilo dosiahnuť výrazné výsledky pri zmene životného štýlu vďaka online tréningom?

Lucia: Máme desiatky tisíc týchto príbehov a pravidelne nám prichádzajú nové. Štyrikrát do roka máme výzvy, počas ktorých ženy na sebe naozaj intenzívne pracujú. Po ich skončení zväčša príde záplava pozitívnych výsledkov, ktoré sú zverejnené na našom portáli. Výsledky premien navyše fungujú aj ako hnacie motory pre iné ženy, aby na sebe začali pracovať.


Čo sú najzásadnejšie výhody online tréningov v porovnaní s klasickým športovaním napríklad vo fitnescentre?

Lucia: Určite je to šetrenie času a navyše sa človek nemusí nikam presúvať a cvičí z pohodlia domova. Je to veľkou výhodou najmä pre ženy na materskej, ktoré majú naozaj menej času. Samozrejme, je to aj lacnejšie, keďže naše mesačné predplatné za všetky online tréningy stojí 9,90 eura. 

Je pre nás omnoho dôležitejšie, aby sme spolupracovali s kvalitnými ľuďmi, a nejde nám o ich popularitu.


Pri bratislavských cenách si za to človek môže dovoliť niekedy len jednu lekciu. Pre niektorých ľudí je výhodou aj to, že doma sa na nich nikto nepozerá, nepotrebujú sa obliekať do špeciálneho športového oblečenia a odcvičia si tréning naozaj v hocičom. 


Ako výhodu vnímam aj to, že ponúkame naozaj veľkú ponuku typov tréningov od intervalov až po cvičenie cez tehotné. Nevýhodou je, že človek nemá priamy kontakt s trénerom, no snažíme sa o to, aby naši tréneri počas každého cvičenia hovorili dostatok informácií na to, aby každý zvládol správnu techniku aj sám doma. 

Online tréningy na Fitshaker.sk si vyskúšalo už viac ako 80 000 ľudí.
Online tréningy na Fitshaker.sk si vyskúšalo už viac ako 80 000 ľudí. Zdroj: REFRESHER/Pavol Chochula


Peter: Zameriavame sa nielen na samotné cvičenie, ale aj na motiváciu a snažíme sa pridávať novinky, vďaka ktorým môžu ľudia zdieľať svoje úspechy, sledovať si kalórie alebo vzdelávať sa v oblasti zdravej výživy. Nechcem odhovárať ľudí od chodenia do fitka, veď ja sám v ňom pravidelne cvičím. Naopak, chceme byť variantom pre tých, ktorí nemajú možnosť v ňom pravidelne cvičiť, či už dlhodobo, alebo príležitostne. 


Na základe čoho si vyberáte trénerov, s ktorými nahrávate videá?

Lucia: Chceme, aby boli najmä špičkou v rámci trénerských skúseností a aby sme cítili, že sú naša krvná skupina. 


Peter: Záleží nám na profesionalite a chceme spolupracovať s ľuďmi, ktorí vedia vložiť do toho, čo robia, aj niečo viac. Inak nemáme nejaký špeciálny kľúč pri výbere. Okrem trénerov spolupracujeme aj s nutričnými poradkyňami a tiež lekárom Ladislavom Kuželom.  


Je pre vás zaujímavé napríklad spolupracovať s trénermi, ktorí majú okolo seba veľký hype na sociálnych sieťach?

Peter: Pre nás je omnoho dôležitejšie, aby sme spolupracovali s kvalitnými ľuďmi, a nejde nám prvoplánovo o ich známosť. Ak sme aj niekedy skúšali ísť touto cestou, neosvedčilo sa nám to a narazili sme.

Na začiatku podnikania je niekedy lepšie, ak človek presne nevie, do čoho ide. Keby hneď na začiatku vedel, čo všetko ho čaká, možno by sa aj zľakol a vzdal sa vopred.


Sme známa značka a tréneri môžu získať fanúšikov aj spoluprácou s nami. Ako som už spomínal, chceme hlavne profesionálov s podobným hodnotovým nastavením, ako máme my. Vtedy tá spolupráca funguje najlepšie.  


Fitshaker ste zakladali vy dvaja, koľko ľudí u vás pracuje dnes?

Peter: V tíme, ktorý spolupracuje denne, máme 16 ľudí, ale spolupracujeme aj s množstvom externistov. Či už ide o IT špecialistov, kameramanov, alebo trénerov. 


Čo bolo pre vás najväčšou osobnou výzvou popri tom, ako sa Fitshaker ako značka rozrastala?

Peter: Hlavným motorom vo firme je progres. Potrebujeme stále myslieť dopredu, inak a „out of the box“. Chceme sa neustále zlepšovať, pridávať nové funkcionality a ľudia to oceňujú. Je to náročný a drahý proces. Vzdelávame sa nielen my dvaja, ale podporujeme aj vzdelávanie našich zamestnancov. Ja som sa napríklad včera vrátil z prednášok Tonyho Robbinsa v anglickom Birminghame. 

Podľa Petra Švarala je súčasťou úspešného podnikania neustály progres.
Podľa Petra Švarala je súčasťou úspešného podnikania neustály progres. Zdroj: REFRESHER/Pavol Chochula


Lucia: Začiatky boli náročné, lebo sme pracovali takmer nonstop. Najmä ak ide o online biznis, tak sa ťažšie rozdeľuje voľný čas a čas na prácu. Jednou z našich výziev bolo naučiť sa deliť ho. 


Peter: Na začiatku podnikania je niekedy aj lepšie, ak človek presne nevie, do čoho ide. Keby hneď na začiatku vedel, čo všetko ho čaká, možno by sa aj zľakol a vzdal sa vopred. Zodpovednosť pri podnikaní je obrovská a nemyslím si, že každý by si to mal brať na plecia.  

Domov
Zdieľať
Diskusia