Pri tejto príležitosti automobilka predstavila špeciálne vyhotovenie G 500 Final Edition, ktoré vzdáva hold slávnej verzii.
Trieda G je ikona, ktorú si netreba absolútne predstavovať. Automobilový priemysel sa však mení, a teda aj legendárny off-road čakajú zmeny. Mercedes-Benz totiž už budúci rok chystá predstaviť modernizovanú podobu, v rámci ktorej spoznáme nielen čisto elektrický derivát EQG, ale súčasne aj upravenú paletu motorizácií pre triedu G so spaľovacími motormi. Výsledkom bude, že verzia G 500 príde o osemvalcový motor.
Pri tejto príležitosti automobilka predstavila špeciálne vyhotovenie G 500 Final Edition, ktoré vzdáva hold slávnej verzii. Vidlicový osemvalec sa prvýkrát pod kapotou triedy G (W463) dostal v roku 1993 (500 GE V8), súčasťou štandardnej ponuky sa však stal až v roku 1998 (G 500). Budúci rok síce verzia G 500 z ponuky nevypadne, avšak 4-litrový osemvalec s výkonom 310 kW/421 koní nahradí šesťvalec v mild-hybridnej konfigurácii.
Kým sa tak stane, Mercedes-Benz uvádza posledný variant G 500 s osemvalcom v limitovanej 1 500-kusovej edícii Final Edition. K dispozícii bude v 3 farbách (Obsidian Black Metallic, Opalith White Magno a Olive Magno), štandardne dostane 20" disky a špecifické kožené čalúnenie a prešívanie interiéru v odtieni, ktorý závisí od zvolenej exteriérovej farby. Exteriér aj interiér sa napokon hrdí viacerými plaketami, ktoré odkazujú na poslednú edíciu. Jej cena pritom štartuje na čiastke od 193-tisíc €.
Trieda G o osemvalcový motor úplne nepríde. 4-litrový agregát bude totiž naďalej k dispozícii v plnokrvnej AMG verzii, ktorú nám navyše značka súčasne ukazuje v edícii G 63 Grand Edition. Tá pre zmenu odkazuje na prvú G 63-ku, ktorá sa prvýkrát ukázala v roku 2002, hoci vtedy ešte s motorom V12. Grand Edition vznikne v počte len 1 000 kusov, pričom opäť ide len o optické zmeny. Poznávacím znakom je lak Night Black Magno, ktorému sekundujú zlaté detaily – 22" disky v odtieni Tech Gold či polep, nápisy a znak v odtieni Kalaharigold Magno.
Obdobný motív sa nesie aj v interiéri, kde evidujeme čiernu kožu Nappa a kontrastné prešívanie v zlatom odtieni, interiérové dekóry, zlatisté medené uhlíkové vlákna s lesklou povrchovou úpravou. Z technickej stránky sa nič menení – motor 4.0 V8 biturbo produkuje 430 kW/585 koní a 850 Nm. Akceleráciu zvládne G 63 z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h. Cena vyhotovenia Grand Edition štartuje na čiastke od necelých 229-tisíc €.