Úspešné dvojičky neposkytujú rozhovory a držia sa v úzadí. Svet ich vníma ako precízne vorkoholičky, no aj ako problémové šéfky. Milionárkami sa stali už ako 10-ročné.
Ashley a Mary-Kate Olsen uspeli v hereckej brandži už ako deti. Ako 10-ročné sa stali milionárkami, neskôr patrili k najbohatším tínedžerom na svete. Dnes vedú mega úspešnú módnu značku The Row.
V uliciach New Yorku sa pravidelne ukazovali v jednoduchých minimalistických outfitoch, v ruke držali tú najväčšiu šálku kávy, čierne okuliare im zakrývali celú tvár a nevnímali okolie – hešteg „mood“. Vytvorili zo seba mýtické postavy a vyplatilo sa im to. V popredí nie sú ony, ale ich značka, ktorá dnes patrí medzi crème de la crème trendu quiet luxury. Dnes ju obľubujú mnohé známe osobnosti, ako napríklad Bella Hadid, Hailey Bieber aj Kendall Jenner.
Značka dosiahla v roku 2022 maximálny príjem vo výške 8,5 milióna dolárov. Prvý butik otvorili v LA, neskôr sa presunuli do New Yorku. Dnes majú 188 obchodov v 37 krajinách sveta. V ich produktovom portfóliu nájdeš dámske aj pánske kolekcie. Ceny za kabelky sa pohybujú od 3 500 do 7 900 eur.
Ako to už však býva, nie je zlato všetko, čo sa blyští, a najznámejšie dvojičky v šoubiznise sa museli popasovať aj so škandálmi. Viac sa dozvieš v článku.
Najbohatšie tínedžerky na svete
„Olsenky“ sa ocitli vo svetle reflektorov, už keď mali šesť mesiacov. V 90. rokoch sa preslávili úlohami v populárnom sitcome Plný dom. Okaté dievčatá si odvtedy získali srdcia divákov po celom svete. Neskôr si zahrali aj v mysterióznej sérii filmov The Adventures of Mary-Kate & Ashley. Ich úspech sa odzrkadľoval najmä vo výške honorárov.
Už vo veku 10 rokov dokázali zarobiť 2 400 dolárov za epizódu, čo sa neskôr zvýšilo na 25 000 dolárov a nakoniec až na 80 000 dolárov za epizódu. Sestry sa vo veku 10 rokov stali najmladšími self-made milionárkami v histórii Ameriky. Len čo dovŕšili 18 rokov, prevzali vedenie nad svojou spoločnosťou Dualstar.
Od herectva sa šikovne presunuli k móde a v roku 2006 založili značku The Row, z ktorej sa stal doslova módny fenomén. Podľa portálu Celebrity Net Worth ich spoločný majetok predstavuje 500 miliónov dolárov.
Biele tričko za 380 dolárov, ktoré sadne každému
Nosným artiklom značky bolo obyčajné biele tričko. Mary-Kate a Ashley premýšľali, ako vytvoriť model, ktorý sadne všetkým bez vekového rozdielu. Z „brandu“ sa stalo synonymum pre „quiet luxury“. „The Row je stelesnením nenápadnej a nadčasovej elegancie, vďaka ktorej sú jednoduché základy šatníka luxusné a jedinečné. Vynikajú na ženách v každom veku,“ hovorí pre Vogue riaditeľka eshopu s luxusným tovarom Net-A-Porter.
Značka The Row rýchlo získala uznanie a obľubu nielen medzi módnymi kritikmi, ale aj medzi stylistami a celebritami. Dôraz kladú na precízne šitie a dbajú na detaily. Značka pracuje len s tými najkvalitnejšími materiálmi ako kašmír, hodváb či koža a to sa odráža aj na cene. Za kabelky zaplatíš aj 7 900 eur, za šaty 1 800 až 4 000 eur.
Vďaka usilovnej práci si tak Mary-Kate a Ashley Olsen vybudovali rešpekt v módnom priemysle a ich práca bola ocenená aj niekoľkými prestížnymi cenami vrátane CFDA Fashion Awards. Council of Fashion Designers of America každoročne odmeňuje najvýraznejšie osobnosti módneho designu celkom v jedenástich kategóriách.
Sestry Olsenové získali ocenenie CFDA Fashion Awards niekoľkokrát, čím sa zaradili medzi významné módne dizajnérske talenty. Vyhrali v kategórii doplnky aj dámske oblečenie. V minulosti cenu získali také mená ako Ralph Lauren, Alexander McQueen, Miuccia Prada či Marc Jacobs.
Zlé šéfky, ktoré nevyplácajú mzdy
Olsenky boli roky v očiach verejnosti pracovitými perfekcionistkami, ktoré každý deň sedia v kancelárii. Zakladajú si na malom tíme, s ktorým majú dobré vzťahy niekoľko rokov. V roku 2015 sa však spoločnosť Dualstar Entertainment Group stretla s obrovskou kritikou. O zlých pracovných podmienkach stážistov prehovorila Shahista Lalani, ktorá na značku podala žalobu. V nej sa uvádzalo, že stážisti dostávali minimálnu mzdu napriek tomu, že vykonávali podobné množstvo práce ako kolegovia zamestnaní na bežný pracovný pomer. Lalani taktiež prekážalo, že po ukončení stáže nedostala žiadne akademické či odborné vyznamenanie.
Shahista Lalani pracovala pre značku The Row päť mesiacov, a to priamo pod hlavným technickým dizajnérom. V dokumente žaloby tvrdila, že „makala“ približne 50 hodín týždenne zadarmo. Náplňou jej práce bolo vypĺňanie údajov do tabuliek, návrh technických tabuliek, dohodovanie osobných schôdzok pre platených zamestnancov, získavanie materiálov, kopírovanie, šitie či vyrezávanie vzorov.
„Pracovala som za troch. Ak sa vám niečo nepodarí alebo niečo neupracete, povedia vám, že nebudete mať 15-minútovú prestávku. Musíte mať šialené tempo, ste pod totálnym tlakom. Ako stážista pracujete ako normálny zamestnanec, až na to, že nedostanete za to nič. Videla som plakať veľa pracovníkov aj stážistov,“ cituje stážistku Usa Today. Uviedla tiež, že musela byť hospitalizovaná pre dehydratáciu. Spomínala aj neprimerané pracovné podmienky, keď musela nosiť teplé pracovné oblečenie, aj keď vonku bolo horúco.
Stážistka nakoniec súdny spor vyhrala a pomohla tak ostatným 185 stážistom, ktorým museli slávne sestry zaplatiť 140 000 dolárov.
Butik s vintage nábytkom aj bazénom
Architektúra obchodov The Row je známa svojou nenápadnou eleganciou a minimalistickým dizajnom. Okrem interiéru si však veľmi potrpia aj na exteriér a spolupracujú s významnými menami z oblasti architektúry. V predajni ponúkajú aj vintage nábytok či lokálne umenie. „Je to kurátorstvo všetkého, čo milujeme, čím sa inšpirujeme. Keď sme začínali so značkou The Row, predávali sme oblečenie v parížskych apartmánoch, kde sme s ním aj spali,“ cituje Ashley Olsen Visual Therapy.
V butiku v Kalifornii môžu hostia odpočívať pri bazéne a načerpať energiu Los Angeles v štýle mid-century moderny. O tom, že ide naozaj o dizajnový skvost, svedčí aj ocenenie American Architecture Award. V inom butiku zase môžeš obdivovať kabelky, ktoré sú namiesto políc vystavené na dizajnových schodoch od Le Corbusiera.
Dvojičky na sociálnych sieťach nenájdeš
Takmer nikdy neposkytujú rozhovory, nikdy nehovoria o svojom súkromnom živote a jediným sociálnym médiom dizajnérok je oficiálny účet The Row. „Neponárame sa do tohto sveta sociálnych médií, nemáme Instagram ani Facebook. V tomto smere sme chceli zostať chránené,“ cituje dvojičky Grazia.
Dizajnérky neplánovali so svojím menom spájať ani svoju módnu značku. Chceli, aby ľudia nosili kvalitné oblečenie, ktoré hovorí samo za seba. Názov The Row vznikol podľa ulice v Londýne, ktorá sa volá Saville Row. Nachádza sa na nej veľa krajčírskych salónov. „Nechceli sme spájať značku s menom. Nechceli sme dať ľuďom vedieť, že sme to my,“ približuje filozofiu značky Instyle.
Gigi Hadid, ktorá na prehliadkach značky neraz predvádzala, potvrdila, že rovnaké súkromie vládne aj v zákulisí prehliadky. Nie je tam veľa fotografov a atmosféra je veľmi pokojná a tichá. „Všetko vychádza z nich. Chcú zo seba vydať umenie bez toho, aby sa cítili príliš odhalené a príliš zraniteľne. Aby ich meno nebolo z nejakého dôvodu zneužité,“ prezradila. Zdá sa, že to funguje.