Koniec aktuálnej generácie modelového radu 718 sa nezadržateľne blíži.
Modelový rad 718, teda modely Cayman a Boxster v najnovšej generácii presedlajú na čisto elektrický pohon. Naznačujú to aj testované exempláre chystaných nástupcov, ktorých pohon zastrešuje výhradne elektromotor. Automobilka už medzičasom stihla vypustiť z portfólia aj niektoré motorické verzie súčasnej generácie, jej koniec sa tak nezadržateľne blíži. Najnovšie to potvrdzuje aj labutia pieseň radu 718, teda práve predstavená novinka s názvom 718 Spyder RS. Ide o poslednú spaľovaciu verziu pred príchodom elektrického nástupcu.
Model vychádza z Caymanu GT4 RS, má však ručne odnímateľnú plátennú strechu. Absencia elektrického mechanizmu ušetrila v porovnaní s modelom 718 Boxster 16,5 kilogramu. Celková hmotnosť RS novinky je tak len 1 410 kilogramov. Spyder je znížený o 30 milimetrov, stojí na špecifických 20" horčíkových diskoch, pribudli karbónové exteriérové doplnky (vrátane kapoty), výrazná zadná odtrhová hrana a chýbať nemôže ani dvojica obrovských koncoviek výfuku v rámci súpravy Weissach.
V interiéri dominuje Alcantara, červené prešívanie, karbónové dekóry aj sedadlá. Tým najpodstatnejším je však uprostred vozidla umiestnený atmosférický plochý šesťvalec, ktorý je možné točiť až na 9-tisíc otáčok za minútu. Štvorlitrový agregát disponuje výkonom 368 kW/500 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Silu výhradne na zadné kolesá posiela 7-stupňová automatická prevodovka PDK s krátkymi dráhami.
Novinka zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, na rýchlosť 200 km/h sa dostane za 10,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 308 km/h. 718 Spyder RS je tak síce o 7 km/h pomalší ako kupé Caymanu GT4 RS, pridanou hodnotou je však jazda s nebom nad hlavou. Základná cena chuťovky bez strechy je v Nemecku 155 575 €.