Luxusná limuzína od Porsche sa dočkala faceliftu aj v najsilnejšej verzii, známej pod označením Turbo S.
Luxusná limuzína od Porsche sa dočkala faceliftu aj v najsilnejšej verzii, známej pod označením Turbo S.
Aj v našich končinách veľmi obľúbený model Porsche Panamera, prešiel nedávno omladzujúcou kúrou po vzore minuloročného konceptu Panamera Sport Turismo. Práve týmto konceptom boli inšpirované všetky modernizované prvky, vrátane nového predného a zadného nárazníka, ktoré sú pre verziu Turbo S zhodné s tými v prevedení Turbo. Hovoríme tak o najagresívnejšom prevedení s väčšími otvormi, dvojicou horizontálnych pásov LED-diód a štvoricou hranatejších výfukov, vďaka ktorým jednotlivé verzie ľahšie rozoznáme. Ostatné zmeny sú zhodné ako s vyhotovením Turbo, tak aj tými nižšími, čo znamená, že tu nájdeme upravené predné a zadné svetlomety s technikou LED-diód.
Najväčšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. 4,8-litrový osemvalec poskytuje po facelifte až 570 koní, čo je o 20 koní viac než to bolo doteraz a o 50 koní viac než vo verzii Turbo. Hodnota krútiaceho momentu sa nezmenila, ostala na pôvodnej, ukážkovej hodnote 750 N.m. Turbo S akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,8 sekúnd a rozbehne sa až na rýchlosť 310 km/h, čo je naozaj solídna maximálka na limuzínu týchto rozmerov. Priemerná spotreba by sa pritom mala pohybovať okolo 10,2 l/100 km. Rovnako aj pre S-ko je novinkou možnosť predĺženého rázvoru.