Projekt Cinema Day má za úlohu prilákať do kín aj ľudí, ktorí do nich už dlhšie nechodili. Splnila akcia očakávania Cinemaxu?
Projekt Cinema Day vznikol v zahraničí v snahe nalákať divákov do kina. Jedným z cieľov bolo aj prilákanie tých, ktorí tam už dlho neboli. V nedeľu si tak mohol zájsť do kina a zaplatiť za vstupenku 3 eurá.
Po prvýkrát bola táto akcia aj na Slovensku. Opýtali sme sa zástupcu siete kín Cinemax Petra Gašparíka, či splnila ich očakávania.
Cinema Day ste na Slovensku zaviedli po prvýkrát. Kde a prečo začala iniciatíva niečo také skúsiť aj u nás?
Inšpirovali nás podobné aktivity zo zahraničia – vo viacerých európskych krajinách, ale aj v USA a Kanade prebiehajú obdobné Cinema Days pravidelne raz ročne a tešia sa veľkej obľube. Spoločne s ďalšími sieťami kín sme si povedali, že je čas vyskúšať podobnú akciu aj na Slovensku.
Ako ste tento deň promovali v médiách a na sociálnych sieťach? Musím sa priznať, že som nič zo strany kín na Facebooku nevidel, aj keď to môže byť len moja smola na algoritmy.
Na propagáciu Cinema Day sme využili všetky naše komunikačné kanály – webstránku, kampaň na sociálnych sieťach, newsletter aj plochy priamo v kinách. Zároveň sme využili priestor v externých médiách, s ktorými máme zabehnuté spolupráce a myšlienka podpory takejto akcie sa im pozdávala, chceli ju podporiť.
Aké sú štatistiky tejto akcie? O koľko percent stúpla návštevnosť v porovnaní s minulou nedeľou a je to viac, ako ste očakávali, alebo menej?
Nárast oproti predchádzajúcej nedeli bol veľmi výrazný, prišlo o takmer 170 % divákov a diváčok viac. Celkový počet návštevníkov a návštevníčok v našej sieti kín Cinemax dosiahol v nedeľu 11. decembra bezmála 10 000. Očakávania sme mali opatrné, keďže ide o prvý rok a Cinema Day u nás zatiaľ nemá tradíciu. Takýto výsledok nás teda rozhodne potešil.
Bude sa táto akcia opakovať aj budúci rok? Vyberiete pre ňu pevný dátum, alebo to zväčša padne na slabší víkend v snahe podporiť návštevnosť kín?
Čaká nás vyhodnotenie akcie, v ktorom sa spojíme s ďalšími kinami a distribučnými spoločnosťami, a na základe spoločného rozhodnutia uvidíme, akým spôsobom bude Cinema Day pokračovať. Potenciál vidíme veľký, pilotný ročník ukázal záujem publika a do kina prišli aj diváci a diváčky, ktorých sme dlho nevideli.
O presnej forme alebo dátume budúcoročnej akcie by však bolo priskoro hovoriť. Možno sa skúsime zapojiť do septembrovej iniciatívy, ktorá dobre funguje v Českej republike a niekoľkých ďalších krajinách. A možno koncept pozmeníme, všetko bude otázkou debát s ostatnými organizátormi.