Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
15. decembra 2022, 12:30
Čas čítania 3:36
Tímea Krauszová

Slováci sa zamilovali do parfumov za 20 €, ktoré voňajú ako Chanel či Dior. Porovnali sme ich s originálmi, či naozaj stoja za to

MÓDA MÓDA REFRESHER PARFUMY
Uložiť Uložené

Originál Dior za sto eur alebo radšej neznámu voňavku za dvacku? Eshop KrásneVône.sk predáva lacnejšie verzie svetových parfumov, v reklame sa pýtajú, načo platiť viac, keď nepocítiš rozdiel. Vyskúšali sme, či ho naozaj nepocítime.

Neutrácajte zbytočne za značku, dôležitá je krásna vôňa. Tak znie jeden zo sloganov, ktorý eshop KrásneVône.sk používa na sociálnych sieťach. V ponuke majú okrem iných vecí najmä parfumy dvoch značiek: Saphir a Pure.

Obe značky vyrábajú prevažne parfumy inšpirované svetoznámymi vôňami, a tak si môžeš v eshope vyhľadávať cez tzv. prevodník lacnejšie verzie parfumov podobných tým od značiek ako Dior, Chanel či Lancôme.

Firma, ktorá funguje v piatich krajinách Európy vrátane Česka a Slovenska, sa netají tým, že predáva vône nápadne podobné tým populárnym. Práve na tom stojí celý ich marketing: vyrábajú parfumy už celé desaťročia, pričom sa snažia priblížiť voňavkám od dizajnérskych značiek. Keďže ušetria na marketingu (Natalie Portman či Robert Pattinson si zrejme nepýtajú málo za účasť v reklamách), zaplatíš za ne len zlomok ceny.

Príklad reklamy na Facebooku na eshop KrásneVône.sk.
Príklad reklamy na Facebooku na eshop KrásneVône.sk. Zdroj: Facebook/Krasne Vone

To, že nemáš doma „skutočný“ Dior, pritom podľa reklamy na Krásne Vône nikto nezistí, pokiaľ im neukážeš balenie. Parfum ti totiž nepríde v napodobenine flakónu od známej značky, ale vo vlastnom originálnom balení a s vlastným názvom.

Refresher takto objednal dve alternatívy k svetoznámym vôňam, ktoré používajú niektorí členovia redakcie. Jedným z nich bola klasika v podobe Chanel Mademoiselle (v eshope ju nájdeš ako Saphir Prestige), druhým bola pánska vôňa Dior Sauvage (na Krásnych Vôňach známa ako L Uomo de Saphir). Namiesto 200 € by ťa takýto dvojbalíček vôní vyšiel na zhruba 40 €.

Ako to funguje?

Parfumy, ktoré má eshop Krásne Vône v ponuke, vyrábajú dve španielske firmy. Ide o značky Saphir a Pure, pričom jedna má 30-ročnú, druhá viac ako 80-ročnú tradíciu. Vône teda navrhujú a vyrábajú v Španielsku, pričom sa často inšpirujú známymi parfumami svetových dizajnérskych značiek. 

Výrobca zvyčajne parfumy vyrába podľa toho, ktorým vôňam vo svete sa najlepšie darí. Keď je zvýšený záujem o konkrétne vône v nejakej krajine, výrobca ich môže dať vyrobiť špeciálne pre tento trh: „Teraz napríklad predávame exkluzívne dva dámske a jeden pánsky parfum, inšpirované vôňami od Louisa Vuittona,“ povedal pre Refresher šéf marketingu e-shopu KrásneVône.sk Lukáš Bilinec.

Ak eshop nemá v ponuke to, čo hľadáš, môžeš im to navrhnúť a v prípade dostatočného dopytu vôňu aj vytvoria. 

Bilinec vraví, že v eshope nemajú jednu či dve hviezdy, ktoré by „ťahali“ predaje. Zvyčajne majú 20-30 najpopulárnejších vôní, ktoré sa dobre predávajú. Každý rok predstavia niekoľko noviniek, no zvyčajne rebríčky najpredávanejších vôní odzrkadľujú rebríčky najpredávanejších dizajnérskych vôní. 

Na Krásnych Vôňach nakupujú najčastejšie ženy, veľmi tomu pomáhajú kampane na sociálnych sieťach s pomocou influenceriek, medzi nimi Jana Hrmová či Lucia Mokráňová, ktorej v minulosti dali vyrobiť aj vlastný parfum.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jana Hrmová (@janahrmi)

Nízke ceny zrejme ovplyvňujú aj prístup k parfumom. Trend jednej „signature“ vône je viac v úzadí, už to nie je len o jednom parfume, ktorý si môžeš dovoliť. Miesto toho ich môžeš striedať podľa nálady, ročného obdobia či príležitosti.

Zákazníčky si podľa Bilincových slov bežne kupujú aj niekoľko vôní naraz. E-shop okrem toho ponúka aj malé vzorky za približne jedno euro, ľudia si tak najskôr novinky vyskúšajú „bez záväzkov“. Ak im sadnú, môžu si kúpiť plnú veľkosť.

Z pohľadu zákonov tento princíp biznisu nie je problematický, keďže ide o originálnu, od nuly vytvorenú vôňu, ktorá sa len podobá originálom. Nepredáva sa vo fejkovom obale, nepredáva sa ani pod rovnakým názvom ako originál. Napriek tomu kedysi čelili veľkému hejtu a ľudia ich obviňovali z toho, že predávajú fejky. Dnes sú už reakcie ľudí príjemnejšie, na webe pribúdajú pozitívne recenzie a ľudia sú zjavne radi, že môžu pekne voňať za menej.

Bilinec vraví, že najmä v týchto ťažkých časoch mu nedáva zmysel platiť násobne viac za to, že človek pekne vonia, keď to nie je potrebné. „Ceny pri svetoznámych značkách zvyšujú kamenné predajne či náklady na marketing. Ten tvorí extrémne veľkú časť finálnej ceny. Okrem toho pri známych značkách je marža za samotný brand, ktorý si firmy za desaťročia vybudovali.“ Vraví, že okrem pocitu, ktorý môžeme mať pri kúpe drahej značky, často nie je medzi ňou a parfumom z Krásnych Vôní rozdiel.

Naozaj môžeš mať doma Chanel za dvacku?

Keďže presné zloženia vôní nie sú známe, výrobcovia sa snažia k „múze“ čo najviac priblížiť. Niekedy je podobnosť väčšia, inokedy je pridaná alebo odobratá ingrediencia, ktorá úplne zmení pocit z vône. Keďže vôňa je subjektívna a máloktorá zákazníčka je expertka na parfumy, aj recenzie sú rôzne. Väčšinou si však pochvaľujú podobnosť aj výdrž.

Jeden z parfumov, ktoré sme skúšali, by mal voňať podobne ako Chanel Coco Mademoiselle.
Jeden z parfumov, ktoré sme skúšali, by mal voňať podobne ako Chanel Coco Mademoiselle. Zdroj: Krásnevône.sk

My sme v redakcii porovnávali parfumy z eshopu Krásne Vône s ich originálmi, a platí, že každý nos je úplne iný. Najmä ženy, ktoré Chanel Mademoiselle dobre poznajú, podobnosť s vôňou od Saphiru vnímajú, no vravia, že nejde o dokonalú náhradu. Verzia od Saphiru je sladšia, vhodnejšia skôr pre mladšie ročníky, pričom pôvodná chanelka vonia sofistikovanejšie.

Členovia Refresheru, ktorí pôvodnú vôňu nepoznali, sa po ovoňaní oboch (na zápästiach našej redaktorky) nezhodli v názoroch. Zhruba polovici ľudí sa viac páčil luxusný parfum a druhá polovica preferovala lacnejšiu verziu.

Obe sú však príjemné a Saphir prekvapil celodennou výdržou.

Parfumy, ktoré sme vyskúšali a porovnali ich so svetoznámymi značkami.
Parfumy, ktoré sme vyskúšali a porovnali ich so svetoznámymi značkami. Zdroj: Refresher/Timea Krauszová

Podobne to dopadlo pri „ochutnávke“ pánskej vône od Saphiru, ktorá sa inšpirovala známym Dior Sauvage. Muži, ktorí parfum používajú, tvrdia, že podobnosť tam jednoznačne je. Parfum však vonia mladšie, je čerstvejší a ľahší. Originál od Dioru im vonia dospelejšie.

Bilinec pre Refresher povedal, že od zákazníčok často dostávajú feedback, že ich vône sú dokonca lepšie ako originál. „Píšu nám, že roky používali nejaký parfum a prestal im voňať. Objednali si našu vôňu a páči sa im viac.“ Okrem toho v eshope nájdeš aj voňavky, ktoré medzičasom svetoznámy výrobca prestal predávať. Šéf marketingu vraví, že kým bude dopyt, tak ani tieto zrušené vône neprestanú vyrábať.

Domov
Zdieľať
Diskusia