Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. septembra 2022 o 15:30
Čas čítania 0:55
Martin Mičuda

Excelentné Porsche 911 Turbo S sa po softvérových úpravách môže pýšiť výkonom až 750 koní

TECH PORSCHE TUNING
Uložiť Uložené

Na jedno z najrýchlejších vozidiel na svete si posvietil renomovaný nemecký úpravca.

Porsche 911 Turbo S aktuálnej generácie 992 rozhodne nie je slabé či pomalé auto. Práve naopak, hoci laická verejnosť možno nevie rozlíšiť jednotlivé generácie a verzie ikonického počinu z nemeckého Stuttgartu, vrcholné vyhotovenie Turbo S patrí medzi vôbec najlepšie vo vodách športových vozidiel súčasnosti.

Dnes je však v automobilovom priemysle doba, v rámci ktorej sa chce každý čo najviac odlíšiť, preto sa do popredia, viac ako kedykoľvek predtým, derú rôzne tuningové firmy.


Dôkazom je aj nemecký Manhart, ktorý práve ukázal ďalší pozoruhodný výtvor. Ako základný stavebný kameň poslúžilo práve 911 Turbo S, ktoré sa dočkalo estetických a technických vylepšení.

Manahrt, Porsche,
Zdroj: Manhart

Vzhľadom na optickú stránku registrujeme len kozmetické zmeny — upravený predný splitter s prvkom aktívnej aerodynamiky a zadný difúzor. Exteriér je už tradične zabalený do čierneho laku, ktorému sekunduje kontrastný zlatý polep zvýrazňujúci jednotlivé línie. Naďalej vskutku nenápadne zakomponované dve koncovky výfuku zároveň zakončujú nové výfukové potrubie firmy Kline Innovation. Okrem toho, vďaka novým pružinám od H&R je 911-ka o 3 centimetre bližšie k zemi.


911 Turbo S má v sériovej podobe plochý, 3,8-litrový šesťvalec dopovaný 2 turbodúchadlami s výkonom veľmi slušných 478 kW/650 koní a 800 Nm. Manhart však v rámci balíka TR 750 pomocou softvérových úprav zvyšuje výkon až na úroveň 552 kW/750 koní. Presné rýchlostné parametre Nemci nespomínajú, je však viac než jasné, že pôjde o zlepšenie v porovnaní so sériou (z 0 na 100 km za 2,7 s a maximálka 330 km).

Manahrt, Porsche,
Zdroj: Manhart
Domov
Zdieľať
Diskusia