Celkovo bolo dodaných 11 465 kusov.
V čase, keď Lamborghini ohlásilo vôbec poslednú verziu svojho slávneho superšportu, bolo už zrejmé, že spolu s modelom Aventador odíde do dôchodku aj V12-ka v podobe, v akej sme ju doteraz poznali. Vyhotovenie LP 780-4 Ultimae totiž súčasne predstavuje aj labutiu pieseň pre atmosférický dvanásťvalec bez akejkoľvek elektrifikácie. Jeho posledný exemplár zo 600-kusovej limitovanej série sa už vyrobil a tým Taliani uzatvárajú významnú kapitolu.
Fabriku totiž práve opustil posledný Aventador, konkrétne verzia LP 780-4 Ultimae Roadster v modrej farbe z palety Ad Personam. Je až neuveriteľné, obzvlášť pri pohľade na dvanásťvalcový superšport, že jeho výroba sa začala už v roku 2011.
Aventador tak bolo jedno z vôbec najstarších vozidiel na trhu. Nástupca modelu Murcielago prišiel so 6,5-litrovým motorom V12 v úvode predaja s výkonom 700 koní a 690 Nm.
S odstupom času sme spoznali množstvo rôznych verzií vrátane otvoreného variantu Roadster, čerešničkou na torte bolo 780-koňové vyhotovenie. Celkovo bolo dodaných 11 465 exemplárov.
Automobilka už v tomto čase pilne testuje nástupcu, ktorý napokon takisto dostane 6,5-litrový motor V12, avšak už skombinovaný s hybridnou technológiou. Pôjde tak o evolúciu technológie, ktorú Lamborghini predstavilo v modeloch Sián FKP 37 a Countach LPI 800-4.
Výkon v štandardnom modeli pravdepodobne presiahne hranicu 800 koní, samotný spaľovací agregát by sa pritom mal naďalej zaobísť bez turbodúchadla. Na rozdiel od chystaného nástupcu menšieho modelu Huracán – ten presedlá z atmosférického desaťvalca na hybridný osemvalec dopovaný turbodúchadlami.