Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
15. augusta 2022 o 17:30
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd

Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd
Zdroj: Brabus
TECH BRABUS TUNING
Uložiť Uložené

Nemecký úpravca sa už sústreďuje aj na elektrické vozidlá.

To, že sa nám automobilový priemysel pomaly, ale isto mení, potvrdzuje nielen čoraz väčšie portfólio hybridných a elektrických vozidiel, ale už aj renomovaní úpravcovia. Ak sa povie Brabus, každému hneď napadnú tie najbrutálnejšie úpravy vozidiel AMG, zďaleka to však už nie je len o vysokovýkonných spaľovacích modeloch.

Brabus sa už začal špecializovať aj na elektromobily, čoho dôkazom je najnovšia úprava, ktorá vylepšuje Mercedes-Benz EQS.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Ak čakáš, že v zmysle tradícií došlo k zásadnému navýšeniu výkonu, tak si na omyle. Tentoraz sa totiž Brabus paradoxne nezameral na vylepšenia v oblasti výkonu, ale na predĺženie dojazdu.

To je prakticky presný opak toho, čo doteraz nemecká firma robila. Pod ruky sa jej dostala verzia EQS 450+, ktorá už i tak disponuje jedným z najväčších dojazdov spomedzi súčasných elektromobilov – Mercedes-Benz uvádza, že dojazd na jedno nabitie by mal byť v zmysle metodiky WLTP až 770 kilometrov. Brabus však sľubuje ešte viac.

Brabus, EQS,
Zdroj: Brabus

Nemecký špecialista osadil exteriér karbónovými doplnkami (predný splitter, nadstavce na nárazníku, bočné prahy, zadný difúzor), znížil jeho svetlú výšku (o 15 a 20 mm vzadu) a postavil ho na špecifické 22” kované disky Monoblock Z obuté do pneumatík 255/35, respektíve 295/30. Síce ide len o optické vylepšenia, navrhnuté a otestované boli priamo vo veternom tuneli, vďaka čomu došlo k ešte väčšej optimalizácii aerodynamiky. EQS sa pritom štandardne hrdí koeficientom odporu vzduchu s hodnotou len 0,20, čo je stále rekord medzi sériovými vozidlami. Brabus vo svojej tlačovej správe uvádza, že tento údaj sa podarilo ešte o 7,2 percenta zlepšiť.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021 o 14:30

Decentné doplnky totiž optimalizujú prúdenie vzduchu, navyše zaručujú zníženie vztlaku na prednej aj zadnej náprave, čím by mal byť elektromobil stabilnejší vo vyšších rýchlostiach. Brabus síce neuvádza, aký by mal byť reálny dojazd, hovorí však o 7-percentnom zlepšení v porovnaní so sériovým modelom. Cenové relácie Brabus už tradične nezverejňuje, pretože jednotlivé vylepšenia je možné objednať individuálne.

Brabus, EQS,Brabus, EQS,Brabus, EQS,Brabus, EQS,
Zobraziť galériu
(19)
Domov
Zdieľať
Diskusia