Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd

Nemecký úpravca sa už sústreďuje aj na elektrické vozidlá.

Martin Mičuda
15. august 2022, 17:30 Čas čítania: 1:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd
Zdroj: Brabus
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
15. august 2022, 17:30
Čas čítania: 1:12

Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd

Nemecký úpravca sa už sústreďuje aj na elektrické vozidlá.

Martin Mičuda
15. august 2022, 17:30
Čas čítania: 1:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Brabus prekvapuje, elektrickému EQS nezvyšuje výkon, ale paradoxne dojazd
Zdroj: Brabus
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

To, že sa nám automobilový priemysel pomaly, ale isto mení, potvrdzuje nielen čoraz väčšie portfólio hybridných a elektrických vozidiel, ale už aj renomovaní úpravcovia. Ak sa povie Brabus, každému hneď napadnú tie najbrutálnejšie úpravy vozidiel AMG, zďaleka to však už nie je len o vysokovýkonných spaľovacích modeloch.

 

Brabus sa už začal špecializovať aj na elektromobily, čoho dôkazom je najnovšia úprava, ktorá vylepšuje Mercedes-Benz EQS.

Ak čakáš, že v zmysle tradícií došlo k zásadnému navýšeniu výkonu, tak si na omyle. Tentoraz sa totiž Brabus paradoxne nezameral na vylepšenia v oblasti výkonu, ale na predĺženie dojazdu.

 

To je prakticky presný opak toho, čo doteraz nemecká firma robila. Pod ruky sa jej dostala verzia EQS 450+, ktorá už i tak disponuje jedným z najväčších dojazdov spomedzi súčasných elektromobilov – Mercedes-Benz uvádza, že dojazd na jedno nabitie by mal byť v zmysle metodiky WLTP až 770 kilometrov. Brabus však sľubuje ešte viac.

 

Zdroj: Brabus

 

Nemecký špecialista osadil exteriér karbónovými doplnkami (predný splitter, nadstavce na nárazníku, bočné prahy, zadný difúzor), znížil jeho svetlú výšku (o 15 a 20 mm vzadu) a postavil ho na špecifické 22” kované disky Monoblock Z obuté do pneumatík 255/35, respektíve 295/30. Síce ide len o optické vylepšenia, navrhnuté a otestované boli priamo vo veternom tuneli, vďaka čomu došlo k ešte väčšej optimalizácii aerodynamiky. EQS sa pritom štandardne hrdí koeficientom odporu vzduchu s hodnotou len 0,20, čo je stále rekord medzi sériovými vozidlami. Brabus vo svojej tlačovej správe uvádza, že tento údaj sa podarilo ešte o 7,2 percenta zlepšiť.

Decentné doplnky totiž optimalizujú prúdenie vzduchu, navyše zaručujú zníženie vztlaku na prednej aj zadnej náprave, čím by mal byť elektromobil stabilnejší vo vyšších rýchlostiach. Brabus síce neuvádza, aký by mal byť reálny dojazd, hovorí však o 7-percentnom zlepšení v porovnaní so sériovým modelom. Cenové relácie Brabus už tradične nezverejňuje, pretože jednotlivé vylepšenia je možné objednať individuálne.

 

Zobraziť galériu 19 asd
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: brabus.comFoto: BrabusNáhľadový obrázok: Brabus
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.