Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Hľadáš darček na poslednú chvíľu? Kúp darčekové predplatné Refresher+ 🥳
19. mája 2022 o 15:30
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Porsche Taycan od Brabusu má 761 koní, krikľavý interiér a karbónový aerodynamický packet

Porsche Taycan od Brabusu má 761 koní, krikľavý interiér a karbónový aerodynamický packet
Zdroj: Brabus
TECH PORSCHE TUNING
Uložiť Uložené

Brabus tentoraz na pohonné ústrojenstvo, prekvapivo, nesiahol.

Nemeckého tunera si väčšina z nás spája s automobilkou Mercedes-Benz, ktorej modely so železnou pravidelnosťou vylepšuje. Zďaleka však neplatí, že Brabus sa špecializuje len na trojcípu hviezdu, čoho dôkazom je aj najnovší výtvor. Tentoraz si totiž technici z nemeckého Bottropu vzali do parády Porsche, konkrétne elektrický Taycan vo vrcholnej verzii Turbo S. Ten v zmysle svojich tradícií obdarili početnými doplnkami, ktoré majú nielen estetickú, ale aj funkčnú úlohu.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Jednotlivé exteriérové nadstavce boli navrhnuté a vyvinuté s cieľom optimalizácie aerodynamiky, čo predchádzalo procesu testovania vo veternom tuneli. Samozrejme, aj tentoraz sú vo veci prvky z uhlíkových vlákien, ktoré je možne podľa preferencií zabaliť do matného alebo lesklého lakovania. Menovite ide o aerodynamické lišty a splitter na prednom nárazníku, bočné prahy, zadný difúzor či decentne navrhnutú odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru. Docielené tak malo byť lepšie obtekanie karosérie vzduchom, efektívnejšie nasmerovanie vzduchu k chladiacim systémom a väčší prítlak na zadnej náprave.

Brabus, Taycan, Turbo S,
Zdroj: Brabus

Chýbať, samozrejme, nemôžu ani tradičné Brabus disky, ktoré v tomto prípade zastrešujú 22" disky Monoblock Z Platinum Edition. Obuté sú do pneumatík 265/30 vpredu, respektíve 315/25 vzadu. Trochu netradične, najmä na pomery úpravcu, tentoraz nie sme svedkami žiadnych vylepšení pohonného ústrojenstva, jediné technické úpravy totiž zastupuje len nanovo odladený podvozok – adaptívne vzduchové odpruženie bolo znížene o dvadsať milimetrov, zatiaľ čo samotné tlmiče aj stabilizátory majú disponovať tuhším nastavením.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Pripomenúť však treba, že verzia Turbo S disponuje úctyhodným výkonom až 560 kW/761 koní a krútiacim momentom 1 050 Nm, takže zásahy Brabusu neboli naozaj potrebné. Z 0 na 100 km/h dokáže tento Taycan akcelerovať len za 2,8 sekundy. S čím sa však tuner patrične vyhral je interiér, ktorý kompletne prečalúnil. Výsledkom sú výrazne zelené akcenty, početnejšie použitie Alcantary, nové karbónové doplnky, dekóry či prahové lišty, no a v neposlednom rade hliníkové pedále. To, na akú čiastku si Brabus svoj výtvor cení zatiaľ nešpecifikoval.

Brabus, Taycan, Turbo S,Brabus, Taycan, Turbo S,Brabus, Taycan, Turbo S,Brabus, Taycan, Turbo S,
Zobraziť galériu
(15)
Domov
Zdieľať
Diskusia