RS4 Avant či RS5 Coupé a RS5 Sportback získavajú nový vrcholný balík.
Pojem competition je pri nemeckých prémiových značkách dobre známy. BMW takýmto dodatkom dopĺňa svoje vrcholné M verzie o ešte športovejšie a výkonnejšie vyhotovenia, ktoré stoja nad „klasickými“ modelmi M. Paradoxne, rovnaký názov používa aj značka Audi, akurát, že tu je situácia jemne odlišná. V prípade výrobcu z Ingolstadtu ide „len“ o akýsi balíček, ktorý opticky priostruje RS modely, a to zväčša až v záverečnom cykle ich pôsobenia na trhu.
Dôkazom toho je RS4 Avant a RS5 Coupé, respektíve Sportback. Všetky tri modely totiž po novom budú k dispozícii aj s balíkmi competition. Ich spoločným menovateľom je napríklad nový čierny lak Sebring, až 20" disky Phantom či špičkové okruhové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.
Rozpoznateľným znakom sú nielen čierne detaily, ktoré striedajú pôvodne chrómové prvky, ale aj karbónové časti vrátane krytov spätných zrkadiel či spodných častí nárazníkov. Ďalej je tu štandardne dodávaná výfuková sústava RS plus, ktorá šetrí 8 kilogramov vďaka menšiemu počtu tlmiaceho materiálu a zároveň zaručuje výraznejšiu zvukovú kulisu.
V interiéroch sa o slovo hlásia športové sedadlá RS s bočným obložením vo vyhotovení klavírneho laku, ktorý sekunduje koži Nappa a mikrovláknu Dynamica. Volant aj volič prevodovky je obalený Alcantarou. Balík competiton teda štandardne dopĺňa vnútrajšok o materiály, ktoré boli doposiaľ len vecou individuálnej príplatkovej výbavy. Okrem toho nastaviteľný podvozok je štandardne znížený ešte o ďalších 10 milimetrov, vybavený je pritom tuhšími pružinami, tlmičmi aj stabilizátormi. Štandardom je aj športový diferenciál.
Ako sme naznačili v úvode, na rozdiel od verzií competition od BMW balík competition v prípade Audi nevylepšuje samotné pohonné ústrojenstvo.
Pod kapotou modelov RS4 Avant, RS5 Coupé aj RS5 Sportback je tak naďalej dvakrát preplňovaný 2,9-litrový benzínový šesťvalec V6 s nezmeneným výkonom 331 kW/450 koní a 600 Nm. Ale vzhľadom na to, že competition balíky deaktivujú obmedzovač rýchlosti, maximálka sa posunula až na hranicu 290 km/h. Zároveň sa o pár desatiniek skrátil aj čas akcelerácie – z 0 na 100 km/h dokáže RS4 Avant akcelerovať len za 3,9 sekundy, zatiaľ čo modely RS5 túto disciplínu zvládnu za 3,8 s.