Pod kabátom ušitým na mieru sa nachádza 720-koňový osemvalec.
Automobilka Ferrari prakticky odjakživa ponúka svojim zákazníkom možnosť rozsiahlej individualizácie, vďaka čomu môžu odlíšiť svoj kúsok od iného, hoci ide o identický model.
Potom je tu však špeciálny individuálny program Special Project pre tých, ktorí sa chcú odlíšiť nielen unikátnou farbou či netradične navrhnutým čalúnením. Bonitní klienti si totiž môžu dať navrhnúť de facto vlastný výtvor, no a jedným takým je práve predstavený model SP48 Unica.
Opäť sme svedkami jednokusovej záležitosti, ktorá vznikla výlučne ako špecialitka vyvinutá na mieru pre nemenovaného dlhoročného zákazníka. Ten sa na návrhu a následnej realizácii projektu podieľal osobne.
Už na prvý pohľad je pritom zrejmé, že SP48 Unica vychádza z modelu F8 Tributo, po vizuálnej stránke však evidujeme akýsi mix jednotlivých súčasných modelov Ferrari, ktorý zároveň odkazuje na minulosť. Predné partie sú veľmi uhladené, dostali užšie svetlá, nový nárazník a viac členenú kapotu.
Ešte väčšie otvory si našli miesto po stranách karosérie za dverami, ktoré privádzajú vzduch k pohonnému ústrojenstvu. Nemenej zaujímavý je zadok, ktorý dostal úplne nové koncové svetlá – pôvodne okrúhle ledky nahradili diódy nenápadne integrované do úzkeho pása.
Svoju úlohu zohráva aj červené lakovanie, ktoré viac dominuje superšportu, prítomné čierne A-stĺpiky a časť strechy však efektným spôsobom evidujú pretekársku prilbu a jej priezor. V interiéri sú, naopak, zmeny veľmi decentné – pribudla plaketa SP48 Unica, početnejšie zastúpená Alcantara a zmizlo zadné okienko, ktoré vystriedal elegantnejší kryt motora.
Ako je zvykom, divízia Special Project rieši zväčša len optické riešenia a samotnú techniku obchádza. Pod úplne novým kabátom sa teda nachádza dobre známe pohonné ústrojenstvo z F8 Tributo bez špeciálnych zásahov. Srdcom novinky je teda motor 3,9 V8 twin-turbo s výkonom 530 kW/720 koní a krútiacim momentom 770 Nm.
Rýchlostné parametre by mali byť tiež identické, inými slovami, z 0 na 100 km/h akceleruje SP48 Unica za 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 340 km/h. Cenu finálneho vyhotovenia nepoznáme, určite to však bude podstatne viac ako 277-tisíc eur, čo je odrazový mostík v cenníku „klasického“ F8 Tributo.