Spoločnosť Gwyneth Paltrow chcela poukázať na dôležitú tému.
Spoločnosť Goop, založená herečkou Gwyneth Paltrow, v stredu spôsobila na sociálnych médiách veľký rozruch po tom, čo ponúkla súpravu jednorazových plienok z alpaky pokrytých drahokamami v hodnote 120 dolárov, informuje Insider.
„Zoznámte sa s Diapér. Naša nová jednorazová plienka je podšitá panenskou vlnou z alpaky a upevnená drahokamami jantáru,“ píše sa v stredajšom príspevku. Spoločnosť doplnila, že sú taktiež napustené vôňou jazmínu a bergamotu. Ich cena je 120 dolárov za jedno balenie, kde je 12 kusov.
Po obrovskej vlne kritiky a otázkach, či ide o prvoaprílový žart, sa nakoniec ukázalo, že ide len o fiktívny produkt, ktorý mal poukázať na dôležitú tému. Spoločnosť vo štvrtok vydala druhé video so samotnou herečkou Gwyneth Paltrow. Vo videu uvádza, že cena 120 dolárov za fiktívne plienky má poukázať na to, koľko môže daň z plienok ročne stáť americké rodiny.
Podľa National Diaper Bank Network si totiž až 35 štátov účtuje daň z predaja plienok v rozsahu od 1,5 % vo Virgínii po 7 % v Indiane, Mississippi a Tennessee. „Goop uviedla na trh luxusnú jednorazovú plienku za 120 dolárov za balenie s 12 kusmi a vyvolalo to veľké pobúrenie. Dobre. Bol zámer, aby sme boli nahnevaní,“ vysvetlila herečka vo videu.
„Diapér je falošný produkt, ktorý má objasniť skutočný problém,“ povedala. „Napriek absolútnej nevyhnutnosti plienok sa v 33 štátoch nepovažujú za základnú položku. Sú zdanené ako luxusný tovar (...) Prispejte na @baby2baby a pomôžte tak rodinám, ktoré to potrebujú, poskytnúť plienky, dojčenskú výživu a ďalšie nevyhnutné veci,“ doplnila herečka.