Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. apríla 2022 o 12:30
Čas čítania 5:55
Martin Mičuda

Odvezie až 7 cestujúcich, daňou však je vyššia spotreba. Aký má reálny dojazd Mercedes-Benz EQB?

Odvezie až 7 cestujúcich, daňou však je vyššia spotreba. Aký má reálny dojazd Mercedes-Benz EQB?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Otestovali sme elektrický Mercedes-Benz, ktorý vypĺňa aktuálnu dieru na trhu.

Možno by si to ani nepovedal, ale automobilka Mercedes-Benz patrí medzi popredných výrobcov čisto elektrických vozidiel. Dôkazom je momentálne jedno z najväčších portfólií elektromobilov na trhu – EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, EQS SUV a EQV.

Zatiaľ čo naposledy sme mali možnosť vyskúšať elektrickú vlajkovú loď značky, najnovšie sa pozrieme na opačný koniec ponuky, konkrétne do kompaktnej triedy.

Modelový rad EQ sa totiž medzičasom rozrástol o elektrický derivát modelu GLB, teda nové EQB, ktoré zastupuje rodinne orientované SUV. Svoj technický základ aj viacero častí má rovnaké ako menšie EQA, na rozdiel od neho však EQB ponúka značne priestrannejší interiér, ktorý pojme až 7 pasažierov.

Ide teda o vskutku unikátny elektromobil, ku ktorému sme sa navyše dostali v prakticky najvyššej konfigurácii. Aké je teda elektrické EQB 350 4Matic a čo so sebou prináša?

Mercedes-Benz, EQB,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

GLB s tvárou prevzatou od EQA

Keď automobilka predstavila úplne nové SUV pod označením GLB, išlo o akýsi mix tvarov triedy G a niekdajšieho GLK. Pri príchode elektrickej verzie pod označením EQB však v prednej časti došlo k radikálnym zmenám, ktoré so sebou priniesli de facto identickú tvár, akou sa hrdí menšie EQA – pôvodne hranatejšie svetlomety aj samotnú masku totiž vystriedali oblé línie. 

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Vpredu sú teda značne užšie, dlhšie a svetelným pásom navzájom prepojené výborné full-LED svetlomety a tradičná čierna zaslepená maska, vďaka čomu EQB spredu vyzerá takmer identicky ako menšie EQA.

Náš exemplár bol osadený optickým športovým AMG balíkom, ktorý pridal vyzývavejšie nárazníky, ak však v spodných plochách hľadáš väčšie otvory na prívod vzduchu, opak je pravdou. Ide len o vizuálne prvky, ktoré sú zaslepené a majú navodiť dynamickejší podtón. To sa podarilo.

Mercedes-Benz, EQB,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

 
Smerom dozadu sa však už EQB od EQA citeľne odlišuje, čo potvrdzuje značne vyššia stavba karosérie. Aj uhol pod čelným oknom je väčší, nehovoriac o priam prekvapivo vysokých bočných oknách, ktoré vozidlo opticky ešte viac naťahujú do výšky.

Rozmerovo je pritom EQB (aj GLB) vskutku zaujímavé auto. Nie je žiadnym tajomstvom, že kompaktné SUV vzniklo na identickej platforme (MFA1) ako trieda A, B alebo CLA, no EQB s výškou a so šírkou (1 667 x 1 834 mm) je, na porovnanie, až na úrovni vozidiel ako Škoda Kodiaq či Seat Tarraco.


V kontraste k oblej a pomaly stúpajúcej prednej časti karosérie je koniec vozidla, ktorý je takmer až kolmo rezaný. Poznávacím znakom modelov EQ sú, samozrejme, aj prepojené koncové svetlá, inak to teda nie je ani v prípade EQB.

Prítomný svetelný pás teda vystriedal pôvodné miesto na poznávaciu značku pri GLB, tá sa pri elektromobile presunula na nárazník s naznačeným difúzorom.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Osobne nás veľmi zaujal modrý lak. Automobilka ho označuje ako rifľová modrá metalíza, trefne jej sekundoval aj voliteľný Night Paket, ktorý zabalil chrómové doplnky do čiernej farby. Testovaný exemplár obúval dvojfarebné 19” AMG disky, ktoré disponujú vskutku netradičnou čiernou aerodynamickou obručou. Na pohľad teda kolesá niekedy vyzerajú menšie, než v skutočnosti sú.

Mercedes-Benz, EQB,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Veľkolepá priestrannosť na prvom mieste

Po nastúpení do interiéru sme sa ocitli v dobre známom prostredí, ktorému dominuje veľmi moderný dizajn. Palubnú dosku tvorí širokouhlý panel dvoch displejov, ponúkajú 10,25” uhlopriečku.

Vnútri, samozrejme, nechýba infotainment MBUX, ktorý naďalej považujeme za najlepší multimediálny systém na trhu – vysoké rozlíšenie, parádna grafika, plynulé animácie, veľká škála individualizácie, veľmi dobrá intuitívnosť či hlasové ovládanie, ktoré v rámci českého jazyka s menšími rezervami zvládne aj slovenčinu.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Veľkú pochvalu venujeme aj hodnotne spracovanému multifunkčnému volantu, ktorý patrí medzi tie najlepšie a je škoda, že sa začína vytrácať z iných modelov značky. Interiér pritom vo všeobecnosti vzbudzuje veľmi dobrý dojem, hoci niektoré jeho časti majú tendenciu vŕzgať – rúčky dverí pri ich otváraní či stredová konzola pri jazde po nerovnostiach.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Či sa plnohodnotne odvezieš v 3. rade sedadiel.
  • Aký výkon má najsilnejšia verzia EQB 350 4Matic.
  • Koľko nám trvalo dobitie akumulátora z 10 na 80 %.
  • Prečo nás spotreba energie prekvapila negatívne.
  • Aký je reálny dojazd.
  • V čom tkvejú benefity elektromobilu od značky Mercedes-Benz.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 113611 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy , 20 % zľava na nákup v The Streets alebo Sleva 500 Kč při nákupu nad 1 250 Kč na lolipop.cz
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia