Otestovali sme elektrický Mercedes-Benz, ktorý vypĺňa aktuálnu dieru na trhu.
Možno by si to ani nepovedal, ale automobilka Mercedes-Benz patrí medzi popredných výrobcov čisto elektrických vozidiel. Dôkazom je momentálne jedno z najväčších portfólií elektromobilov na trhu – EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, EQS SUV a EQV.
Zatiaľ čo naposledy sme mali možnosť vyskúšať elektrickú vlajkovú loď značky, najnovšie sa pozrieme na opačný koniec ponuky, konkrétne do kompaktnej triedy.
Modelový rad EQ sa totiž medzičasom rozrástol o elektrický derivát modelu GLB, teda nové EQB, ktoré zastupuje rodinne orientované SUV. Svoj technický základ aj viacero častí má rovnaké ako menšie EQA, na rozdiel od neho však EQB ponúka značne priestrannejší interiér, ktorý pojme až 7 pasažierov.
Ide teda o vskutku unikátny elektromobil, ku ktorému sme sa navyše dostali v prakticky najvyššej konfigurácii. Aké je teda elektrické EQB 350 4Matic a čo so sebou prináša?
GLB s tvárou prevzatou od EQA
Keď automobilka predstavila úplne nové SUV pod označením GLB, išlo o akýsi mix tvarov triedy G a niekdajšieho GLK. Pri príchode elektrickej verzie pod označením EQB však v prednej časti došlo k radikálnym zmenám, ktoré so sebou priniesli de facto identickú tvár, akou sa hrdí menšie EQA – pôvodne hranatejšie svetlomety aj samotnú masku totiž vystriedali oblé línie.
Vpredu sú teda značne užšie, dlhšie a svetelným pásom navzájom prepojené výborné full-LED svetlomety a tradičná čierna zaslepená maska, vďaka čomu EQB spredu vyzerá takmer identicky ako menšie EQA.
Náš exemplár bol osadený optickým športovým AMG balíkom, ktorý pridal vyzývavejšie nárazníky, ak však v spodných plochách hľadáš väčšie otvory na prívod vzduchu, opak je pravdou. Ide len o vizuálne prvky, ktoré sú zaslepené a majú navodiť dynamickejší podtón. To sa podarilo.
Smerom dozadu sa však už EQB od EQA citeľne odlišuje, čo potvrdzuje značne vyššia stavba karosérie. Aj uhol pod čelným oknom je väčší, nehovoriac o priam prekvapivo vysokých bočných oknách, ktoré vozidlo opticky ešte viac naťahujú do výšky.
Rozmerovo je pritom EQB (aj GLB) vskutku zaujímavé auto. Nie je žiadnym tajomstvom, že kompaktné SUV vzniklo na identickej platforme (MFA1) ako trieda A, B alebo CLA, no EQB s výškou a so šírkou (1 667 x 1 834 mm) je, na porovnanie, až na úrovni vozidiel ako Škoda Kodiaq či Seat Tarraco.
V kontraste k oblej a pomaly stúpajúcej prednej časti karosérie je koniec vozidla, ktorý je takmer až kolmo rezaný. Poznávacím znakom modelov EQ sú, samozrejme, aj prepojené koncové svetlá, inak to teda nie je ani v prípade EQB.
Prítomný svetelný pás teda vystriedal pôvodné miesto na poznávaciu značku pri GLB, tá sa pri elektromobile presunula na nárazník s naznačeným difúzorom.
Osobne nás veľmi zaujal modrý lak. Automobilka ho označuje ako rifľová modrá metalíza, trefne jej sekundoval aj voliteľný Night Paket, ktorý zabalil chrómové doplnky do čiernej farby. Testovaný exemplár obúval dvojfarebné 19” AMG disky, ktoré disponujú vskutku netradičnou čiernou aerodynamickou obručou. Na pohľad teda kolesá niekedy vyzerajú menšie, než v skutočnosti sú.
Veľkolepá priestrannosť na prvom mieste
Po nastúpení do interiéru sme sa ocitli v dobre známom prostredí, ktorému dominuje veľmi moderný dizajn. Palubnú dosku tvorí širokouhlý panel dvoch displejov, ponúkajú 10,25” uhlopriečku.
Vnútri, samozrejme, nechýba infotainment MBUX, ktorý naďalej považujeme za najlepší multimediálny systém na trhu – vysoké rozlíšenie, parádna grafika, plynulé animácie, veľká škála individualizácie, veľmi dobrá intuitívnosť či hlasové ovládanie, ktoré v rámci českého jazyka s menšími rezervami zvládne aj slovenčinu.
Veľkú pochvalu venujeme aj hodnotne spracovanému multifunkčnému volantu, ktorý patrí medzi tie najlepšie a je škoda, že sa začína vytrácať z iných modelov značky. Interiér pritom vo všeobecnosti vzbudzuje veľmi dobrý dojem, hoci niektoré jeho časti majú tendenciu vŕzgať – rúčky dverí pri ich otváraní či stredová konzola pri jazde po nerovnostiach.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či sa plnohodnotne odvezieš v 3. rade sedadiel.
- Aký výkon má najsilnejšia verzia EQB 350 4Matic.
- Koľko nám trvalo dobitie akumulátora z 10 na 80 %.
- Prečo nás spotreba energie prekvapila negatívne.
- Aký je reálny dojazd.
- V čom tkvejú benefity elektromobilu od značky Mercedes-Benz.