Francúzsky módny dom čelí kritike za marketingový prešľap v situácii, keď na Ukrajine zúri ruská agresia.
Svetoznámy francúzsky módny dom Louis Vuitton spôsobil svojou novou kolekciou šperkov rozruch na internete. Na predstavení novej kolekcie šperkov s poprepletanými iniciálkami módneho domu by síce nebolo nič zvláštne, keby nepripomínali písmeno Z, ktoré ruská armáda v posledných týždňoch premenila na hlavný symbol vojny na Ukrajine.
Louis Vuitton spustil svoju novú kampaň na sériu šperkov s názvom LV Volt začiatkom týždňa a v hlavných úlohách sa predstavujú hviezdy ako Alicia Vikander, Kid Cudi či Jin Chen. Herečka Alicia Vikander dokonca na jednej propagačnej fotografii vytvára pomyselný symbol Z rukami vo vzduchu.
Módny dom na marketingový prešľap začali ľudia na Instagrame upozorňovať od prvej chvíle a sekcia komentárov momentálne obsahuje predovšetkým nahnevané otázky, či Louis Vuitton nesleduje spravodajstvo z Ukrajiny, a hromadu ukrajinských vlajok.
Aj keď prvý príspevok kampane pribudol na Instagrame značky už 22. marca, ani vlna kritiky zo strany verejnosti nezastavila spoločnosť, aby v kampani pokračovala. Propagačné videá na šperky pribúdali aj v stredu 23. marca, ale najnovšie video z kampane značka zverejnila pred pár hodinami. Módny dom sa zatiaľ ku kritike bližšie nevyjadril.