Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
17. marca 2022 o 12:00
Čas čítania 1:17
Martin Mičuda

900 koní, maximálka 330 km/h a stovka za 2,8 sekundy. To je brutálny Brabus za takmer 330-tisíc eur

900 koní, maximálka 330 km/h a stovka za 2,8 sekundy. To je brutálny Brabus za takmer 330-tisíc eur
Zdroj: Brabus
TECH BRABUS MERCEDES-BENZ TUNING
Uložiť Uložené

Okrem tradičných optických zmien došlo dokonca aj k prevŕtaniu motora.

Hoci automobilka Mercedes-Benz už finišuje na vývoji úplne novej generácie triedy E, ešte pár rokov potrvá, kým na trh príde aj vo vrcholnom variante AMG.

Aktuálne E 63 S 4Matic+ tak ešte s nami nejaký rôčik zostane, ostatne, stále ide o jedno z najbrutálnejších sériových áut, aké je možné aj na našom trhu kúpiť. To však stále nie je všetko, lebo potom do hry vstupuje tuningový virtuóz Brabus.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Renomovaný nemecký úpravca si triedu E vzal patrične do parády a výsledkom je extrémny výtvor pod prostým názvom Brabus 900.

Po estetickej stránke pribudli tradičné karbónové nadstavce a doplnky, ktoré dotvárajú povestný agresívny dojem. Predný nárazník tak dostal dodatočný splitter, naopak, ten zadný rozmerný difúzor a štyri nové koncovky výfukovej sústavy.

Celok je vďaka upravenému vzduchovému podvozku znížený o ďalších 20 milimetrov, stojí pritom na 21" diskoch Monoblock Z. O obutie sa starajú pneumatiky s rozmermi 265/30 vpredu a 305/25 vzadu.

Brabus, Mercedes-AMG E 63 S, Brabus 900,
Zdroj: Brabus

Najväčšia mágia sa odohrala pod kapotou. Model E 63 S poháňa 4-litrové V8 biturbo so štandardným výkonom 450 kW/612 koní a 850 Nm. Brabus však nenechal kameň na kameni a ako je pre verzie 900 s dodatkom Rocket zvykom, došlo dokonca aj k navýšeniu objemu osemvalca.

Okrem nových turbodúchadiel, výfukového potrubia, riadiacej jednotky teda došlo k zväčšeniu piestov, nové sú ojnice aj kľukový hriadeľ. Po novom až 4,5-litrový agregát disponuje úctyhodným výkonom 662 kW/900 koní a krútiacim momentom až 1 250 Nm.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Brabus však informuje, že z bezpečnostného hľadiska je krútiaci moment obmedzený na 1 050 Nm, čím chráni jednotlivé komponenty. Maximálna rýchlosť pekelného biznisového sedanu sa tak navýšila až na úroveň 330 km/h, ešte viac však zaujmú parametre zrýchlenia – z 0 na 100 km/h dokáže tento Brabus vystreliť len za 2,8 sekundy (!), na 200 km/h za 9,7 sekundy a rýchlosť 300 km/h sa na tachometri objaví za necelých 24 sekúnd.

Teraz sa však podrž, pretože Brabus si svoj extrémny výtvor len tak lacno nedá. Verziu 900 si totiž cení až na necelých 328-tisíc eur!

Brabus, Mercedes-AMG E 63 S, Brabus 900, Brabus, Mercedes-AMG E 63 S, Brabus 900, Brabus, Mercedes-AMG E 63 S, Brabus 900, Brabus, Mercedes-AMG E 63 S, Brabus 900,
Zobraziť galériu
(8)
Domov
Zdieľať
Diskusia