Aplikácia Whoo app pomáha zoznamovať sa s ľuďmi v bezprostrednom okolí a aktuálne sa teší úspechu medzi viac ako 120-tisíc používateľmi.
Podobná aplikácia doposiaľ neexistovala, a tak sa ju rozhodli vytvoriť. „Nápad priniesť jednoduchý nástroj na networkovanie vznikol úplne spontánne, v situácii, keď som potreboval zistiť kontakt na človeka v rovnakej miestnosti, no nemal som možnosť osloviť ho,“ hovorí o vzniku aplikácie jeden z jej tvorcov Daniel Čačala.
Aplikácia Whoo s rodiskom na Slovensku má rôzne možnosti využitia. Primárne slúži na vyhľadávanie ľudí v tvojom bezprostrednom okolí a ukáže ti ich účty na sociálnych sieťach. Môže tak slúžiť ako aplikácia na randenie, networking na rôznych akciách, ale aj na spoznávanie nových kamarátov na festivale.
Aplikáciu dnes využíva viac ako 120-tisíc ľudí
Aplikácia Whoo je momentálne dostupná pre Android, iOS a nájdeš ju aj v Huawei Gallery. Tvorcovia prezradili, že si ju momentálne stiahlo viac ako 120-tisíc ľudí a jej používatelia si vďaka nej našli partnera aj nových kamarátov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Používanie aplikácie je jednoduché – pri prihlásení je podmienka pripojiť aspoň jeden z účtov na sociálnych sieťach (napríklad Instagram). Následne pomocou geolokačného vyhľadávania ti zobrazuje ľudí, ktorí takisto používajú aplikáciu a nachádzajú sa v tvojom okolí. Používatelia v aplikácii vypĺňajú iba základné údaje a aplikácia nezverejňuje súkromné údaje, ako je vek, telefónne číslo či e-mail, iba odkazy na tvoje profily na sociálnych sieťach, meno a fotografiu.
Možno sa to už stalo aj tebe, že si niekde bol a videl si sympatického muža či slečnu, ktorého/ktorú si chcel osloviť, no nenabral si odvahu. Práve aplikácia Whoo ti teraz môže pomôcť, ak sa ocitneš v podobnej situácii. Skôr, ako vyhlásiš pátranie po osobe, do ktorej si sa zamiloval na prvý pohľad, sa teraz stačí pozrieť do apky a dúfať, že ju používa tiež.
Za aplikáciou stojí tím Slovákov
Keď po svojej skúsenosti Daniel Čačala zisťoval, či existuje nástroj, ktorý by mu mohol pomôcť v situácii opisovanej v úvode článku, zistil, že niečo podobné neexistuje. „Okamžite som teda oslovil kolegu Martina Kubečku s nápadom vytvoriť networkingovú platformu, ktorá umožní interagovať s ľuďmi v bezprostrednom okolí a ideálne v reálnom čase. Už od začiatku sme pritom vedeli, že tento nápad bude pri správnom uchopení odsúdený na úspech, pretože nájde využitie nielen vo svete biznisu, ale aj mimo neho,“ hovorí.
Keďže ani jeden z nich nemá technologický background, do tímu pribrali developerskú spoločnosť na čele s bratmi Jánom a Matejom Aštaryovcami a spoločne vytvorili tzv. MVP (Minimum Viable Product), teda aplikáciu so základnými funkciami. Počas prvého testovanie aplikácie si ju všimol youtuber a influencer Peter Altof, známy ako Expl0ited, ktorý sa ako posledný pripojil do tímu a pomohol aplikáciu spropagovať na svojich kanáloch.
Aj napriek tomu, že začali aplikáciu aktívnejšie komunikovať na jeseň v roku 2020 počas pandémie, počet stiahnutí aplikácie podľa slov tvorcov raketovo rástol. Dokonca sa v tom čase stala aplikácia jednou z najsťahovanejších na Google Play a Apple AppStore.
S aplikáciou majú veľké plány a chcú expandovať do USA
Po zaznamenanom úspechu sa tím tvorcov prihlásil do biznisového akcelerátora Perry Talents. „Táto polročná skúsenosť nás mimoriadne obohatila a pomohla nám nájsť aj prvého veľkého investora zo Slovenska, ktorý si nás zobral pod patronát. S prvou výraznejšou investíciou sme mohli našu aplikáciu ďalej rozvíjať a získavať nových používateľov. Aktuálne je aj vďaka know-how, ktoré sme získali v Perry Talents, aplikácia bezplatne dostupná na troch platformách – Google Play, Apple AppStore a Huawei AppGallery – a svoje konto si v nej vytvorilo celkovo 115-tisíc používateľov,“ vysvetľuje Čačala.
Momentálne sa venujú zdokonaľovaniu a testovaniu aplikácie, aby bola pripravená na expanziu do ďalších krajín. Najbližším cieľom je americký trh, na ktorý sa pripravujú v rámci svojich dlhodobých plánov. Preto momentálne hľadajú šikovných developerov, ktorým ponúkajú nadštandardnú finančnú odmenu a prostredie rozrastajúceho sa startupu.
Daniel Čačala hovorí, že pre nich vstup na americký trh predstavuje veľkú výzvu, na ktorú sa však tešia. Chystajú preto aj vylepšenia aplikácie a veria, že sa im podarí na tomto podľa jeho slov mimoriadne náročnom, no obrovskom trhu uspieť.