V tomto momente je nové WRX určené primárne pre americký trh.
Subaru ukázalo svetu úplne novú, v poradí 5. generáciu svojho azda najslávnejšieho modelu. Už síce nenesie názov Impreza, ale jednoduché označenie WRX dáva jasne najavo, čo je vo veci. Platí to aj pre dizajn ako taký, ktorý nadväzuje na predchodcov, dokonca by sa dalo povedať, že ide skôr o väčší facelift než o úplne nový model. Predné partie sú o čosi agresívnejšie – full-LED svetlá sú síce menšie, ale užšie a s prísnejšou grafikou, zatiaľ čo maska nabrala na rozmeroch.
Verejnosť reaguje negatívne na zvýraznené plastové lemy blatníkov, ktoré dodávajú väčšiu robustnosť, no zároveň WRX vďaka nim nadobúda miestami dojem akéhosi SUV. Automobilka však informuje, že naznačené otvory priamo v plastových častiach sú plne funkčné, rovnako aj zvyšné exteriérové prieduchy, nejde teda len o efekt, ale o prvky aerodynamiky a lepšieho prívodu vzduchu. Z profilu si možno všimnúť aj pomerne vystupujúce zadné blatníky. Vzadu sú reflektory, ktoré sa ponášajú na tie, ktoré Subaru ukázalo v novom BRZ.
Ak sa nevieš pri pohľade na nové WRX ubrániť tomu, že mu niečo chýba, máš pravdu. Veko batožinového priestoru totiž nezdobí ikonické krídlo, ale len malá odtrhová hrana. Naopak, koncová časť dostala masívny difúzor a štyri koncovky výfuku. Ten vedie od úplne nového agregátu – predošlý 2-litrový štvorvalec totiž nahrádza 2,4-litrová plochá jednotka preplňovaná turbodúchadlom. Tá disponuje výkonom 197 kW/268 koní a 349 Nm.
Samotné turbodúchadlo je ovládané elektronicky a automobilka hovorí, že jeho nástup je takmer okamžitý, čím je minimalizovaná turbodiera. Štandardom je 6-stupňová manuálna prevodovka, zákazníci však môžu siahnuť aj po tzv. Subaru Performance Transmission, čo je CVT prevodovka. V manuálnom režime má simulovať 8 stupňov, ktoré sa menia pádlami pod volantom. Novinka pritom stojí na platforme SGP, ktorá sľubuje značne väčšiu tuhosť karosérie.
Interiér sa nesie v tradičnom duchu Subaru, centrom palubovky však je až 11,6" dotykový displej, ktorý je orientovaný na výšku. Jeho vnútro tvorí infotainment Star Link podporujúci ako Android Auto, tak aj Apple Carplay. Naopak, pred vodičom by si plne digitálny prístrojový štít hľadal márne, Subaru totiž naďalej ostáva verné klasike.
V rámci príplatkov je možné siahnuť po audiosústave Harman-Kardon, adaptívnych tlmičoch s tromi úrovňami nastavenia tuhosti, 18" diskoch či športových sedadlách Recaro s elektrickým ovládaním. Cenové relácie doposiaľ špecifikované neboli, v porovnaní s predchodcom sa však nemajú veľmi líšiť. Sprvoti sa nové WRX ukáže primárne pre americký trh, časom sa však možno objaví aj inde, na budúci rok je totiž naplánovaný príchod ešte ostrejšej verzie WRX STI.