Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
News

Mladý muž si v priebehu niekoľkých rokov vzal viac ako 40-tisíc piluliek extázy

Rozhodol sa skoncovať s drogami až potom, čo sa na troch večierkoch zrútil.

Timea Krauszová
3. jún 2021, 7:14 Čas čítania: 0:56
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Mladý muž si v priebehu niekoľkých rokov vzal viac ako 40-tisíc piluliek extázy
Zdroj: Pexels/CC0
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
News
1
Timea Krauszová
3. jún 2021, 7:14
Čas čítania: 0:56

Mladý muž si v priebehu niekoľkých rokov vzal viac ako 40-tisíc piluliek extázy

Rozhodol sa skoncovať s drogami až potom, čo sa na troch večierkoch zrútil.

Timea Krauszová
3. jún 2021, 7:14
Čas čítania: 0:56
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Mladý muž si v priebehu niekoľkých rokov vzal viac ako 40-tisíc piluliek extázy
Zdroj: Pexels/CC0

Dlhodobé následky nadmerného množstva extázy ti prakticky môžu zničiť život. Tím lekárov z londýnskej fakulty medicíny publikoval štúdiu o nemenovanom mužovi, ktorý strávil svoju mladosť závislý od rôznych drog.

 

Vo veku 21 až 30 rokov užíval nadmerné množstvá extázy – začalo to 5 pilulkami počas víkendu, neskôr ich bral už denne a v posledných rokoch to bolo až 25 dávok za deň. Dnes má už 37 rokov, no následky drog pociťuje dodnes, informuje portál IFL Science.

 

Nevie normálne fungovať

Anonymný muž sa rozhodol prestať brať extázu po tom, čo sa trikrát zrútil na rôznych večierkoch. Nasledovalo náročné obdobie s abstinenčnými príznakmi. Podľa lekárov sa niekoľko mesiacov stále cítil pod vplyvom. „Časom sa u neho vyvinuli závažné panické záchvaty, pociťoval úzkosť, depresiu, stuhli mu svaly v oblasti krku a sánky, mal halucinácie a paranoju.“

 

Popri extáze dlho bral aj iné drogy vrátane benzodiazepínov, LSD, amfetamínu, kokaínu, heroínu či marihuany. Ako postupne znižoval dávky predovšetkým marihuany, jeho halucinácie a paranoidné stavy pomizli a klesol počet panických záchvatov. Mnohí iné príznaky mu však ostali a dodnes mu ovplyvňujú život.

 

Lekári u neho zistili poškodenie pamäti (pravidelne opakuje činnosti, ktoré už urobil), má problémy so sústredením a nedokázal splniť úlohy, ktoré mu lekári zadávali.

 

Odborníci na základe skúmania stavu 37-ročného muža veria, že ani dlhodobá abstinencia  príznaky natrvalo neodstráni. Podľa nich každý, kto berie extázu, si do nejakej miery „užije“ aj nechcené vedľajšie účinky. Tie sa prejavujú napríklad aj hypertermiou (prehriatie tela) a potením, stuhnutím svalov, triaškou či zatínaním zubov. 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: iflscience.comNáhľadový obrázok: Wikimedia Commons/Drug Enforcement Administration
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy news
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
včera o 18:58
Raper Post Malone skončil hospitalizovaný v nemocnici. Bodavá bolesť na hrudi po páde ho prinútila zrušiť šou v Bostone.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.